Cukání při studeném motoru Matiz II
Moderátor: Blue Lanos
Cukání při studeném motoru Matiz II
Ahoj všem, po startu a studeném motoru a rozjezdu při přidání plynu, se skoro nic neděje, motor se propadne do mrtvé polohy zacuká a pak se teprve rozjede. Máte stejný problém? Při teplém motoru je vše O.k.. Moc díky.
Tico - it's fun!
- Reklama
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
ventily su nastavene OK?
predstih a ostatne by mala mat na starosti riadiaca jednotka
alebo jej periferie (lambda sonda, EGR, cidlo klepania apod)
tam skus hladat problem
ako prve by som skusil prostriedok na vycistenie vstrekov
pouzivas to ?
naleje sa do benzinu a prevadzkou sa vycisti ...
a este ako doslo k chybe
postupne alebo po nejakej udalosti ?
mas sviecky OK? neskusis ine ?
aky mas olej? viskozita a vykonnost ?
minimum 5W40 a SJ vykonnost
na inom voze by som sa spytal:
a co takto podtlakova regulacia predstihu?
ale tu neviem ako je to a nechce sa mi utekat pozriet do auta
:
predstih a ostatne by mala mat na starosti riadiaca jednotka
alebo jej periferie (lambda sonda, EGR, cidlo klepania apod)
tam skus hladat problem
ako prve by som skusil prostriedok na vycistenie vstrekov
pouzivas to ?
naleje sa do benzinu a prevadzkou sa vycisti ...
a este ako doslo k chybe
postupne alebo po nejakej udalosti ?
mas sviecky OK? neskusis ine ?
aky mas olej? viskozita a vykonnost ?
minimum 5W40 a SJ vykonnost
na inom voze by som sa spytal:
a co takto podtlakova regulacia predstihu?
ale tu neviem ako je to a nechce sa mi utekat pozriet do auta
:
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
Svíčky nové, olej 10W40, prostředek na čištění vstřiků by jsem mohl použít. Ono i obecně se mi zdá, že Tico táhne v nižší otáčkách oproti matizu mnohem lépe, i když by to mělo být asi oráceně. Na diagnostice jsem byl, vyměnili jsme jednu lambdu, druhá u výfuku by měla být v pořádku.
Tico - it's fun!
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
olej 10W40,
ne ne ne !!!
to by mohlo byt ono (aspon jedna z pricin)
daj tam hoci aj z Lidla (osvedceny niektorymi ludmi tu na fore)
ale musi byt 5W40 API SJ/CF min ACE A3/B3
a svieckove kable su OK ?
skus nimi za studena pohybat (zlahka !!!)
ne ne ne !!!
to by mohlo byt ono (aspon jedna z pricin)
daj tam hoci aj z Lidla (osvedceny niektorymi ludmi tu na fore)
ale musi byt 5W40 API SJ/CF min ACE A3/B3
a svieckove kable su OK ?
skus nimi za studena pohybat (zlahka !!!)
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
Tak tahle závada bude mít těžko co společnýho s viskozitou 10W-40
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
Možná je to způsobené starou lambda sondou. Zatím to řeším přidáním více plynu, jak ujedu tak 500m, tak je vše O.k.. V Ticu byla automatická škrtící klapka, ale myslím, že Matiz tímto systémem vybavený není.
Tico - it's fun!
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
no anoTak tahle závada bude mít těžko co společnýho s viskozitou 10W-40
ale lepsia viskozita by mohla sposobit ze cukanie prestane za kratsiu dobu ...
navyse to setri motor:
Zajímavá videa o viskozitě oleje
http://www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7PWII
http://www.youtube.com/watch?v=ETKECO86VS4
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
Este raz to napisem, prejst z polosyntetiky na syntetiku moze byt dost velky pruser. Misojogi, najprv si nastuduj nieco o olejoch, ja som sice laik , ale to ze z toho ciha dost problemov viem. Staci sa spytat hocijakeho mechanika
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
odporucam pozriet forum o olejochEste raz to napisem, prejst z polosyntetiky na syntetiku moze byt dost velky pruser. Staci sa spytat hocijakeho mechanika
http://www.oleje.cz/forum
tam sa clovek dozvie rozne myty, ktore hlasaju aj niektori mechanici
a dozvie sa aj preco atd ...
zname tvrdenie
je jeden z takychto mytov15w je mineral
10W je polosyntetika
a 5W je syntetika
jednoducho to uz minimalne 20 rokov a viac nie je pravda !
co ale moze byt problem je zmenit vykonnost oleja cize API
zmena napr z SD/CB na SJ/CF moze znamenat katastrofu
(ale pouzival tam Divinol moderny olej - takze asi s tymto nebude problem ...)
len tak pre zaujimavost uz Andrt do skodovky 120 odporuca 5W40
staci si to nalistovat
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
Dělá mi to asi taky, co jsem si za ten rok s Matesem všimnul. Spíš mi přišlo, že ta řídící jednotka si neumí poradit s opravdu studeným motorem. Už mi to i jednou umřelo na volnoběh. Stačí pár set metrů a je po problému. Matiz, rv.2004, 38t km. Pravda je, že se motor od výroby nedočkal ničeho jiného než oleje. Takže u mě by to mohly být třeba i svíčky.Pepino_99 píše:Ahoj všem, po startu a studeném motoru a rozjezdu při přidání plynu, se skoro nic neděje, motor se propadne do mrtvé polohy zacuká a pak se teprve rozjede. Máte stejný problém? Při teplém motoru je vše O.k.. Moc díky.
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
skus Denso iridium sviecky
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při studeném motoru Matiz II
Ja som mal 10W40 polosyntetiku a bolo v pohode,mne to robilo po benzíne z Metra či tesca a pod.tak som radšej tankovával a dodnes tankujem v osvedčených sietiach
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L