Stránka 1 z 2
Motor zdechá
Napsal: pát lis 12, 2004 07:16
od cubafire
Zdarvím všechny. Vypadá to, že jsem nejproblematičtější člověk na fóru. Mám zase problém. Stává se mi, že když se studeným autem (po noci) ujedu nějakých 500 m a vyřadím, tak auto chce zdechnout, musím to držet pořád na plyně. Až se to zahřeje na normal, tak je všechno OK. Čím to může být? Napadla mne spálená lambda sonda, ale mám LPG, tak se mi to moc nezdá. Taky to celkem dost kouří (i po zahřátí) ale ne olejem, ale jako by byl studený motor.
Prosím poraďte co s tím může být. Mám toto auto 2. týden a moc dobře se mi v tom jezdí. Nerad bych jej prodával.
Napsal: pát lis 12, 2004 07:53
od Richard
Zdechá ti na benzín nebo na LPG? Mě tohle dělá Felda na LPG. V servisu mi řekli, že tahle se projevují staré membrány. Vyměnit tedy membrány na LPG, jsou prý ztvrdlé a neuregulují to, když jsou studené. Jestli to zdechá na benzin, tak asi svíčky na plyn zase nevyhovují na benzín a i lambda sonda je z "PG zblblá. Mě to po startu na benzín nechce jít do otáček.
Napsal: pát lis 12, 2004 09:38
od PavelZ
I kdyz to zdecha na benzin, muzou to byt membrany, nejsou uplne dovrene a pridava to neco plynu i k benzinu a na volnobeh to ma malo vzduchu a moc bohatou smes a chcipne. To ze je tvrda membrana bys mel poznat i tak, ze pri jizde na LPG pokud silne pridas plyn, tak auto bude strilet do sani, pokud ho pak pustis, zacne strilet do vyfuku. Myslim ze rozumnej interval na vymenu membran je 60000km (casove to u me vychazi asi 2 roky), ale tohle uz je jen moje osobni zkusenost.
Napsal: pát lis 12, 2004 10:19
od Ivan
Volnoběžný ventil je OK?
Motor
Napsal: pát lis 12, 2004 10:47
od cubafire
Nevím jak je na tom volnoběžný ventil ale tu membránu zkusím. Je to takové nepříjemné, když to auto prostě ráno nejde. Díky za radu. Pokud by Vás napadlo ještě něco tak dejte vědět.
Napsal: pát lis 12, 2004 15:25
od Pepe
Sázím spíš na cívku v rozdělovači.
Napsal: pát lis 12, 2004 19:27
od JRD McLAREN
No keby bola ta chyba viac popisana, co sa tyka spravannia sa motora,
tak by sa dalo aj presnejsie povedat, kde moze byt problem...
a nenapisal si ci mash 8 alebo 16 ventil..
ked si pozresh archiv, tak ja som mal (a este aj mam ) problem z motorom.. (kuk na to, mozno ti to pomoze)
tomu ze volnobezny ventyl moze byt ucpany ci zaneseny necistotou sa pri takto starych autach ani netreba divit....
ja mam problem z riadiacov elektronikou v rozdelovaci, a navyse za studena vynechava jeden valec, zakazdym iny, a tiez to obcas skapalo..
taktiez si nepopisal ci to ma nepravidelne otacky, ci to striela, alebo sa to ma tendenciu dusit..a pod...
..este by mohlo byt aj vadne niektore cidlo teploty, ktore je v hlave,
..prip. by na nom mohol byt nanos vodneho kamena...
atd..
atd...
poruchy
Napsal: pát lis 12, 2004 21:52
od demodemo
Nebylo by od věci ne jenom si chodit na forum pro rady, ale po vyřešení závady napsat taky skutečnou zavadu. Moc by to pomohlo dalším adeptům na podobné závady.
Napsal: pát lis 12, 2004 22:18
od Dano
Ked je to prerobene na LPG, tak tazko povedat, ci hladat chybu v splynovaci alebo v motore. Najprv treba zistit, ci je dobry splynovac. Ja mam napriklad taku strategiu, ze nad lacnymi vecami ani nespekulujem. Tie treba povymienat a potom rozmyslat dalej. Ja sa priznam, ze v splynovacoch sa nevyznam, ale citam tu o nejakych membranach, ktore mozu byt popraskane a podobne. To su veci, ktore mali byt davno v smetaku.
Motor
Napsal: pon lis 15, 2004 08:38
od cubafire
Dobrá pokusím se tu závadu lépe popsat. Ráno když natočím motor, tak je vše OK motor se rozběhne jako hodinky a chvíli si drží volnoběh na nějakých 1500 - 2000 otáčkách a pak to klesne na cca 1300. Nechávám vždy auto cca 30 s jet na místě. Rozjedu se a po cca 500m je první křižovatka, kde zpravidla chytnu červenou, tak jak vyřadím auto někdy (stalo se mi to zatím třikrát) zdechne. Když jej znovu natočím (natočit jde bez problémů) tak musím poté držet auto na plyně a spíš šlapat na plyn než stát. U staré škodovky byla podobná závada ale tam to byla teplota neteplota. Ani teplý, ani studený motor. Tady by si to měla hlídat elektronika sama, ne? No a když toto přestojím a rozjedu se tak na dalších semaforech po cca 1 km mi to už nedělá a jedu úplně v pohodě. Po celou dobu otáčky jsou vyrovnané a motor nestřílí do výfuku. Teď mě napadá, že jsem měl vlastně vždy přitom zapnutý ohřev zadního skla. Nemůže být třeba chyba v elektroinstalaci? Neví moc co s tím mám dělat, tak se na mne nezlobte. Škodovku za víkend rozeberu a složím v pohodě, ale s tímto jsem v koncích.
ČIdlo
Napsal: pon lis 15, 2004 18:46
od Hanyz
Čaute, na filcce mi to dělalo teplotní čidlo nasávaného vzduchu (1,6MPI VW motor), kdy po nastartování v garáži to jelo programově na bohatší směs, což se časem ruší a přechází na řízení podle aktualit z čidel, jenže to si myslelo, že je venku 25°C, tak na první křižovatce chcípnul motor, který nechcíp pouze při držení plynu. Toto samé kolegovi udělala Vectra z 1996, takže i oplácké motory můžou mít stejné problémy.
Motor zdechá
Napsal: pon lis 22, 2004 18:04
od maxim
Ahojte,
tak to je hrozne
. Prave pred tyzdnom som kupil Nexiu, ktora ma najazdenych 101 000 km, ale je v super stave, a prave dnes som mal ten isty problem. Myslim si ze problem je v bohatej zmesi. Na mojom aute motor zdochol a vobec sa nedalo nastartovat. Nechal som to 5 min tak a potom uz to naskocilo.
Motor zdochina
Napsal: sob pro 04, 2004 09:59
od Ja
Nazdarek
aj mne sa to stava ale iba ked na volnobehu pridam plyn tak ju udusi aj to iba ked je studeny. Myslite ze to moze byt viac benzinu ako vduchu? Inak mam Nexiu 16v a ma najazdenych 128000
Napsal: sob pro 04, 2004 10:14
od Pajda
obecně: problém je buď v elektrice (včetně PC) nebo v benzínu. Takže bych začal svíčkama a kabelama s rozdělovačem. Aby tam nebyla zkondenzovaná vlhkost. A pak se musí hledat dál a to už je složitější.
Napsal: sob pro 04, 2004 20:38
od JRD McLAREN
No ...
pozeram ze peripetie zo skapinajucim motorom neustavajuu...
preto vam odporucam pozret si tychto par fotiek..
je to sacia klapka z 16V Nexie, po najazdeni cca 100tis. km
viac fotiek je na
http://ba.zsvs.sk/dohc/klapka/