Stránka 1 z 1
Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: úte kvě 22, 2012 16:16
od pavelsubrt
Ahoj, koupil jsem z bazaru Chevrolet Lacetti a rád bych načerpal nějaké zkušenosti s tímto vozem. Zatím jezdí spolehlivě a rád bych, aby to co nejdéle vydrželo
. Designově se mi auto moc líbí. Je to benzín 1.4.
Dle servisní knížky chodil původní majitel každoročně na garančku do autorizovanýho servisu. Auto má najeto necelých 60000. Samozřejmě nevím, zdali to je reálné či přetočené. Auto vypadá na pohled, že by to mohlo být i reálné.
Chystám se tedy vyměnit rozvody (řemen, kladky, pumpu), nevíte jaké jsou ceny v autorizovaných servisech a jak je to s kvalitou různých autorizovaných servisů? Nebo nemáte někdo zkušenost s výměnou rozvodů v neautorizovaném servisu a cenu?
Taky jsem zde četl o častém problému se zanášením ventilů. Je to opravdu tak žhavé? Co se dá proti tomu dělat a kolik stojí oprava?
Taky hodně píšete o praskání žárovek. Existuje na to nějaké řešení?
Nemáte někdo k poskytutí servisní manuál v češtině? Našel jsem pár odkazů, ale nikde se mi ho nepodařilo stáhnout.
Můžete mi kdyžtak ještě poradit, na co bych si u auta měl dávat pozor, nebo nějaké zkušenosti či postřehy?
Díky moc za případné odpovědi, rady a zkušenosti.
Pavel
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: úte kvě 22, 2012 17:29
od pekrtek
Ahoj,
jako bývalý majitel Lacetti 1,6 Ti mohu doporučit pouze servis Palikx (pokud jsi z Prahy). Pokud se týká ostatních servisů, u Lacetti to bylo tak: určíš si diagnozu a pak to servis odstraní, ale nechtěl bych křivdit všem.
Žárovky: pokud máš HB, jsou tam H4 a ty tolik nepraskají. U sedana a combi je to horší - tam mám pocit jsou H7.
Zanášení EGR ventilu: dávej kvalitní olej specifikace 5W30/40 a hlavně hlídej aby ho tam nebylo nad rysku. Nejlépe je držet olej uprostřed mezi min a max. Jednou ročně nalej do benzinu přípravek na odstranění karbonu - dá se běžně koupit. A měl by být pokoj. Hlavně mu dej občas za uši.
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: úte kvě 22, 2012 17:52
od Vypravca
Ak tam mas H7, tak tam daj odporove kable z Fabie.
A co sa tyka EGR. Ten vycisti cisticom na karburator je to sprej. Potom ho zaslep a mas pokoj.
Po zaslepeni daj dole klapku a vsetko riadne vycisti vratane krokoveho motorceka.
No a motor bude dychat cersty vzduch a nie nejake spaliny, ktore zanasaju sanie.
Pocas cistenia odpoj baterku. Po vycisteni a poskladani zapoj baterku.
3x zapni a vypni zapalovanie bez startovania. Pauza medzi kazdym ukonom aspon 10sekund. No a potom nastartuj.
Vela stastnych km.
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: úte kvě 22, 2012 19:26
od pekrtek
U lacetti je elektronický EGR, tak si myslím, to odpojení tak jednoduché nebude. Pokud jsem dodržoval zásady, které jsem popsal, tak s ventilem už problémy nebyly.
EGR se mi rozsvítil po 15 tis. po výměně oleje v servisu. Jednou mi ho vyčistil Palikx, jednou jsem ho čistil sám a pak už byl klid. V současné době má lacík najeto 76 tis., jezdí s ním dcera a zatím bez problémů.
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: úte kvě 22, 2012 20:24
od pavelsubrt
Díky moc za rady..na to odpojování EGR se zrovna necítím. Automechanik nejsem
. Původní majitel už asi taky s tím měl problém, protože jsem tam našel zápis ze servisu, že se rozsvítila kontrolka závady (asi na 18000km). Nějak to vyřešili a že při příští stejné závadě doporučují právě výměnu ventilů. Ale už se to zřejmě neopakovalo.
Takže pomůže auto občas projet trochu živější jízdou jo?
Nejsem z Prahy, ale jezdím tam do práce. Takže klidně pražské servisy. Původní majitel dle servisní knížky chodil každý rok na garančku do Srba Servis. Nevím jakej je, jestli mám dál chodit tam, nebo vybrat jinej.
A s těma rozvodama radu či zkušenost někdo nemáte?
Jo a ty odporový dráty proti praskání žárovek...jako vyměnit kompletní elektroinstalaci ke světlům?
Jinak je to hatchback, takže tam zřejmě budu mít H4.
Díky moc.
P.
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: úte kvě 22, 2012 21:15
od pekrtek
Máš H4 tak na odporové dráty zapomeň. Rozvody vyměň nyní po 60 tis. Když jezdíš do Prahy, zkus se dohodnout s Palikxem. Nemůžu mluvit za něj, ale nikoho lepšího na to neseženeš.
Jinak proti zadření EGR používám tohle:
http://www.44k.cz/bg-44k.htm
Cena je vyšší jak u běžně prodávaných výrobků ( necelých 500 Kč), ale funguje to.
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: úte kvě 22, 2012 21:26
od Vypravca
Ty ho len kludne zaslep. Ja ho mam tiez elektronicky a v pohode. Hodi ti tam sice chybu 401 nedostatocny prietok EGR, ale kontrolka motora sa ti nerozsvieti.
Cievku dole, obkresli stare tesnenie a urob si ho. Alebo kup si v opli original zaslepku.
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: stř kvě 23, 2012 04:55
od Mirdas
No mě se včera rosvítila kontrolka taky:X Myslel sem že to bude EGR a v servisu jim to hodilo Lambdasondu před katákem :/ tak na to o vikendu vlitnu:O Jinak lítá rok bez chyby když nepočítám hřání zadního kola a podobný kraviny
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: stř kvě 23, 2012 11:11
od pavelsubrt
Zaslepovat to asi nebudu, ale dík za tip na ten přípravek do benzínu. Poohlédnu se po něm
S Palikxem se tedy zkusím případně domluvit na ty rozvody. On má servis jo?
Co je za problém s hřáním zadního kola? Jako přibrzďujou brzdy? Jak to poznáš, že se ti to děje...abych si to radši kontroloval
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: stř kvě 23, 2012 14:38
od Mirdas
Nvm no jak to máš ty já mám vzadu kotouč s bubnem a levé zadní kolo se mi nák hřálo v zimě :X měnili sme kotouče/destičky vše funguje jak má vrací se atd tak sme to odpojili
mám automat tak ručka je mi k ničemu
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: čtv kvě 24, 2012 09:34
od pavelsubrt
No něčím to být musí
...hmm tak to budu osahávat po jízdě kola, jestli se mi náhodou taky nepřehřívaj
)
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: sob kvě 26, 2012 09:03
od Vypravca
Tak prajem vela stastnych km.
Co sa tyka toho EGR to je uz na tebe ci to zaslepis.
Tu mas odkaz kolegov z Nubiry:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=13&t=6591
A samozrejme aj v Madarsku sa predalo vela Lacetti, a tam to riesia tiez, vid fotogaleria:
http://www.lacettiklub.hu/index.php?opt ... &catid=178
No a pouzijem slova jedneho znameho mechanika, ked sme pozerali motor z Cruza: Konecne pochopili, ze EGR je riadna pi... a uz to nemontuju.
Tak isto ako na novej Fabii HTP (Hromada Technickych Problemov, alebo Hadam To Pojde) to prestali montovat, lebo zistili ako to skodi motoru.
A tak isto Opel ti v autorizovanom servise zaslepi originalnou zaslepkou a prehraju ti tam soft, aby RJ nepocitala s EGR.
Nas elektricky EGR treba zaslepit, kym funguje, akonahle je poskodeny (nie spinavy), tak ostava kupit len novy EGR.
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: ned zář 23, 2012 09:04
od bigmac
Ahoj, lacetti (sedan) 1.4 benzin bylo moje prvni vlastni (zaplacene z vlastni kapsy) auto, mel jsem ho temer 5 let a nebyl s nim zadny vetsi problem (jen drobnosti - napr. caste vymeny potkavacich zarovek, 1x samo prasklo vyhrivane zpetne zrcatko a po nejake te dobe zacaly klepat plasty v kabine. Prekvapila me vysoka spotreba benzinu (8,7 l /100km spotreby (11,43 km/l). To je z densniho pohledu spotreba tanku
Vymenil jsem za dalsiho "korejce" Hyundai i30cw, ten poslouzil jeste lepe a za par dni menim na noveho Passata
Korejske znacky jsou fajn, uvidim co predvede VW.
Re: Jsem nový vlastník Lacetti
Napsal: ned zář 23, 2012 10:17
od vilem
jednou to stejně zaslepíš.