Stránka 1 z 1
nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: stř dub 11, 2012 21:43
od kuk1
Ahoj zdravím,
dneska jsem měnil kamarádovi na Aveu r.v.2006 žárovku v přístrojovce (ikonka rezervy).
Spálená nebyla, ale po složení budíků zpět se objevil zajímavý problém, že nefungoval tachometr a otáčkoměr. Všechno ostatní ano.
Tak jsem kryt kolem budíků zase rozebral a zkontroloval jestli jsou správně docvaklé konektory a zase složil.
Výsledek je takový, že tachometr už funguje jak má, ale otáčkoměr stále nefunguje, ani se nehne.¨
Má někdo nějakou radu/nápad co s tím?
Podotýkám, že baterku jsem měl při odpojování konektorů odpojenou.
A po připojení baterie se všechny ručičky, mimo ručičky otáčkoměru, pár sekund chvějí a pak se nic neděje, a po otočením klíčkem se to už nikdy neukáže.
A pak mám další takový zajímavý problém:
ABS se aktivuje při brzdění jak se mu zachce. Je to tak 50:50 případů při brzdění kdy se aktivuje.
Dělá to i při rychlostech menších jak 20km/h.
V servise říkali, že jsou popraskané kryty čidel ABS a chtěli za opravu 7 tis. Kč ale to se mi nějak nezdálo tak jsem dnes přeměřil všechny čidlo ohmmetrem a mají odpor v mezích co udává výrobce. A taky jsem to měřil na svorkovnici přímo u ABS v motorovém prostoru.
Na diagnostiku jsem to zkoušel připojit přes ELM327 a program ScanMaster a nedostal jsem se k ŘJ ABS. A nejsem si jistej jestli Chevrolet Explorer umí AVEO.
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: ned dub 15, 2012 15:13
od kuk1
Tak otáčkoměr jsem už opravil.
Problém byl v špatném složení předního krytu. Zablokoval ručičku otáčkoměru a ta se potom nemohla otáčet.
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: ned čer 10, 2012 14:26
od Luking
ten problém s ABS , zkus se mrknout jestli není prasklý ten snímací kroužek na poloosách
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: stř črc 04, 2012 21:50
od Petr_max
S tou ABSkou na Aveu jsem měl stejný problém. Někdy se aktivovala i při jízdě krokem, třeba při vyjíždění z garáže. Dokonce občas zavrčela za jízdy i když jsem nebrzdil.
Zkoušel jsem porozpojovat všechny konektory o senzorů u kol, proměřit odpor a prostříknout je. Dostal jsem se na všechny kromě levého předního kola, protože ten konektor je pro normálního smrtelníka od motoru nedostupný. Odpory byly OK - dle příručky. Prostříkl jsem i velký hlavní konektor u čerpadla. Trochu to pomohlo, ale časem se to vrátilo. Neměl jsem pak na to čas, tak jsem rozpojil konektor od pravého předního kola aby se s tím dalo jezdit aspoň bez ABSky.
Teď jsem se po 2 měsících k tomu opět dostal. Zkusil jsem to pravý přední kolo zapojit zpět, ale závada pořád stejná. Zajel jsem s tím na počítač do neautorizovanýho servisu. Hlásila se tam u ABS závada 3133, ale neměli k tomu popis. Hledal sem v servisní příručce, ale tam žádný takový číslo není. Takže kdo ví co tam vlastně vyčetli.
Ale přišel jsem na to, jak se dostat k levýmu přednímu senzoru. Vytáhl jsem ho opatrně i s ochranou gumyčkou směrem ke kolu. Rozpojil a proměřil, odpor byl OK, ale jak jsem to prostříkl a složil, závada už se přes týden neprojevila. Ještě nejásám, ale snad to bude OK.
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: ned srp 12, 2012 11:36
od kuk1
Tak dnes jsem měl sundané obě přední kola a zjistil jsem, že jsou praské oba kroužky od ABS. Koukal jsem do Kelly a samotný kroužek se nedá sehnat...
Podle všeho budu muset koupit celý homokinetický kloub? Od jaký firmy se vyplatí?
Tady je seznam který se dá "asi" u nás sehnat. zatím jsem na víc nekoukal. Co se týče výměny, tak to není problém, to si udělám sám. Autům vcelku rozumím, jen ne vždy mám dobrý výběr značky co se týče náhradních dílů.
http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... h[]=286208
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: ned srp 12, 2012 16:55
od Richard
s těmi kroužky ABS, nejsem si jist, jak je to u Avea, ale asi by to nikdo neklofal přímo do kloubu (pak by nemělo co prasknout)
takže všude jsou kroužky a všude se dají vyměnit, např. se dají kroužky vyrobit na CNC strojích, nebo vypálit laserem. ABS je fakt jedno jakej kroužek tam je, ten počítá jen ty zuby..... dokonce je jedno jestli je tam zubů o malinko míň .... jen je důležitý aby na obou kolech byl stejný počet zubů , i slepený kroužek funguje normálně, pokud je tam správná rozteč zubů.... Tady máš nějaký info např. na Hyundai...:
http://www.auto-gassner.info/gp/TI%2022 ... eisung.pdf myslím, že bys sehnel na netu info i o Aveu a ještě jedno info někdy u novějších aut se nedají měnit ložiska kol ale celý náboj a do ložiska je integrovaný i čidlo pro ABS a tak se to mění vždy celý.....
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: pon zář 03, 2012 08:16
od Petr_max
Tak mě se ta závada popisovaná o dva příspěvky výše se samovolně aktivující ABSkou zase vrátila. Dělá to jen při rychlosti pod zhruba 35km/h a ABS se aktivuje i když se vůbec nebrzdí. Byl jsem i v autorizovaném servisu, jenže kontrolka zrovna nesvítila, tak žádnou závadu nenašli. Zkoušeli to i projíždět a měřit hodnoty za jízdy, ale vše bylo zrovna jak na potvoru v pořádku. Tak jsme se domluvili, že hned jak se mě kontrolka rozsvítí, nevypínat motor a přivést to tam. Týden to bylo OK a rozsvítilo se to až včera, jenže to byla jak na potvoru neděle, takže v servisu nejsou a dnes ta mrcha už nesvítí. Dělá si to auto ze mě normálně prdel...
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: pon zář 03, 2012 09:12
od honza72
U kolegy z práce - také závada s ABS u AVEA, nicméně oba přední kroužky na homokineťácích prasklé, takže klouby ven, očistit od rzi a přiTIGovat zpět ke kloubům. Oprava na chvilku a klouby jsou původní OK....
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: ned říj 14, 2012 12:06
od Petr_max
Já to dnes taky konečně opravil. Kroužky prasklé nebyly, takže jsem vyměnil to pravé přední čidlo a zdá se už vše v pořádku. Nejvíc mě dalo zabrat to, jak dostat to původní čidlo ven. Přestože je to pogumovaný, nešlo to pořádně vytáhnout a bylo to jakoby přirezlí. Ani olej nezabáral. Nakonec jsem to musel rozřezat flexou na půlky a vnitřní půlku zatlačit dovnitř a vydělat druhou stranou u zubů.
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: úte kvě 22, 2018 20:01
od 1king1
Dávám zde popis svorkovnice od ABS, kde jsou piny od čidel... kdyby někdo chtěl provést kontrolu kabeláže od čidel do zmíněné svorkovnice. Snad pomůže nejednomu člověku
Re: nefunkční otáčkoměr a ABS problém
Napsal: stř kvě 23, 2018 17:45
od Slam
Měl jsem na Leganze stejné příznaky už 2x a vždy to bylo čidlo ABS (nejdřív na PP a pak na PZ kole), což pokaždé správně ukázala diagnostika.