Stránka 1 z 2
je motr Nexie celohliníkový ?
Napsal: stř lis 17, 2004 20:49
od olecký
Asi se mi budete smát, ale já bych rád věděl, jestli je v NEXII motor celohliníkový nebo ne. Kvůli nemrznoucí chlad. smesi.
Jinak: Koupil jsem NEXII před skoro třemi roky vlastně náhodou, protože to bylo jediné nezadané auto na dvoře známého, který vozí ojetiny z Německa. Co jsem musel vyslechnout od svých známých, většinou majitelů "osvědčených" Felicií apod.! Spousta lidí mi prorokovala, že se mi ten "korejec" rozsype do půl roku.... A výsledek? Investoval jsem do Nexie za ty tři roky jednu žárovku, 3x olej do motoru, a nechal jsem vyměnit výfuk (r. výroby '97). Mám najeto asi 120 tis. a asi to bude chtít vyměnit rozvodový řem.
Letos v létě jsem projel s rodinou kus Chorvatska a Itálie, autíčko šlape jak má a letošní STK jsem absolvoval bez přípravy, přímo z provozu na výbornou. Jediná závada: Neúplná lékarnička
!
Je fakt, že jsou i lepší auta, ale Nexia je podle mne solidní pracant, umí jezdit i naložená,nemá velkou spotřebu (7 lit.), má velký kufr atd. Jediná nevýhoda je, že do ní musím lít benzín
....
ole.
Rozvodový řemen.
Napsal: čtv lis 18, 2004 17:51
od demodemo
Chceš říct, že ještě tam nebyl měněn rozvod. řemen? Jinak ti musím pogratulovat a mnoho dalších km bez závad.
Napsal: čtv lis 18, 2004 19:19
od Radoslav Hološka
Dolezite pri rozhodovani a vybere nemrznucej zmesi je,ze aj ked je iba hlava motora hlinikova,je nutne tam naliat taku kvapalinu,ktora je urcena aj do hlinikovych motorov. Ja pouzivam Glycoshell a nie je problem. Takze radsej zainvestovat a odporucam pri vsetkej ucte k domacim vyrobcom nedavat Alycol alebo Fridex. Su z cias komunistickej ery a podla mojho nazoru neurobili ziadny extremny pokrok vo vyskume a vyrobe. Hlavne ze Slovnaft ma za rok cisty zisk v miliardach Sk
Napsal: čtv lis 18, 2004 19:26
od Blue Lanos
Tak ako hovori Radoslav
Ja uz 6 tokov tam mam Glycoshlell a uuplne bez problemu
Takze ja tam budem davat GS furt
Napsal: čtv lis 18, 2004 23:09
od Dano
A jake problemy by ste chceli cakat? Len investujte. To je ako s olejom. Vsetci tam mate najdrahsi Castrol aky existuje a potom ho tam vysmazate 20000 km. Co uz len na chladiacej zmesi moze byt dobre alebo zle. Okrem toho na hlinikove motory su urcene hadam vsetky az na vynimky. Radsej by som ju castejsie menil.
Napsal: pát lis 19, 2004 01:47
od Bady
Ja tam mam Alycol D, nejaky novy vyrobok slovnaftu na hlinikove motory a nemam s tym ziadny problem...Vymenna lehota je 5 rokov..
Napsal: pát lis 19, 2004 06:58
od Krtek
Mně napadlo: a co použít rovnou směs pro hliníkový motory ? Když nebude hliníkovej, tak mu to snad neublíží ne ? Já žiju v tom že kapaliny do hliníkovejch motorů jsou míń agresivní.
Napsal: pát lis 19, 2004 07:22
od Blue Lanos
Dano píše:A jake problemy by ste chceli cakat? Len investujte. To je ako s olejom. Vsetci tam mate najdrahsi Castrol aky existuje a potom ho tam vysmazate 20000 km. Co uz len na chladiacej zmesi moze byt dobre alebo zle. Okrem toho na hlinikove motory su urcene hadam vsetky az na vynimky. Radsej by som ju castejsie menil.
GS mi tam liali este ked bolo auto v zaruke tak som ho po troch rokoch nemenil za inu znacku
A pre tvoju informaciu nemam Castrol a nemam ani nikdy nemal olej 20000km
Napsal: sob lis 20, 2004 09:58
od Radoslav Hološka
Dano ma svoju pravdu,len ma trosku svojsky styl vysvetlovania. Ja radsej investujem do osvedcenych veci znackovych aj ked drahsich a tiez som nikdy nemal olej v aute viac ako 10.000 km. Co sa tyka vymeny chladiacej kvapaliny,tento rok som mal asi rekord v jej vymenach - menili mi ju 3x! Prvy krat ked prasklo tesnenie pod hlavou,2x pri prasknutej a zvaranej hlave a 3x teraz pred zimou,dal som preventivne vymenit vodne cerpadlo,aj ked mu nic nebolo - mam 115.000 km. Ja menim veci v aute vsetko za nove,ked mam peniaze. Snazim sa nic nenechat az do uplneho konca zivotnosti. A v servise sa zo mna smeju,ze zbytocne. Vsak ked sa ozenim,prestali moje radovanky s autom...
Napsal: sob lis 20, 2004 10:19
od Blue Lanos
...niekedy je lepsie porucham predchadzat vcasnou vymenou ako byt potom velmi "milo" prekvapeny na ceste
Napsal: sob lis 20, 2004 12:57
od Dano
Ja som tiez za predchadzanie problemom. Niekedy je lepsie vymenit lacnejsiu vec aj ked je este relativne dobra ako cakat na spustenie laviny. V suvislosti s vymienanim suciastok sa mi vzdy sused smeje ked ma vidi montovat auto, ze veci treba menit az ked sa rozsypu. Dovolim si s nim nesuhlasit. Taka vodna pumpa na nexii patri do smetaka po urcitych kilometroch aj ked este funguje.
Napsal: sob lis 20, 2004 13:48
od Blue Lanos
Napsal: sob lis 20, 2004 16:24
od Radoslav Hološka
Chladiaca kvapalina Glycoshell ako jedna z mala vraj neobsahuje silikaty (neviem,co to znamena) a tym ma 3x dlhsiu zivotnost ako konkurencne menej vychytene znacky. Dnes som bol na pumpe Shell a prisiel tam starsi pan,ktory ziadal Alycol. Predavacky ho neposlali na Slovnaft,ale na Tankol alebo do Tesca! Aspon vidime,ako su informovane o ponukanych produktoch. Ospravedlnuje ich len to,ze to boli dve zeny. Taketo informacie vsak neovladaju na pumpach ani chlapi!
Napsal: sob lis 20, 2004 16:36
od Dano
Napsal: sob lis 20, 2004 16:44
od Radoslav Hološka
Ja som nenapisal,ze tam Glycoshell necham 3x dlhsie,iba to,co pise vyrobca. Kazdy veci znaly clovek si z toho musi urobit usudok sam.
Tvoje nazory su dobre,ale setrit treba na niecom inom - na oleji,kvapalinach a ostatnom spotrebnom materialy radsej nie. Ked som mal niekedy Moskvica,samozrejme ze som tam nelial V-POWER,ani HELIX ULTRA 5W40,ani Glycoshell,lebo mi to bolo luto a nemal som zvysne peniaze. Teraz ich vela tiez nemam,ale do 16V Nexie predsa nedam to iste iba preto,ze je to lacnejsie a ze to budem menit rychlejsie. Nie som taky bohaty,aby som kupoval lacne veci.