Stránka 1 z 1

Prosím o pomoc s topením

Napsal: ned lis 13, 2011 19:00
od jirik matiz
Zdravím , prosím o radu s topením. Auto se zahřívá normálně. To znamená , že po nastartování jde jenom malý okruh a chladič je studený. A po zahřátí asi tak milimetr před prostřední čárkou se otevře termostat a chladič je teplý. Co se týče kaloriferu i na nejvyšší teplotu jde s něho pouze vlažný vzduch. Když vypnu ventilátor tak na 10 sekund a znovu zapnu tak se vyvalí horký vzduch , ale okamžitě schladne. Šahal jsem pod volantem na přívodní trubku a ta je horká. Nevím je pravda , že nejsem až takový pedant na auta a všechno řeším až na poslední chvíli a vodu jsem nikdy neměnil a má takovou hnědou barvu a jen ji dolívám. Chtěl jsem se teda zeptat jestli nemůžu mít nějak přicpaný kalorifér a je třeba zmenšený průtok , nebo jestli ( semtam mi uteče voda přes víčko a nevím proč) vodní okruh se nějak nezavzdušnil a jak se potom teda odvzdušňuje. Jestli mi doporučíte nějak vyčistit okruh prosím o radu jak se to dělá a kterou trubku potom povolit na vylití.
Díky moc za radu

Re: Prosím o pomoc s topením

Napsal: ned lis 13, 2011 20:16
od Vypravca
Tento problem sme riesili a vyriesili na matize.
Narobil si si problemy. Pripchal sa ti radiator.
Takze dole pristrojovku a vymenit ho.
My sme tam dali radiator z ineho auta. Nevieme akeho. Mal vyvody z boku. Dali sme tam aj nove hadice z boku.
Teraz to kuri super. Lebo to ma okruhle trubky a nie splostene ako original.

Re: Prosím o pomoc s topením

Napsal: ned lis 13, 2011 20:35
od jirik matiz
no tak to jsem v prčicích. doteď jsem tu projížděl forum a taky už jsem se něco dozvěděl. Pokusím se ještě o proplach systému. Jak tady psali třeba octem nebo krystalickou sodou. Myslíte , že by se to dalo třeba nějak natvrdo propláchnout třeba zahraní hadicí , že bych ji nějak připojil u té expanzky a tlakem vody pročistil. Co se týče výměny tak to je složité a hlavně určitě bude drahá i práce....

Re: Prosím o pomoc s topením

Napsal: ned lis 13, 2011 20:45
od ppp
Ako niekolkorocny majitel espera, ktore trpievaju rovnakym problemom, mozem potvrdit, ze jedine a trvale riesenie je vymena radiatora za typ s okruhlymi velkymi rurkami a nie s tenkymi splostenymi ako je original. Predtym som radiator dvarkat preplachoval, protismerne, len radiator, a vzdy to vydrzalo len jednu sezonu. Pri druhom preplachu uz ani moc sajrajtu nevytekalo. Po vymene bol povodny radiator ledva priechodzi, prefuknut ho islo tazko. Novy s okruhlymi rurkami ide prefuknut lahko.