Stránka 1 z 1

Tazne zariadenie pre matiza

Napsal: sob lis 20, 2004 19:23
od Heri
Je mozne dat na matiza tazne zariadenie?

Napsal: sob lis 20, 2004 19:25
od Ondras
ne

Napsal: pon lis 22, 2004 06:13
od V.Brousek
Pokud sledujete tuto fórum delší dobu,zjistíte,že na na Matíze můžete namontovat všechno.Je jenom otázka jestli se to povolené.Tažné zařízení povolené není.

Mozna se pletu, ale..

Napsal: sob lis 27, 2004 22:54
od pg
..myslim, ze na litrovou verzi se tazne zarizeni smi montovat..

Napsal: ned lis 28, 2004 09:34
od V.Brousek
Jestli litrový Matíz může mít tažné zařízení ? To by jsem musel odpovědět majitel tohoto typu a prozkoumat co je napsáno v technickém průkazu.Kdybych o tom rozhodoval já,klidně bych ho povolil i pro ostatní Matíze,do nosnosti 300 kg.Podmínkou by ale byli pneumatiky 155/65 x 13".Trabanty ho povolené měli a nikomu to tehdy nevadilo.

Napsal: ned lis 28, 2004 15:39
od jakub
Václav Brousek píše:Jestli litrový Matíz může mít tažné zařízení ? To by jsem musel odpovědět majitel tohoto typu a prozkoumat co je napsáno v technickém průkazu.
1) povolene neni
2) pohotoostni hmotnost je 871-930 kg, maximalni technicky pripustna hmotnost je 1230 kg, matiz proste neni zadny silak, proste ma uplne jine konstrukcni urceni nez uzitkovy vuz, pickup ci rodinne auto - primarne je to proste kapotovany nakupni kosik
Václav Brousek píše:Kdybych o tom rozhodoval já,klidně bych ho povolil i pro ostatní Matíze
no Vaclave, to se docela divim, protoze normalne jsi trosku znepokojen uz pri instalaci jinych (povolenych zarizeni) a tady by jsi najednou povolil tristakilovou cocku?

nejsem fyzik, ale uplne jednoduse
1) 300 kg v tahu i tlaku (zrychleni/brzdeni) udela svoje - za co to upevnit? to uz mi vubec neni jasny
2) pokud bych chtel toto minimalizovat, musel bych mit brzdeny prives (300kg brzdeny prives nevim jak az jsou na trhu ...)

3) osobne to vnimam jako daleko vetsi prusvih, nez kdyz si nekdo hraje s rozmerem kol o centimetr sem ci tam, protoze jizdni vlastnosti se tim vlastne meni nepatrne, jak ale vsichni vime, tak matiz ma velmi lehky zadecek ;) pri trosku ostrejsi jizde ustreluje uz ted, takze si nedokazu predstavit, co to udela, az vaha 300 kg (+ zapocitam pretizeni), popotahne mateze smerem doprava doleva ...

aby to bylo fakt bezpecny, videl bych to tak, ze by prives musel byt brzdeny a max povolena rychlost tak do 50km/h - na prvni i druhe se lidi ve finale vybodnou a osobne bych se pak bal takovyho cloveka potkat
Václav Brousek píše:,do nosnosti 300 kg.Podmínkou by ale byli pneumatiky 155/65 x 13".Trabanty ho povolené měli a nikomu to tehdy nevadilo.
ani tadle podminka nic nevyresi a posledni vetu ... premyslim, jestli musim to "tehdy nevadilo" nejak vic komentovat ...

muj verdikt osobni zni - jednoznacne nepovolovat, tech rizik co jich tam je, je spousta a pri mentalite (ceskych) lidi ....

Napsal: pon lis 29, 2004 06:13
od V.Brousek
Jakube plně s tebou souhlasím,zde není co řešit.
Jízda z jakýmkoliv přívěsem i autem a jedno jestli máš nákláďák,či Matíze má svá specifika dle toho se musí přizpůsobit jízda.A pokud potřebuješ převést almaru o větších rozměrech tak nevidím sebemenší důvod,proč to třeba nepřevést Matízem.
A poslední připomínku.Jaký je rozdíl mezi Trabantem,který tažné má povolené a Matízem.Hned ti odpovím že žádný,jenom je tu rozdíl 25 let konstrukčního provedení.A Trabanta jsem vlastnil,najezdil jsem s ním 100000 km.Neměl žádné posilovače,výkon motoru byl slabší a povolené to bylo.

Napsal: pon lis 29, 2004 06:45
od zabijec
Jakube ty furt řešíš jízdní vlastnosti, ale tady je to o ničem, proč asi se smí s károu jezdit max. 80km/h. A to že se smí max. 80 neznamená že nemůžeš jezdit i pomaleji. Když tu mluvíme o tažném, nikdo nemá na mysli že by si ho tam namontoval bez schválení. Osobně si myslím že by mělo být pro Matesa povolené. Trabant je asi ten nejlepší příklad že to jde i s lehčím a slabším autem a to DDRóni tahali i obytné přívěsy. Kam tažné přimontovat je na výrobci a né na nás.

Napsal: pon lis 29, 2004 07:38
od V.Brousek
přesně tak Zabijec:
a ještě bych dodal,že pokud je člověk soudný,tak za Matíze nezavěsí obytný přívěs a nepojede s tím do Chorvatska.Pro to opravdu není Matíz stavěný,to bych souhlasil s Jakubem

Napsal: pon lis 29, 2004 17:58
od jakub
zabijec píše:Jakube ty furt řešíš jízdní vlastnosti, ale tady je to o ničem, proč asi se smí s károu jezdit max. 80km/h. A to že se smí max. 80 neznamená že nemůžeš jezdit i pomaleji. Když tu mluvíme o tažném, nikdo nemá na mysli že by si ho tam namontoval bez schválení. Osobně si myslím že by mělo být pro Matesa povolené. Trabant je asi ten nejlepší příklad že to jde i s lehčím a slabším autem a to DDRóni tahali i obytné přívěsy. Kam tažné přimontovat je na výrobci a né na nás.
to by musel byt matez v inkriminovane casti uplne jinak konstruovan, cili to neni otazka povoleni/nepovoleni, ale prave jak rikas konstrukcniho reseni z vyroby, pokud vezmu jako danou hmotnost tri-set kg, pak kam az me vedomosti z fyziky sahaji, tak toto se bude dale nasobit pri pretizeni, spoj bude extremne namahany - jako todle podle meho fakt neni o "povoleni", ale uplne jine konstrukci (ne-li celeho zadku) auta tudiz jakekoli filozofovani nad "povolenim" je uplne mimo misu

priklad o trabantovi vubec nechci slyset, jde vsechno, ale otazkou zustane kvalita takoveho reseni, z hlavy me napada hned nekolik napadu, co vsechno jde - napr. to video, co tady bylo - tam to taky slo, na mateze das i sestnatcky kola, ... ...

a k te rychlosti - ja, ty ani vaclav si netroufnem za matize pripojit nic, co by vyustilo pruserem, proste proto, ze jsme soudni lidi a navic mame svoje auta radi, ALE (!) dovedu si zive predstavit ze banda primitivku, kde budou mit mateze jako sluzebni auto za to zaprahne kde co a ja nevidim sebemensi duvod jim k tomu davat moznost

Napsal: úte lis 30, 2004 06:34
od zabijec
Přibližně to vidíme stejně to máš pravdu. Jen s tou konstrukcí tažného bych to neviděl tak černě. Myslím že na žigulech bývalo tažné zařízení uchycené až někde v polovině auta. U jednoho typu tažného na š120 se zase vyměnily držáky nárazníku + se to chytlo za trubku co drží motor. Nechci tím dávat příklady jak by se to dalo řešit na Matizu, ale jsou prostě různá řešení a určitě by se nějaké našlo i pro Matese. Bylo by to na konstruktérech tohodle auta a né na nás. Na druhou stranu chápu, že Matiz je primárně určen na městské popojížďky a tam se nepředpokládá, že by bylo třeba cokoliv vozit na káře, na to jsou jiná auta, tak se asi nikdy nedočkáme :cry:

Napsal: úte lis 30, 2004 15:41
od V.Brousek
já to shrnu za nás všechny.Pravdu máme všichni,ale je nám to na nic,vozejky tahat nebudeme.A já ho ani nemám a nikdy jsem ho neměl.Tím nechci tvrdit že přívěs za auto je špatná věc.Ba naopak.

Napsal: úte lis 30, 2004 16:03
od Tomáš
Já to vidím asi takhle : koule na autě ( myslím tažný ) znamená nějakou práci a tý mám dost i bez vleku. Nehledě na to , že když vidím , co někdo dokáže za osobák zapřáhnout, tak bych ani ojetinu s koulí nekoupil. ( myslím hlavně české chalupáře)