Stránka 1 z 2

Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: úte dub 10, 2012 12:15
od Mort
Nejdřív popis situace..

Na volnoběh na lpg citelně kolísaly otáčky motoru, 700-1000, až se klepal volant a na benzín se držely nad 1200, při dojezdech se zařazenou rychlostí bez plynu auto nechutně cukalo. První k řešení přišlo čištění škrtící klapky - pohledem při odkrytém sání bylo vidět, že to potřebuje jako sůl. Klapku jsem demontoval a důkladně vyčistil sprejem na čištění karburátorů, jiný jsem nesehnal.

Vše se vyčištěním vyřešilo. Zmizel také stav, kdy po nastartování na benzín vylétly otáčky vysoko, přepnul se plyn a motor následně chcípnul.

Teď ten dotaz..
Při čištění vymontované klapky jsem si všiml, že mezi částí samotné klapky a koncovým náustkem pro hadici sání, ke kterému je připojen reduktor, je jakási plastová membrána, zřejmě těsnící, která se částečně vytáhla do vnitřního prostoru – předpokládám, že by tam takhle neměla být, je to tak?
Pokud to nevadí přímo, určitě to funguje jako usazovací místo – dehtu na to bylo požehnaně, klapka zřejmě nebyla čištěna nikdy..
Zajímá mě, jestli to výhledově může být problém, nebo to ničemu nevadí?

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: úte dub 10, 2012 21:08
od ppp
Ehm, nemas mobil s fotakom? :) Lebo podla popisu netusim co popisujes, moze to byt od nejakej ludovej tvorivosti az po protizaslahovu klapku co obcas montuju lpg montaznici.
Normalka tam nie je nic take. Hadica/koleno sania je rovno na hlinikovej rure telesa klapky.

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: stř dub 11, 2012 07:44
od Mort
šmankote, lidová tvořivost, jen to ne :-D

Na revizi plynu jsem byl a prošlo to v poho:) Na té přidané součástce je nápis AGC, takže by to mělo být něco od lpg.. . Foťák mám, ale auto je do pátku v servisu. V dohledné době budu měnit bombu, tak se jich zeptám, ale chci být připraven, abych si nenechal nabulíkovat nějaké nesmysly.

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: pát čer 08, 2012 18:00
od Mort
Sice mi to trochu trvalo, ale tady je fotka:) S plynaři jsem sáhodlouze řešil chybějící ŘJ plynu, takže na tohle jsem se zapomněl zeptat

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: pát čer 08, 2012 18:02
od Mort
..ještě jedna v detailu.

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: pát čer 08, 2012 18:33
od Richard
no to je přidaný kus do kterého ti ten plyn fičí a sání si ho bere

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: sob čer 09, 2012 00:37
od ppp
Kde mas tu plastovu membranu? :)
To co mas na druhej fotke v hlavnom zabere je kus hliniku. A kludne by sa tomu dalo hovorit ludova tvorivost :). Je to pravdepodobne taka nahrazka mixeru, inac je to len hlinikova rurka vysustruzena nejakym miestnym sustruznikom a do nej je zavrtana zboku rurka skosena takze vysledok je rovnaky ako v praveku lpg, ked strkali rurky do difuzorov karburatorov, lebo mixery neboli. Prca je v tom, ze tuto opachu im zbuchal miestny sustruznik preto, lebo original mixer z talianska je drahsi ako splynovac a montaznici su taki tupi, ze netusia ze z polska sa daju kupit lacne rovnocenne kopie originalnych mixerov od rybacki-ho v cene tohoto cuda, len je to mensie a kvalitnejsie. Kvalitny mixer ma totiz vyhodu v tom, ze nie je taky citlivy na derave sanie a ine neplechy. Tiez som narazil na zadubenost a neochotu v sulekove, ked tvrdili ze toto cudo je proste haj tech (kazdemu to montujeme, nik sa nestazoval, bla bla bla) a ak chcem tak mne nehodnemu su ochotni objednat original lovato mixer za 3 litre Sk, ktory mi ale nijake pozitivum neprinesie. Takze som to riesil cez inteligentnejsieho a ochotnejsieho uz dnes byvaleho lpg montaznika tusim za 5 stovak mixerom od rybackiho. Dnes uz je to jednoduchsie, mixer sa da kupit na allegre alebo ho rybacki posle aj na slovensko priamo zo svojho eshopu.

A pozeram ze tam mas jednoduchy neriadeny podtlak. Ono to ma po jednoduchom zostelovani spotrebu ako riadene podtlakove lpg. Inac ak chces, tak obehni vrakace, urcite niekde budu mat espero alebo nieco take s lovatom alebo lovtecom a tam vyberies RJ, kabelaz, mixer, skrtak, ovladaciu krabicku mozno aj cidlo na nadrz za par korun a mozes si to dobastlit sam. Emulator vstrekov nepotrebujes, ale ak tam budu tiez nevadi. Riadene lpg ma vyhodu v tom, ze ked sa ti zanasa filter alebo sa meni zimne/letne lpg tak netreba nic dostelovavat a spotreba sa kvoli tomu velmi nemeni. Trochu ano ale to kvoli zmene teploty a zlozeniu lpg a nie preto, lebo sa to zmenou tychto podmienok rozhasi. A ze ho netreba nastavovat.

Inac take hlinikove cudo sa mi povaluje v pivnici a neviem ci ho pouzijem na nieco alebo ho darujem. Ak sa niekomu zide, tak si pon moze prist. Zo stareho motora si generator robit nebudem, takze mi to bude nanic.

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: sob čer 09, 2012 06:56
od Vypravca
Jedno Espero som mal ,,kvalitne,, namontovane, kde bola len nadrz, ventil, splynovac, skrtak no a klasika do sania. Presne ako na S120.
Kontrolka motora stale svietila. Rada montaznika: vyber ziarovku a neries.
Ked som poslal fotky montaze do zdruzenia LPG, tak mu chceli zobrat licenciu.
Do druheho Espera mi uz namontovali aj s RJ, simulator vstrekov a skrtak bol uz riadeny RJ LPG.
Takze ako radi 3xP pozhanat RJ a ostatne veci. Domontovat, nastavit a jazdit bez problemov.
Aj prepina to same pri otackach a ked chces tak aj pri teplote.
Najdolezitejsia kvalitna montaz a nie mejake odflaknute napodobeniny.
Vela stastnych km na LPG.

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: sob čer 09, 2012 13:02
od Richard
no ono to tak jak píše ppp nevypadá, ten kus hliníku má uvnitř ještě uvnitř několik trysek ze kterých LPG jde do sání, ale na fotce vedle tohoto je tzv. škrťák tzn. že tím šroubem se nastaví max. množství plynu které tam projde a o zbytek se postará podtlaková regulace...... když mi odešla řj na plyn měl jsem to ve Feldě taky tak, a absolutně v pohodě, dokonce jsem i prošel bez problémů na emisích . V Nubi mám to samý, akorát místo škrťáku je tam krokový motorek který řídí jednotka na plyn, celkem to funguje, spotřebu mám kolem 10 na sto venku a 12 ve městě, asi by s tím něco šlo dělat, třeba opravit děravý výfuk ;) v době před LPG jsem jezdil venku kolem 9 tak mi to připadá přiměřeně.... Nubi je docela rozežraná už od výroby ;)
Když vezmu v potaz že s Feldou 1,3 MPI jsem se stejným systémem LPG jezdil kolem 9 a ve městě kolem 11 tak mi to zas tak moc nepřipadá

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: pon čer 18, 2012 17:06
od Mort
ppp píše:Kde mas tu plastovu membranu? :)
Ta je vevnitř toho hliníkového kusu. Jak je nad tím štítkem vlevo vidět ten šroubek na imbus, za ním je přechod mezi tím kusem a škrtící klapkou. Až budu mít chvilku, tak to cvaknu fotku i rozdělané zevnitř.

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: pon čer 18, 2012 17:21
od Mort
ppp píše: A pozeram ze tam mas jednoduchy neriadeny podtlak. Ono to ma po jednoduchom zostelovani spotrebu ako riadene podtlakove lpg. Inac ak chces, tak obehni vrakace, urcite niekde budu mat espero alebo nieco take s lovatom alebo lovtecom a tam vyberies RJ, kabelaz, mixer, skrtak, ovladaciu krabicku mozno aj cidlo na nadrz za par korun a mozes si to dobastlit sam. Emulator vstrekov nepotrebujes, ale ak tam budu tiez nevadi. Riadene lpg ma vyhodu v tom, ze ked sa ti zanasa filter alebo sa meni zimne/letne lpg tak netreba nic dostelovavat a spotreba sa kvoli tomu velmi nemeni. Trochu ano ale to kvoli zmene teploty a zlozeniu lpg a nie preto, lebo sa to zmenou tychto podmienok rozhasi. A ze ho netreba nastavovat.

Inac take hlinikove cudo sa mi povaluje v pivnici a neviem ci ho pouzijem na nieco alebo ho darujem. Ak sa niekomu zide, tak si pon moze prist. Zo stareho motora si generator robit nebudem, takze mi to bude nanic.
Takže ten "mixér" zastává stejnou funkci jako zplynovač? Je v tom nějaký zásadní rozdíl? Za nemalý peníz loni dělali repas toho zplynovače, nechce se mi to vyhazovat.

Co se týče toho bastlení, díky za tip, tobě to přijde jednoduché, ale já bych se z toho pos.. umazal do hněda. Jak bych třeba "učil" tu řj na jiný motor, jiné značky auta atd. Navíc na detektivky po vrakáčích nemám času.

Asi změním servis (Gera Hk), výslovně jsem se ptal, jestli by nebyla vhodná modernizace, když ta instalace má čerstvě 10 let a vyprávěli, že není co modernizovat vylepšovat..

Co a jak se má štelovat zima/léto? To mi nějak uniklo..

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: pon čer 18, 2012 22:10
od ppp
Teraz ked citam richardov prispevok, tak si uvedomujem, ze na tom hlinikovom cude mas nejaku nalepku, takze je to mozno naozaj nejaky tovarensky mixer a nie len to cudo co som mal ja.
A vdaka tomu som sa lepsie pozrel an fotku a az teraz som si vsimol ze tam mas aj skrtak s krokovym motorkom (atuator), takze to budes mat pravdepodobne plnohodnotny riadeny podtlak. Len som si ten atuator predtym nevsimol, kedze je otoceny nadol a vidno z neho len kabelaz, ktora k nemu vedie, a stahovacie pasky, ktorymi je pripevneny na hadiciach kusok od splynovaca. Cize ak mas este niekde RJ lpg tak ti vlastne uz nic netreba.
Zmylil ma ten rucny skrtak, ktory v pripade riadeneho podtlaku s atuatorom nema smysel.
Len by ma zaujimala ta protizaslahova klapka co spominas, ak to teda je protizaslahova klapka.

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: pát čer 22, 2012 08:59
od Mort
ppp píše:Teraz ked citam richardov prispevok, tak si uvedomujem, ze na tom hlinikovom cude mas nejaku nalepku, takze je to mozno naozaj nejaky tovarensky mixer a nie len to cudo co som mal ja.
A vdaka tomu som sa lepsie pozrel an fotku a az teraz som si vsimol ze tam mas aj skrtak s krokovym motorkom (atuator), takze to budes mat pravdepodobne plnohodnotny riadeny podtlak. Len som si ten atuator predtym nevsimol, kedze je otoceny nadol a vidno z neho len kabelaz, ktora k nemu vedie, a stahovacie pasky, ktorymi je pripevneny na hadiciach kusok od splynovaca. Cize ak mas este niekde RJ lpg tak ti vlastne uz nic netreba.
Zmylil ma ten rucny skrtak, ktory v pripade riadeneho podtlaku s atuatorom nema smysel.
Len by ma zaujimala ta protizaslahova klapka co spominas, ak to teda je protizaslahova klapka.
"A povezte Kefalín, akú rečů ste terazky hovorili? " :-D

RJ pro LPG tam právě chybí a když mi v Geře řekli, že za novou dám 5000, holt to musí počkat po dalších, teď se seru ručkou a stk, že to snad není možný..

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: sob čer 23, 2012 00:37
od ppp
Na hadici co ide medzi splynovacom a tym hlinikovym mixerom co mas pripevneny na klapke a ja som ho asi nepravom podozrieval z nekvalitneho falzifikatu, mas pblizsie pri splynovaci cudo do ktoreho ide kabel zo zelenym konektorom. To je atuator, je to vlastne motoricky skrtak ako ten co mas pri mixeri akurat ze ten pri mixeri je rucny. Takze chod po kablovom zvazku od atuatora az najdes niekde konektor a mozno aj krabicu. A podla toho co najdes tak so sfot a supni to sem, mozno prideme aj na to aku RJ mas. Inac lacne RJ sa daju zohnat v polsku aj so softwarom a kablom. A rozhodne nebudu stat 5000Kc. Na slovensku mi nukali pred casom za 2000Sk lovtec eco RJ, nevzal som ju, mam ju teraz pouzitu z vrakaca za cca 150Sk aj s atuatorkom, kabelazou, odporovym 5stavovym dvojvodicovym cidlom na nadrz. Teraz uz lovtec eco nemaju uz maju len novu akusi lov4eu alebo akosatovola a ta ma inak zapojeny konektor. Dalo by sa mi to prekablovat ale zatial funguje aj ta moja stara, solou vyzrata LPG RJ. Za 5000 to by muselo byt aj s kabelazou, ovladacou jednotkou a robotou.
Otazka je co mas napisane v papieroch o montazi lpg zariadenia, co sa typ RJ. Alebo mas montaz nacierno?
Na ceste typ RJ aj tak nik kontrolovat nebude a neviem ake su v cechach zakony ohladne kontrol lpg, vlastne uz neviem ani ako je to na slovensku. Takze ak nie je dolezity typ rj, tak sa da kupit lacno z polska. Komplet RJ, ovladacia krabicka, kabelaz a plastovy atuator za 50e plus posta.

Re: Dotaz – škrtící klapka + LPG

Napsal: sob čer 23, 2012 00:40
od ppp
Ozaj a neviem co je horsie ci rucka na espere alebo na nubire. Tahat lanovody na espere je hracka, ale nastavovat, znamena ist pod auto a tam skrutkovat pod vyfukom, cize neskutocny "pristup". Ako k peniazom.
Na nubire tahat lanovody pod kobercami je tiez nieco neskutocne ale potom uz si nastavujes vsetko z pohodlia zadnych sedaciek. Ale odporucam okrem novych lanovodov aj nove stity brzd, aj ked to znamena, zlozit naboj a brzdovy valcek, ale ak je stary stit brzdy komplet hrzdzavy, tak nebude pruzin na konci lanovodu dobre pruzinovat.