Stránka 1 z 1
Výmena palivového filtra
Napsal: stř bře 07, 2012 13:57
od Dejso
Zdravím, mám problém s výmenou palivového filtra, je tam asi okolo 100 tis. km a ešte nebol menený, je celý zhrdzavený a neviem ako ho mám povoliť kedže som pozeral závity na tom druhom a su protichodné čiže ked jednu stranu povolím druhú dotiahnem, neviete mi poradiť ?
Mením to kôli tomu že mám Espero 1.5 GLX na plyn nedávno prerobené a nevedel som že nemám mať málo benzínu v nádrži čiže mi odišlo čerpadlo ktoré som zhánal a našiel som ho na Bottovej pri moste Apollo za 91 € čo je super cena, ibaže už keď mením čerpadlo rád by som vymenil aj filter ktorý neviem ani povoliť a ani s ním pohnúť, zrejme mi odišla aj kontrolka benzínu lebo už akosik pri prázdnej nádrži nesvieti a plavák odkedy ho mám nikdy neukázal plnú čiže by som vymenil rovno všetko, plavák viem aj čerpadlo len ten filter nie .... objednal som si knihu daewoo nexia kedže to je to isté môže tam byť postup ? kedže nexia je to isté ako espero len v inej kasni ? samozrejme s 1.5 kovým motorom 16V
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: stř bře 07, 2012 21:34
od conpet
Espero jsem měl 5 let a stejnou dobu mě nový filtr ležel v garáži , neboť jsem se neodvážil na ty trubky sáhnout abych je neurval. Někteří kolegové filtr vyřízli a místo něj dali univerzál na hadice a sponky.
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: stř bře 07, 2012 23:18
od Dejso
presne toto isté napadlo aj mňa, odrezať trubky a dať tam nejaky iný čo by pasoval .... ale aspoň za pokus by stálo skúsiť odpojiť ten čo tam je, ale bojím sa toho že to iba raz otvorím ale už nedám dokopy....
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: čtv bře 08, 2012 08:26
od Vypravca
Odrez trubky. Kup filter z felicie. Kusok benzinovej hadice a sk- pasky.
Na feliciu su nasuvacie na hadicu.
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: čtv bře 08, 2012 20:23
od ppp
Filter z felicie je asi najjednoduchsi a najlacnejsi sposob, ja som menil filter aj s rurkami, kedze stary som nepovolil ani vo zveraku
. Ale je to podstatne drahsie ako felda filter. Niekto tu dokona menil cele rurky za tvrde plastove hadice nametraz urcene tusim na rozvod vzduchu v nakladnych autach.
Ci potrebujes menit aj filter si radsej najprv prever, tym, ze po zamontovani cerpadla rozpojis spojku na benzinovom vedeni nad alternatorom a na volne visiaci konektro nad prevodovkou prpojis plus z abterie a uvidis ako z hadicky strieka alebo vyteka benzin. Ak len vyteka tak je bud v haji cerpadlo (to asi nie ak je nove) alebo je upchaty filter alebo splostena rurka.
V caramxe na bottovej maju sice takmer vsetko na daewaky (ale niektore veci predsa len nie) ale 90e za cerpadlo super cena nie je, aj ked je to asi tzv. original. Ale takto onedlho zdvojnasobis cenu auta. Samotna vlozka cerpadla sa da kupit za menej nez stvrtinu tejto ceny a kompletka korejska za polovicku. Na lpg je dolezite to aby si benzin pravidelne obmienal aspon raz za pol roka, inak skoncis ako ja, s cerpadlom zalepenym sajrajtom zo stareho benzinu, ktory nebol rozpustny ani v C6000 a ide ostranit len mechanicky. A este je mozno dobre spravit si vypinanie benzinoveho cerpadla. Najviac mu podla mna skodi zaplavenie a nasledne odplavenie a vysusenie, kedy sa na nom bude sajrajt z benzinu zbierat ako na vodovodnom kohutiku vodny kamen.
Ak potrebujes lacne nove diely a to aj znackove tak odporucam prezriet si polske allegro.
A odporucam este pozriet si gumene koleno od filterboxu ku skrtiacej klapke ci je neporusene a obe gumene kolienka odvetravania motoru. Nech motor zbytocne nesaje piesok z cesty cez pripadnu dieru v nich. Obvykle to tieto kolienka mavaju uz za sebou. Co sa tyka ich nahrady tak originaly su priserne drahe a to nie su ani opletene, takze odporucam radsej si kupit na metraz hadice prislusneho priemeru s vypletom a do nich si kupit pruziny co pouzivaju lpg montaznici proti splosteniu hadic.
Takze prajem vela km na lpg s tymto vozitkom. Hlavne aby kurilo, netiekol z neho olej, v lete chladilo a aby spolahlivo jazdilo.
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: pát bře 09, 2012 08:40
od Vypravca
Tie plastove hadice som tam daval ja.
A aj vypinanie benzinoveho cerpadla som mal spravene.
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: sob bře 10, 2012 08:58
od Dejso
ten palivovy filter sa mi podarilo vymenit ... 21 kluč na filter z jednej strany a z druhej som isiel blickami a podarilo sa mi to otočiť tesní to a netecie aj ked som uplne strhol maticu na jednej strane ... a to palivove cerpadlo som pozeral asi vsade kde som to nasiel ale z ciech bolo 1950 KC a plus postovne aj tak to vychadza 90€ nepodarilo sa mi nic ine najst doteraz a to som pocul asi kazdu sumu od 180 az po 112 € a toto bolo zo vsetkych najlacnejsie .. s tym benzinom si uz dam pozor a asi si urobim vypinac alebo rele ktore po prepnuti na plyn vypne cerpadlo
no kuriť má problem je zanesený radiátor a nemal som čas teraz pred zimou ho poriadne vycistit a preto sa nato chystám až teraz, tiecť olej spod dekla už netečie to som vymenil a začal tiecť z nového olejového filtra teda len jemne presakovať alebo teda trošku slziť, nasávacie potrubie vyzerá este celkom doveryhodne klima ide akurat rozvody su narade a brzdové obloženie inač mám iba vadu s nasávanim a to je ze neviem co je to rezonátor mi teraz dosla kniha daewoo nexia a to je podla knihy ta plastova nadobka v nasávacej sustave a ešte jeden problém že mi pri 100km/h bud drzi malé otáčky alebo vysoké keď idem na plyn už som to trošku vyriešil ale neviem ako presne mám pokračovať tak aby isiel ako na benzin neskapinal a drzal normalne volnobežné otáčky
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: ned bře 11, 2012 15:20
od ppp
este par rad novacikovi:
to cerpadlo made in korea by ta vyslo bez pohnutia sa od klavesnice na necelych 50e z polskeho allegra a to kompletka, proste stare vyber, a zahod, alebo este lepsie odloz a na nejakom zraze ma nim obdaruj
, ono sa mozno da este zachranit, moje islo. A nove vloz samozrejme s novym tesnenim, stare je uz tvrde ako dobre vysusena zuvacka.
Len vlozku pripadne cele cerpaldo mozes kupit aj na slovensku z autokomplex eshopu, su to popradcania a maju tam aj maly kamenny obchodik.
Radiator kurenia, mozes skusit preplachnut navodov tu najdes kopu, a ked to po par sezonach vzdas, tak odporucam novy radiator ale s hrubymi rurkami a nie tymi tenkymi splostenymi ako ma original. Mne preplach vydrzal vzdy len jednu sezonu, dalsiu to uz zase kurilo slabo a dalsiu uz vobec. Potom ked uz pri preplachu ani nic nevytieklo tak som radsej kupil novy radiator. Stary ti mozem darovat, je v pivnici a caka na ciganov, ktori ho odvezu do srotu spolu s dalsim kovovym bordelom.
Tie gumene kolena radsej pozri poriadne, gludne ho vyber a poohybaj nech sa praskliny ukazu. Mne pravdepodobne bordel z cesty odpravil pomaly ale isto motor. A ked uz budes mat nasavacie koleno vymontovane, tak sa don pozri, kde vsade v nom je olej a kolko ho je. Ked bude kvapkat az na vzduchovy filter, tak to motor uz tak pekne tlakuje ku klukovke, ze sa priprav na generalku alebo zhananie ineho motora. Len ponuka nie je ktovieco. Vcera som bol jeden motor pozriet a sice este mu olej nekvapkal az na filter, ale bol az pri filterboxe. Taku haraburdu nepotrebujem. Ked ti tecie spod veka ventilov, tak je pravdepodobne, ze je to len tym, ze stare bolo tvrde a proste uz nezvladalo utesnit, ale mozno ti uz motor tlaci olej vsade tak ako tlacil mne. Mal som z neho olejnicku a olej isiel kade mohol. Nesiel jedine tam kde bolo poriadne urobene tesnenie, napriklad o kruzok na rozdelovaci tesnil schopne a hadice stiahnute stahovacimi paskami tiez tesnili. Preto pisem pozri do gumeneho kolena sania kam sa az dostal olej.
Ked uz budes mat gumene koleno sania vybrate tak sa pozri aky mixer na lpg vlastne mas. Ci kvalitny alebo len rurku strcenu do sania. Tato rurka je velmi hakliva na vsetko. Fuknutie vetra, diera v sani, rychlost jazdy, proste je to nadraka aj ked ta o tom budu lpg montaznici presviedcat ake je to super, ved to montuju kazdemu a nik sa na to nestazoval. Jasne, pretoze nik nevie ze tam maju taky smejd a ak aj vie, tak nevie ze to je hlavnou pricinou nestability volnobehu na lpg. Kvalitny a lacny mixer z polska trochu zmierni problemy s volnobehom ale s tym, ze pri silnom bocnom vetre pri medzimestskej rychlosit ti auto asi volnobeh na lpg neudrzi sa budes musiet zmierit. Aspon ja som sa uz zmieril. Mozno za to mozu lpg montaznici, ktori z auta vysmarili rezonator spred filterboxu a ktovie co este, pretoze napr. nubira ma toho pred filterboxom este dost a saje z priestoru medzi kolesom a kabinou, kde je mozno mensi problem s naporovym vzduchom. A ak ti sikovnici pichli este aj skrtic sania tak to su fakt umelci. Ved napis, kde ti montovali lpg a pofot ako to vyzera.
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: ned bře 11, 2012 15:43
od LordMMX
mne na nexii po 16 rokoch šiel povoliť za pomoci WD40 bez problémov. a mám tam nový, určený na daewoo, žiadne náhrady ala felicia.
Re: Výmena palivového filtra
Napsal: ned bře 11, 2012 16:05
od ppp
no vidi a mne na espere nesiel. Ani po jeho vystrihani vo zveraku. Len som s neho spravil vrtak
.