Vrzání od podvozku nejspíš zezadu Nubira I
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Vrzání od podvozku nejspíš zezadu Nubira I
V poslední době se mi při pohupování auta ozývá vrzání nejspíš od zadní nápravy. Koukal jsem na to, když jsem měnil gumy za zimní, ale nic jsem tam nevykoukal. Připadá mi vše na svém místě popotahoval jsem za všechny tři ramena okoukl v nich silembloky, ale připadá mi to OK. Kdysi když mi vrzaly Leninovi sáňky prolil jsem gumy v zadních pérech červenou brzdovkou. Myslíte, že by se to dalo použít i u Nubiry? Nemáte jiné ev. řešení i fígl? Dík za rady
Jinak ta zadní víceprvková náprava se mi líbí, vypadá docela dobře, zřejmě se i zadní kola díky tomuhle zavěšení mohou trochu řídit , tak Nubira v zatáčce jede celkem obstojně a připadá mi, že když vezmu tvrdě zatáčku tak
se všichni přesypou, ale jinak auto jede jak po kolejích.
Jinak ta zadní víceprvková náprava se mi líbí, vypadá docela dobře, zřejmě se i zadní kola díky tomuhle zavěšení mohou trochu řídit , tak Nubira v zatáčce jede celkem obstojně a připadá mi, že když vezmu tvrdě zatáčku tak
se všichni přesypou, ale jinak auto jede jak po kolejích.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Reklama
No brzdovku bych tam asi nedával , spíš REGUM , ale ty gumy se neprotáčí, jen pruží, pokud to skřípe asi se právě tře v tom futru , možná to zkus dotáhnout všechno a uvidíš. Jinak s těmi jízdními vlastnostmi souhlasím, je to fakt paráda, ale trošku se to naklání, ještě jsem si nedal prověřit tlumiče, možná už budou za zenitem.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Jo, taď jsem si uvědomil , nemůže to dělat uchycení stabilizátoru ? Jsou tam dvě takové spony ve tvaru U a v tom je taky gumová vložka. Nebo jsou bez náplně ( když máš prasklou prachovku ) ty čepy na " kostích" u stabilizátoru.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
moju pataliu ste asi citali z vrzanim, ze? Mne nastastie v zadu nic nevrze ale v predu to robia bud tie spodne silentbloky alebo to ve tvaru U
Toto je co: ty čepy na " kostích" u stabilizátoru. Kde to najdem THX
Toto je co: ty čepy na " kostích" u stabilizátoru. Kde to najdem THX
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Tomáši, nepřipadá mi, že by se Nubira nadměrně nakláněla, je měkčí a docela příjemná a stabilizátory na obou nápravách ji celkem drží v přiměřeném náklonu. Zato Felda, ta nemá stabilizátor vpředu, se do zatáčky hrbila a tak divně rovnala a nakláněla se rozhodně víc.
Až se oteplí sundám znovu kolo a zkusím dotáhnout všechny šrouby u ramen. Červená brzdovka se používá na gumu ona ji totiž nerozpouští ani ji nepoškozuje, jako olej. Když poleješ gumu olejem nabobtná a změkne, když brzdovkou (ale jen tou starou červenou) tak to gumě nevadí. Na Ivanovi mockrát vyzkoušeno. Ale nevím, jestli se od té doby třeba nezměnilo složení gumy těch silembloků.
Až se oteplí sundám znovu kolo a zkusím dotáhnout všechny šrouby u ramen. Červená brzdovka se používá na gumu ona ji totiž nerozpouští ani ji nepoškozuje, jako olej. Když poleješ gumu olejem nabobtná a změkne, když brzdovkou (ale jen tou starou červenou) tak to gumě nevadí. Na Ivanovi mockrát vyzkoušeno. Ale nevím, jestli se od té doby třeba nezměnilo složení gumy těch silembloků.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Teda Richarde, s Felicií se to fakt srovnávat nemůže, pár tisíc jsem najezdil v práci na Fáčku a Formanu a lepší jízdní vlastnosti má snad i Matiz
Jinak o té brzdovce jsem nevěděl, to se dává do náklaďáků , červená, ale teď už snad taky ne.
Jinak o té brzdovce jsem nevěděl, to se dává do náklaďáků , červená, ale teď už snad taky ne.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Blu musím tě uklidnit v Lanosovi žádnýho kostlivce nemáš . To má jen Nubira a dalších asi padesát (prakticky vlastně skoro všichni ) tipů aut je to spojení stabilizátoru s místem které se pohybuje při propérování nejčastěji a to má i Nubira s tlumičem jinak na všech autech bez vyjímky je to nejméně trvanlivý díl podvozku viz několikrát zmiňovaný test Fábie na 100 000 . Lanos to má udělaný tím dlouhým šroubem mezi spodním ramenem jak jsou tam ty čtyři gumy . Jinak povrzávání náprav na Nubiře je častý problém ale většinou vrže přední náprava a je to právě ono účko tedy guma přes kterou drží stabilizátor na kastli a tam nepomůže promazání ale jen výměna . Zadní by to mohl taky dělat i když ten bývá většinou spíš vytlučenejBlue Lanos píše:moju pataliu ste asi citali z vrzanim, ze? Mne nastastie v zadu nic nevrze ale v predu to robia bud tie spodne silentbloky alebo to ve tvaru U
Toto je co: ty čepy na " kostích" u stabilizátoru. Kde to najdem THX
Nevím , jestli se dá ještě dnes koupit (červená brzdová kapalina) ale měla spoustu využití např na zarezlé šrouby(dobře vzlínala) a pak na všechny gumové věci, kterým nijak neuškodila. V brzdové soustavě je mnoho gum, a všechny to dlouhodobé působení brzdovky přežily bez následků. Mám doma ještě zbytek v plechovce !Tomáš píše:Teda Richarde, s Felicií se to fakt srovnávat nemůže, pár tisíc jsem najezdil v práci na Fáčku a Formanu a lepší jízdní vlastnosti má snad i Matiz
Jinak o té brzdovce jsem nevěděl, to se dává do náklaďáků , červená, ale teď už snad taky ne.
Pamatuju, že můj táta si udělal takový přípraveček a když jsme v té době měli Pragu Baby r.v. 1934 tak vždy před zimou nastříkal spodek naftou s vyjetým olejem a pak se projel po suché polní cestě. Prach s touto směsí vytvořil voděodpudivý film a nepamatuju, že by někde byla bublina od rezu, nebo, že by červotoč sežral kus dřevěné výztuhy
Ekologové asi právě teď zaplakali, ale z mnoha aut teče olej jako z olejničky a tak trochu opláchnutého ze spodku Bejbinky snad nevadí!
Bohužel mi mrzí, že Bejbinka asi někde už odpočívá v automobilovém nebi, rád bych jí dnes měl znovu a stále na ni vzpomínám a pro ni.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Aj ja
Tiez mam problem s vrzganim v prednej naprave. Skutocne nepomoze nic ine len vymena ucka "účko tedy guma přes kterou drží stabilizátor (petrm)" ?. Hlavne u mna sa to zacalo prejavovat pred par tyzdnami - a to sa stali dve veci : 1. bol som na vymene stabilizatorov na prednej naprave (zeby to v servise po.. ?) 2. ochladilo sa. Moze to vrzganie mat suvis s 1. alebo 2. ?, alebo som len paranoik a proste mi nahodou prave v tom case odisla ta guma ?
Trošku tomu nerozumím , ty jsi si nechal měnit stabilizátor ? Tak to ti snad vyměnili i ty gumy , ne? Nebo jsi si nechával měnit ty " kosti " mezi stabilizátorem a tlumičem?
V každém případě není to zas taková závada , mě vrže taky, ale na výměnu se chystám až na jaře , teď na to není čas ani počasí, investice je minimální , jeden kus stojí cca 50Kč. Jsou dva kusy v předu a dva na zadní nápravě . ( POZOR asi nebudou stejné , neřešil jsem to zatím.)
V každém případě není to zas taková závada , mě vrže taky, ale na výměnu se chystám až na jaře , teď na to není čas ani počasí, investice je minimální , jeden kus stojí cca 50Kč. Jsou dva kusy v předu a dva na zadní nápravě . ( POZOR asi nebudou stejné , neřešil jsem to zatím.)
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Re: Aj ja
Paranoik nejsi, mě auto vrže taky. Nevím kde, ale v nějakým anglickým textu na netu jsem vyčet, že to dělají gumy na stabilizátorech a skutečně to vypadá na závislost na teplotě. Nejhorší je to po ránu když je auto prochladlý, po ohřátí to celkem ujde, už to není tak slyšet.dusan píše:Tiez mam problem s vrzganim v prednej naprave. Skutocne nepomoze nic ine len vymena ucka "účko tedy guma přes kterou drží stabilizátor (petrm)" ?. Hlavne u mna sa to zacalo prejavovat pred par tyzdnami - a to sa stali dve veci : 1. bol som na vymene stabilizatorov na prednej naprave (zeby to v servise po.. ?) 2. ochladilo sa. Moze to vrzganie mat suvis s 1. alebo 2. ?, alebo som len paranoik a proste mi nahodou prave v tom case odisla ta guma ?
DAEWOO Nubira 1.6 SX
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
presne!! rano to po nerovnostiach v predu chrasti ako keby mi tam niekto krcil papierovy sacok
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
No, klepalo to v prednej naprave a zevraj tam boli vybehane puzdra stabilizacnych tyciek (alebo tak nejak). Ci su to tie "kosti" to fakt neviem.Tomáš píše:Trošku tomu nerozumím , ty jsi si nechal měnit stabilizátor ? Tak to ti snad vyměnili i ty gumy , ne? Nebo jsi si nechával měnit ty " kosti " mezi stabilizátorem a tlumičem? ...
Inak, ak je to vrzganie zavisle od teploty -> pri nizsich teplotach ta guma zdvrdne -> neexistuje sposob ako ju "zmakcit" ?
No kluci, už jsem to nevydžel psychicky a bez ohledu na hnusný počasí jsem požádal synátora, aby mi zahejbal pořádně s autem a já koukal. Je to vidět na fotce. Bowden ručky je v takovém závěsu a kvůli pohybování (aby se neprodřel)je v takové gumové harmonice. Ta je zřejmě přetržená a při pohybu auta to vrzalo jako blázen. Zatím jsem to prolil brzdovkou, ale budu se muset mrknout, jestli se dá tahle harmonika koupit, nebo se musí měnit celý lanovod a co to stojí. Už to nevrže
Připadá mi, že ta harmonika je tam jen kvůli pohybu při pérování a nemá další význam, protože lanovod je v tom místě nepřerušen.
Připadá mi, že ta harmonika je tam jen kvůli pohybu při pérování a nemá další význam, protože lanovod je v tom místě nepřerušen.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Tak harmonika se nedá samostatně koupit ale že by vrzalo zrovna tohle se mi moc nezdá . Vrzání zepředu je v 99% přesně to účko tedy uložení stabilizátoru . To že se to začalo ozývat po výměně "kostí" mimochodem taky se mění často , je spíš náhoda spojená s počasím tam není nic co by mohl mechanik podělat