Stránka 1 z 1
Ake tesnenie pod škrtiacu klapku ?
Napsal: pon dub 23, 2012 21:29
od navaras12
Zdravím Vás,
je bezpodmienečne nutné použiť originálne tesnenie pod klapku, alebo postačí aj vyrobené ? Ak áno, tak aký papier alebo klingerit by som mal použiť ?
Ďakujem
Re: Ake tesnenie pod škrtiacu klapku ?
Napsal: úte dub 24, 2012 00:24
od ppp
Podla mna potrebny original nie je. V sani za klapkou je akurat tak tlak vzduchu mensi nez 1 atmosfera, trochu oleja, vody a teplota do cca 130stC. Cize cokolvek co utesni nerovnost, odolava oleju a vode a teplote do 130stC staci. Takze bud tenky klingerit vhodny na olej alebo podla mna by stacil aj tesniaci papier, myslim, ze tam vela nerovnosti nie je. Ja som pouzil zeleny tesniaci papier (ale vobec netusim jeho vlastnosti) v nudzi aj na benzinovu kosacku, kde tesni tlaky a olej vo vani/spodku motora a zatial drzi bez uniku oleja. Origo tesnenie je tusim trochu hrubsie, neviem ci nema az milimeter, ale uz je to davno co som ho menil. Ale ak ho neroztrhnes, tak mozes pouzit aj povodne, len ho musis trafit podla prelezanin. A ruzovy klingerit (cize tepelne snad najmenej odolny) mi vydrzal aj na katalyzatore, tiez v nudzi akurat vo vnutri stvrdol, bodaj by aj nie pri tych teplotach, ale na obvode ostal pruznejsi nez origo tesnenie.
Original ma ale jednu vyhodu, uz je hotovy a to presne vratane otvorov.
Re: Ake tesnenie pod škrtiacu klapku ?
Napsal: čtv dub 26, 2012 18:07
od navaras12
Vďaka moc za odpoveď, ale nakoniec sa mi podarilo zohnať použité originálne
, chcel by som sa ta však ešte opýtať, načo je táto hadička ?
Ide od veka ventilov do nasávania.
Je to na vyrovnávanie tlaku v motore alebo načo ?
V praxi, keď ju odpojím, tj. dieru v nasavani zaslepím a na veku dám filter (nateraz silonku), bude to mať nejaký negatívny vplyv ?
ĎAKUJEM
Re: Ake tesnenie pod škrtiacu klapku ?
Napsal: čtv dub 26, 2012 18:19
od smire666
Žeby odvetranie hlavy valcov
Re: Ake tesnenie pod škrtiacu klapku ?
Napsal: čtv dub 26, 2012 22:32
od ppp
Je to na vyrovnanie tlaku v motore tak ako pises, konkretne je to odvetravanie klukovky a priestoru vaciek. Zaroven to zlepsuje celkove emisie (tie s ktorymi bolo auto homologovane a nie tie ktore meraju na emiskach), pretoze sa olejove vypary neodvetravaju do ovzdusia ale spalia v motore. Filter je mozne riesenie, viaceri to tak maju (aj ked neviem ci aj na espere ale to je fuk). Ale ked uz motor viac fuka okolo kruzkov tak bude mozno z toho filtra kvapkat olej. Takto by len svinil skrtiacu klapku
. To zavisi od toho kolko oleja mas v gumenej hadici. Ak ziaden tak filter v pohode, ak je ho tam kopu tak by som filter radsej nedaval. Len nevidim uzitocnost toho ze tu hadicu nahradis filtrom. Akurat moze zacat z motora tiect olej tade kade doteraz netiekol, pretoze toto odvetravanie aspon trochu znizovalo pretlak v klukovke a okolo vaciek.
Re: Ake tesnenie pod škrtiacu klapku ?
Napsal: čtv dub 26, 2012 22:48
od ozzman
Ako píše PPP. No je to na odvetranie bloku motora. Ak to tak urobíš bude to mať aj pozitívne aj negatívne efekty.
Negatívne:
- budú ťa drbať na STK/EK poneváč dôvod prečo je to vyvedené znova do sania je ekologický t.j. aby bordel z motora nešiel do ovzdušia ale "ekologicky" sa spálil v motore
- filter ktorý tam osadíš sa veľmi rýchlo zanesie (olejová hmla) a bude sa ti asi v motore robiť pretlak
Pozitívne:
- oveľa menej sa ti bude zanášať škrtiaca klapka
- čistejšie emisie (nespaľuje sa olejová hmla a zbytky spalín z motora) z čoho sa dá predpokladať že nebude ani tak trpieť katalyzátor, sviečky a pod.
Ja na tento účel plánujem vyrobiť odlučovač oleja s molitanovým filtrom a granulami s aktívnym uhlím. Až potom keď sa to preženie týmto systémom to vpustím znova do sania.