Stránka 1 z 2
Praskající rozvoďák?
Napsal: úte lis 23, 2004 12:40
od Marra
Všude čtu,že praskají rozvoďáky, a prý tak, až to pěkné néni.Co je na tom pravdy?Je to výrobní vada? Já jsem měnil v 82 000 a servisman mi řek, že by kladka i řemen v pohodě snesly dalších 40 000. Jinde je psané, že když to po 60000 nevymeníš, tak rupne, a v lepším případě se ohnou ventily. Jak to vidíte vy? Máte s tím někdo zkušenosti? Jaké byly škody??
Napsal: úte lis 23, 2004 13:22
od Dano
Rozvodak stoji 600 korun, moj konkretne stal 515, takze ho treba preventivne vymenit a hotovo. Vyrobca pise po 80 tisic, takze minus 20 tisic a bude to idelane.
Napsal: úte lis 23, 2004 13:24
od mrk
no cital som ze skody byvaju tak do 25-30.000, zalezi od toho kto ti potom s tym pomoze a aky sposob opravy zvolis, moze to byt aj vyrazne menej.
Napsal: úte lis 23, 2004 14:38
od PetrCBR
mrk píše:no cital som ze skody byvaju tak do 25-30.000, zalezi od toho kto ti potom s tym pomoze a aky sposob opravy zvolis, moze to byt aj vyrazne menej.
Ja jsem kupoval Esperko s 96t na tacho, takze by teoreticky mel byt novy, ale stejne jsem ho nechal vymenit i s kladkou ... spolecne s ostatnimi vecmi (jako napr. vsechny filtry, svicky, kabely, olej apod. ... proste to, co se vetsinou po koupi ojeteho auta stejne meni). Pocitam, ze ho budu menit zase asi v 150 - 160t.
Napsal: úte lis 23, 2004 18:14
od Radoslav Hološka
Su vodici "prasata",ktorym praskne pri 55.000 km. Startuju pri 3.000 otackach,vytacaju do 6.500 ot,podraduju trojku pri 85 km/h a nemaju cit pre jazdenie. A su vodici "dochodcovia",ktorym vydrzi 120.000 km. Patrim k strednej kategorii. Kupil som Nexiu z druhej ruky,mala 76.000 km. Remen bol meneny tesne pred tym,lebo praskol. Je to auto po zene a vraj jazdila super. Predsa jej praskol. Nova hlava,rozvody,praca a ostatne srandy - 30.000 Sk. Teraz som ho menil pri 110.000 km,lebo prasklo tesnenie,takze pod jednym aj rozvodak. Kazdopadne odporucam vymenu pri 60.000 km +- 2.000 km,nie 20.000!
Napsal: úte lis 23, 2004 18:55
od Richard
O rozvoďákách se tady na foru už napsalo hodně, pozor na ještě jednu věc. Rozvoďák by se měl měnit nejen po nějakejch 60000 km, ale taky po 5 letech i když těch 60000 km nenajedeš. Tak pozor na to !
Napsal: úte lis 23, 2004 19:23
od petrm
Rozvodový řemeny budou asi věčné téma . Občas se stane že praskne a to je pak pěkně drahý takže výměnu zbytečně neoddalovat . Dvouvačkové motory jsou mnohem náchylnější na řemen než jednovačkové ty vydrží mnohem déle . Lhůty na výměnu se několokrát měnily jedna ale zůstává 5 let a pak už to bylo různý nexie a espera 80 000 další generace aut lanos , nubira, leganza nakonec 75 000 a nyní je termín jestli se nepletu 60 000 na nejnovějších autech v porovnání třeba s rozvoďáken na fiatech myslím 110 000 a třeba peugeot má mám takovej dojem 150 nebo 180 000 u dieselu
Napsal: úte lis 23, 2004 23:22
od Dano
Radoslav Hološka píše:Su vodici "prasata",ktorym praskne pri 55.000 km. Startuju pri 3.000 otackach,vytacaju do 6.500 ot,podraduju trojku pri 85 km/h a nemaju cit pre jazdenie. A su vodici "dochodcovia",ktorym vydrzi 120.000 km. Patrim k strednej kategorii. Kupil som Nexiu z druhej ruky,mala 76.000 km. Remen bol meneny tesne pred tym,lebo praskol. Je to auto po zene a vraj jazdila super. Predsa jej praskol. Nova hlava,rozvody,praca a ostatne srandy - 30.000 Sk. Teraz som ho menil pri 110.000 km,lebo prasklo tesnenie,takze pod jednym aj rozvodak. Kazdopadne odporucam vymenu pri 60.000 km +- 2.000 km,nie 20.000!
Ja by som netvrdil, ze dochodcovia a zeny jazdia spravne. Prave tejto kategorii vodicov by som povinne zo zakona nariadil automaticke prevodovky. U dochodcu je normalne, ze zaradi patku tam, kde normalny clovek trojku a zabudaju sa preradovat a podradovat. Niekedy ide stary dedo na patke pri 800 otackach a niekedy tam zabudne jednotku pri rozbehu a ide na 6000 otackach. Je strasne vela vodicov, co za zabudnu a nepreradia alebo nepodradia. Niekto sa jednoducho zabudne, pribrzdi z 80 km/hod a na tom istom prevodovom stupni prejde pravouhlu zatacku. Strach pozret na otackomer. Moj sen je jednoznacny. Mat nove auto, v ktorom nikdo nikdy nesedel a ktore nikto nikdy nehumploval. Aj minule kamarat na pomerne zanovmon Lanose. Isli sme v kolone a rozbehol sa asi tak, ze jednotka, pol metra, dvojka, pol metra, a jeeeb trojka. Pozrem na otackomer - 500 otacok. Hovorim mu neblazni daj tam rovno patku nech praskne hlava. Tak sa ani na diesli neradi do riti. Dovolim si povedat, ze idealne radi mozno 10% vodicov.
Napsal: stř lis 24, 2004 00:18
od Ivan
Podle mě na to jdete moc technicky - pokud chcete, aby Nexie jela, musíte točit. Kdo točí, ten jede
A sami nejlépe víte, že 4000 ot. je optimálních ...
Napsal: stř lis 24, 2004 09:23
od Radmont
tak aby som sa bal. mam najazdenych 87 tis a rok vyroby 96 a rozvodovy remen som este nemenil
ale uz sa chystam nan tento mesiac
Napsal: stř lis 24, 2004 09:46
od voyo
Radmont píše:tak aby som sa bal. mam najazdenych 87 tis a rok vyroby 96 a rozvodovy remen som este nemenil
ale uz sa chystam nan tento mesiac
mam 8ventil a menil som rozvodak pri nieco cez 90 tis - uplna pohodicka.
a rado ja ked potrebujem vytacam moju nessi nasledovne
1 - 50
2 - 87
3 - 125
4 - maximum
Napsal: stř lis 24, 2004 11:47
od mrk
neviem ci si si to vsimol, ale ono je tam aj 5.
a na 5 to da hadam este o trosku viac
Napsal: stř lis 24, 2004 12:37
od milosh
Ivan píše:Podle mě na to jdete moc technicky - pokud chcete, aby Nexie jela, musíte točit. Kdo točí, ten jede
A sami nejlépe víte, že 4000 ot. je optimálních ...
Pak se nediv, ze ti to zere kolik zere...
Ja menil remen pri 90 000,- a prej byl v pohode. Auto jsem koupil kdyz melo 56000, jezdila s nim taky zena, jestli dobre, to nevim, ale meli ho jako druhy v rodine. Kdyz bylo auto "nove" - pred 2.5 roky, vypadalo jak novy a to i motor.
Sam radim normalne, rekl bych,
20 -
40 -
60 -
80-90(to davam 5) i kdyz obcas i jedu jak prase, priznam se. Kdo ne, ze?
5ka
Napsal: stř lis 24, 2004 12:42
od voyo
mrk píše:neviem ci si si to vsimol, ale ono je tam aj 5.
a na 5 to da hadam este o trosku viac
nexia dosahuje maximalku na 4 prevodovom stupni - 5ka je len taky dojizdak
Napsal: stř lis 24, 2004 12:55
od reverend
...a dokonca aj eRko tam je - eta raketa
Ale vazne. Ja si myslim ze to zalezi aj od "riadiacej jednotky" umiestnenej za volantom. To jest: zaradeny prevodovy stupen vzhladom na rychlost/otacky aj od polohy plynu a zatazenia vozidla.
Priklad: rovna cesta, prazdne auto s lahkym plynom uz od 65kmh na 5.
A 1 za rovnakych podmienok je ozaj len na meter.