Stránka 1 z 1
Zaseknuty motor
Napsal: úte dub 03, 2012 00:18
od sorcerer007
Dobry den.
Mam mali problem. Tento vykend som zacal rozoberat rozvody lenze som sa nevedel dostat cez umelu hmotu ktora je medzi rozvodom alternatora a klukoveho hriadela... A dalsim ktory ma na starosti ventily. Pri odkrucani kolesa ktory je pripevneny na klukovom hriadeli mi nieco zrapcalo a motor ostal zaseknuty. Proste mi ide pohnut ale v jednom mieste je to zaseknute. A stale sa mi nepodarilo odkrutit tu srubu ktora to koleso drzi. Mohly by ste mi poradit co to moze bit??? A da sa to este opravit???
Re: Zaseknuty motor
Napsal: úte dub 03, 2012 01:59
od conpet
pravděpodobně přeskočil rozvodový řemen a narazíš pístem do ventilu.
Re: Zaseknuty motor
Napsal: úte dub 03, 2012 07:16
od LordMMX
pokiaľ sa mu to ale stalo pri rozobratom vypnutom motore a točí s ním ručne, tak asi neohol ventil, nato treba trošku inú silu myslím si.
Re: Zaseknuty motor
Napsal: úte dub 03, 2012 16:25
od sorcerer007
tak ale ono sami mi to tam nieco pretocilo. a moze bit ze to boly ventili lebo ventili som zablokoval... aby sa mi neotacal hriadel.. a mal som hodenu aj rychlost tak neviem co to moze bit mozem pozriet ci nahodov mi piest nenaraza do ventilu... Dam vediet ale kludne mozet pisat keby to nahodov nebolo to...
Re: Zaseknuty motor
Napsal: stř dub 04, 2012 19:51
od ppp
co znamena: "ventili som zablokoval" ?
povolit maticu remenice klukovky je celkom fuska, idealne je mat razovy utahovak/povolovak. S nim to ide aj bez zablokovanej klukovky. Inak len zablokovat klukovku nejako na zotrvacniku cez nejaku dieru zospodu ale este som ju nemusel hladat, takze neviem. Na esperackom 1.5l motore co je takmer to iste ako 1.6 na nubire su dva otvory zaslepene gumenymi zatkami ale ci sa daju pouzit to neviem. Este by to mozno slo nejakym esickovym ockovym klucom a mlatit po nim kladivom ale ci by to nahradilo razovy kluc to neviem.
Re: Zaseknuty motor
Napsal: čtv dub 05, 2012 13:43
od sorcerer007
Tak som dal medzi ventilove rozvody kluc a tym som zablokoval ventili.
Re: Zaseknuty motor
Napsal: čtv dub 05, 2012 20:43
od rolt
Zhodis okrytovanie podbehu az mas viacej miesta.Na srob v strede nasunie skluc.Ja pouzivam ten 4kluc na kolesa,jednak tam mas aj paku a jednak je to pevny nastrcak.Na remenici kluk.h. su v zadnej casti otvory.Das do jedneho z nich vidlicovy kluc a pootocis klucom na kolesa,tak aby sa ti oprela 2 strana vidlicaku o motor,o nieco na nom. Potom das na rameno kluca na kolesa nejaku rurku az mas vacsiu paku a polahky pootocis a odtocis srob. Tam nie je vela co radit,tam ti to samo ukazuje co ako robit,viacerymi moznostami.Mas priami vyhlad na vsetko.
Ja som videl nieco podobne kdesi na int. obchode,ako si ty zablokoval kolesa ventilov.Tam to bol nejaky plastovy zubkovy ihlan. Neviem si na toto vynachvalit oltcit.Tam si len zasunul 5 mm vrtak do pripraveneho otvoru na vrchu motora.Ten pri otoceni klukaca zapadol do ryhy v zotrvacniku,co bolo prave 10 st. pred HU,podla toho sa nastavoval aj staticky predzapal. Len tam bol trosku iny kluc na to zda sa mi,ze 48 neviem uz.
Re: Zaseknuty motor
Napsal: čtv dub 05, 2012 22:52
od sorcerer007
Aky je tam zavit normalny pravo tocivy. Alebo je tma na opacnu stranu a dik za radu... A z tym pred zapalom a zapalom by ste mi tiez mohly poradit ja mam ryhy na ozubenych kolesach kde su ventili a tie vraj maju byt oproti sebe... Ale teraz neviem ci to je jedno aky valec je hore... Ked je rozladene zapalovanie tak na to odbornik nie som... Mohly by ste mi aj v tom poradit??? Alebo dat okaz kde to najdem presne postup a vsetko????
Re: Zaseknuty motor
Napsal: pát dub 06, 2012 18:29
od rolt
Tu na fore je toho popisane dost a velmi dobre popozeraj. Zapalovanie neries,tam nic na nubirach nenastavujes.Srob odtocis normalne dolava.Mne tie ryhy na vackovych kolieskach nevychadaju oproti sebe,lava strana je pootocena asi o 3/4 zubu do lava,neviem ci to aj niekto iny tak ma.tak je to spravne u mna.Strediaci kolik na vacke a koliesku neni ustrihnuty.
Re: Zaseknuty motor
Napsal: sob dub 07, 2012 18:40
od sorcerer007
Mali ste pravdu. 3 valec narazal na ventil dufam ze sa mu nic nestalo... Ale teraz mam este jeden problem... Vedel by mi niekto poradit ako dam dole olejovu vanicku??? Lebo odsruboval som vsetky surby a aj tak to drzi... Skusil som to vypacit ale nejde... Stale to na konci pri spjkovom spoji nieco drzi ale surby mam vsetky dole... No ja uz neviem fakt co z tym autom...