Pojišťovna odmítá plnit z povinného ručení viníka
Napsal: čtv lis 03, 2011 15:17
Prosím o radu a pomoc, jak mám postupovat dále, když chci reklamovat/napadnout zamítnutí výplaty škody pojišťovnou z povinného ručení viníka škodní události na mém vozidle? Jedná se o škodu ve výši 16 tisíc Kč a zde se pokusím stručně nastínit podivný průběh dosavadního jednání s pojišťovnou:
Žena v manželově SUV (auto je psané na pražskou a.s., které poskytuje leasing, půjčky a úvěry) do mě zezadu narazila, když jsem odbočoval z hlavní silnice na vedlejší. Pojišťovna se chovala zprvu velmi zdvořile a vstřícně, ať si to prý dám opravit a pošlu jim fakturu, že s tím nebude problém, opravu že hradí v plné výši a jestli nechci půjčit auto po dobu, co budu mít auto v servisu. A pak jsem se po nějaké době od zaslání oné faktury z opravy zcela náhodou dozvěděl, že se rozhodli můj nárok zamítnout bez jakéhokoliv předchozího varování nebo pochybností!
Dozvěděl jsem se to oklikou tak, že mi volala jejich "call-girl" a drze (jak jsem posléze zjistil) se mě ptala, jak prý jsem spokojen s vyřízením mé pojistné události, načež jsem s údivem konstatoval, že nijak, protože vůbec netuším, že byla má pojistná událost už vyřízena. Tak jsem hned volal likvidátora, ale marně (prý je na dovolené) a potom jsem se zprostředkovaně od jeho kolegy zpětně dozvěděl, že se můj likvidátor rozhodl, že mi nic nedají, ale nestál jsem jim ani za to, aby mi to laskavě oznámili!
Přišlo také trapné, že mi při jakémkoliv telefonickém nebo osobním kontaktu s touto pojišťovnou nejdříve začali vnucovat jejich pojistky, ať už to bylo při nahlášení škody nebo dokonce i před podáním odvolání. To jsem opravdu zíral. Paní z pojišťovny, u které jsem se dotazoval na možnost odvolání, se neštítila mi nejdříve vehementně vnucovat, ať si prý u nich pořídím havarijní pojištění. Já se kupodivu udržel a odvětil, jestli to opravdu myslí vážně, že bych si u nich sjednal havarijní (nebo jakékoliv jiné) pojištění, když při podle mě jasném případu plnění povinného ručení se mnou takto zametli? Paní se nenechala odbít, že prý doufá, že se vše vysvětlí a já si u nich ještě rád něco pořídím. Po podaném odvolání (doporučený dopis a e-mail), se ten samý likvidátor (?!) ujal přezkoumání mého případu, požadoval pár nesmyslných informací (chtěl po mě např. změřit délku a šířku odbočovacího pruhu a pozice vozidel na nejfrekventovanější 3-proudové výpadovce z krajského města!). Po měsíci od odeslání posledních informací, co po mně chtěli, jsem poslal e-mailem zdvořilý dotaz, jak dopadlo mé odvolání, ale pan likvidátor se neobtěžuje odpovědět a od této doby uběhl další více jak měsíc, aniž by se cokoliv změnilo... Má normální občan v této zemi nějaké dovolání a možnost spravedlivého a slušného jednání v takovémto případě?
Připadá mi totiž postavené na hlavu, aby ten, kdo má platit škodu, sám také rozhodoval, jestli milostivě zaplatí nebo spíš ne a dokonce, že v případě odvolání proti rozhodnutí o tom rozhoduje zase ten samý člověk, co mě už jednou poslal někam! Přece soudný člověk nemůže očekávat, že likvidátor sám od sebe uzná své pochybení. Když si vzpomenu, jak mě svorně jak ten likvidátor, tak pak i na místě ohledatel posílali do servisu, ať si to nechám klidně opravit, že mi to bez průtahů proplatí a ještě mi po dobu opravu nabízeli náhradní auto (které jsem tehdy naštěstí odmítl), a pak se neobtěžují mi ani laskavě oznámit, ať si trhnu nohou.
Abych nezapomněl, touto institucí je ČESKÁ POJIŠŤOVNA, u které bych si já osobně po těchto zkušenostech neodvážil pojistit ani psí boudu...
Historie událostí:
18.4.2011 - vznik škodní události
19.4.2011 - nahlášení škodní události (osobně na místní pobočce)
25.5.2011 - elektronicky zaslány veškeré požadované dokumenty (popis vzniku škodní události, faktura včetně kalkulace škody, pořizovací doklady, kopie technického průkazu, fotodokumentace škody a kopie záznamu o dopravní nehodě)
10.6.2011 - zamítnutí výplaty škody pojišťovnou (elektronicky po mém přímém dotazu)
21.6.2011 - podání odvolání proti tomuto zamítnutí (elektronicky a doporučeným dopisem)
27.6.2011 - doručeno písemné zamítnutí výplaty škody pojišťovnou
12.7.2011 - pojišťovnou elektronicky požadovány další doplňující informace ke škodní události
19.7.2011 - mnou elektronicky zaslány požadované informace
23.8.2011 - pojišťovnou elektronicky požadovány další doplňující informace ke škodní události
23.8.2011 - mnou elektronicky zaslány požadované informace
29.8.2011 - poslední elektronická zpráva z pojišťovny končící slovy „o výsledcích dalšího šetření Vás budeme informovat“
29.9.2011 - můj zdvořilý elektronický dotaz na průběh nebo závěr mého odvolání, na který dosud nepřišla žádná reakce
3.11.2011 - můj opakovaný elektronický dotaz na průběh nebo závěr mého odvolání
Můj popis škodné události:
Odbočoval jsem v odbočovacím (vnitřním) pruhu z hlavní silnice doleva ke sklenářství se zapnutými blikajícími ukazateli o změně směru jízdy na příslušné straně vozidla. Auta v protisměru stála zrovna na nedaleké křižovatce na červenou, proto jsem pomalu začal odbočovat. Před dokončením tohoto manévru do zadní levé části mého vozu narazil za mnou těsně jedoucí vůz, jehož řidička dle vlastních slov sice zpozorovala, že vozidlo před ní začalo zpomalovat, ale blikačů si prý nevšimla. K najetí do odbočovacího pruhu jsem se připravoval již od předešlé křižovatky u čerpací stanice Benzina, proto jsem jel opatrně se sníženou rychlostí a blikače jsem měl zapnuté už dostatečném v předstihu (zhruba od autosalonu Fiat/Lancia/Alfa Romeo), protože místo dobře znám, a tak vím, že je tam veliký provoz a délka odbočovacího pruhu je jenom cca 25 metrů, takže prostoru na odbočení je tam místa velice málo, pokud jsem nehodlal přejíždět přes plnou čáru dopravního značení na vozovce. Ke kolizi došlo, když jsem byl již částečně najetý do protisměrného pruhu a odbočoval. Bezprostředně po vystoupení z vozů si protistrana postěžovala, že sice zaznamenala, že jedu pomalu, ale že přehlédla blikače na mém voze (ihned jsem proto zkontroloval, jestli blikače na mém voze fungují správně – zde žádná závada nezaznamenána, všechny blikače fungovaly v okamžiku nehody správně). Odbočit jsem zamýšlel proto, protože v budově označené číslem xxx se nachází sklenářství, kam jsem vezl na zasklení 2 okenice. Mé odbočení tedy nebylo unáhlené, ale dlouho dopředu plánované a cílené. V době mého odbočení do odbočovacího pruhu vedle mě žádný vůz ani jiná zábrana nebyla, protože do odbočovacího pruhu jsem se zařadil ihned, jakmile to bylo možné, abych měl dostatek času a místa na dokončení odbočení.
Poškození na mém vozidle:
Poškození zahrnuje (viz přiložené foto) odřený zadní nárazník (od levého rohu až po levé zadní dveře), odřený levý zadní blatník (až po levé zadní dveře, které jsou rovněž škrábnuté). Na blatníku se nalézají také 2 větší promáčkliny (nad kolem a před kolem) a 1 menší promáčklina (nad kolem). Dále byla při nehodě zničena ještě plastová poklice levého zadního kola mého vozu.
Žena v manželově SUV (auto je psané na pražskou a.s., které poskytuje leasing, půjčky a úvěry) do mě zezadu narazila, když jsem odbočoval z hlavní silnice na vedlejší. Pojišťovna se chovala zprvu velmi zdvořile a vstřícně, ať si to prý dám opravit a pošlu jim fakturu, že s tím nebude problém, opravu že hradí v plné výši a jestli nechci půjčit auto po dobu, co budu mít auto v servisu. A pak jsem se po nějaké době od zaslání oné faktury z opravy zcela náhodou dozvěděl, že se rozhodli můj nárok zamítnout bez jakéhokoliv předchozího varování nebo pochybností!
Dozvěděl jsem se to oklikou tak, že mi volala jejich "call-girl" a drze (jak jsem posléze zjistil) se mě ptala, jak prý jsem spokojen s vyřízením mé pojistné události, načež jsem s údivem konstatoval, že nijak, protože vůbec netuším, že byla má pojistná událost už vyřízena. Tak jsem hned volal likvidátora, ale marně (prý je na dovolené) a potom jsem se zprostředkovaně od jeho kolegy zpětně dozvěděl, že se můj likvidátor rozhodl, že mi nic nedají, ale nestál jsem jim ani za to, aby mi to laskavě oznámili!
Přišlo také trapné, že mi při jakémkoliv telefonickém nebo osobním kontaktu s touto pojišťovnou nejdříve začali vnucovat jejich pojistky, ať už to bylo při nahlášení škody nebo dokonce i před podáním odvolání. To jsem opravdu zíral. Paní z pojišťovny, u které jsem se dotazoval na možnost odvolání, se neštítila mi nejdříve vehementně vnucovat, ať si prý u nich pořídím havarijní pojištění. Já se kupodivu udržel a odvětil, jestli to opravdu myslí vážně, že bych si u nich sjednal havarijní (nebo jakékoliv jiné) pojištění, když při podle mě jasném případu plnění povinného ručení se mnou takto zametli? Paní se nenechala odbít, že prý doufá, že se vše vysvětlí a já si u nich ještě rád něco pořídím. Po podaném odvolání (doporučený dopis a e-mail), se ten samý likvidátor (?!) ujal přezkoumání mého případu, požadoval pár nesmyslných informací (chtěl po mě např. změřit délku a šířku odbočovacího pruhu a pozice vozidel na nejfrekventovanější 3-proudové výpadovce z krajského města!). Po měsíci od odeslání posledních informací, co po mně chtěli, jsem poslal e-mailem zdvořilý dotaz, jak dopadlo mé odvolání, ale pan likvidátor se neobtěžuje odpovědět a od této doby uběhl další více jak měsíc, aniž by se cokoliv změnilo... Má normální občan v této zemi nějaké dovolání a možnost spravedlivého a slušného jednání v takovémto případě?
Připadá mi totiž postavené na hlavu, aby ten, kdo má platit škodu, sám také rozhodoval, jestli milostivě zaplatí nebo spíš ne a dokonce, že v případě odvolání proti rozhodnutí o tom rozhoduje zase ten samý člověk, co mě už jednou poslal někam! Přece soudný člověk nemůže očekávat, že likvidátor sám od sebe uzná své pochybení. Když si vzpomenu, jak mě svorně jak ten likvidátor, tak pak i na místě ohledatel posílali do servisu, ať si to nechám klidně opravit, že mi to bez průtahů proplatí a ještě mi po dobu opravu nabízeli náhradní auto (které jsem tehdy naštěstí odmítl), a pak se neobtěžují mi ani laskavě oznámit, ať si trhnu nohou.
Abych nezapomněl, touto institucí je ČESKÁ POJIŠŤOVNA, u které bych si já osobně po těchto zkušenostech neodvážil pojistit ani psí boudu...
Historie událostí:
18.4.2011 - vznik škodní události
19.4.2011 - nahlášení škodní události (osobně na místní pobočce)
25.5.2011 - elektronicky zaslány veškeré požadované dokumenty (popis vzniku škodní události, faktura včetně kalkulace škody, pořizovací doklady, kopie technického průkazu, fotodokumentace škody a kopie záznamu o dopravní nehodě)
10.6.2011 - zamítnutí výplaty škody pojišťovnou (elektronicky po mém přímém dotazu)
21.6.2011 - podání odvolání proti tomuto zamítnutí (elektronicky a doporučeným dopisem)
27.6.2011 - doručeno písemné zamítnutí výplaty škody pojišťovnou
12.7.2011 - pojišťovnou elektronicky požadovány další doplňující informace ke škodní události
19.7.2011 - mnou elektronicky zaslány požadované informace
23.8.2011 - pojišťovnou elektronicky požadovány další doplňující informace ke škodní události
23.8.2011 - mnou elektronicky zaslány požadované informace
29.8.2011 - poslední elektronická zpráva z pojišťovny končící slovy „o výsledcích dalšího šetření Vás budeme informovat“
29.9.2011 - můj zdvořilý elektronický dotaz na průběh nebo závěr mého odvolání, na který dosud nepřišla žádná reakce
3.11.2011 - můj opakovaný elektronický dotaz na průběh nebo závěr mého odvolání
Můj popis škodné události:
Odbočoval jsem v odbočovacím (vnitřním) pruhu z hlavní silnice doleva ke sklenářství se zapnutými blikajícími ukazateli o změně směru jízdy na příslušné straně vozidla. Auta v protisměru stála zrovna na nedaleké křižovatce na červenou, proto jsem pomalu začal odbočovat. Před dokončením tohoto manévru do zadní levé části mého vozu narazil za mnou těsně jedoucí vůz, jehož řidička dle vlastních slov sice zpozorovala, že vozidlo před ní začalo zpomalovat, ale blikačů si prý nevšimla. K najetí do odbočovacího pruhu jsem se připravoval již od předešlé křižovatky u čerpací stanice Benzina, proto jsem jel opatrně se sníženou rychlostí a blikače jsem měl zapnuté už dostatečném v předstihu (zhruba od autosalonu Fiat/Lancia/Alfa Romeo), protože místo dobře znám, a tak vím, že je tam veliký provoz a délka odbočovacího pruhu je jenom cca 25 metrů, takže prostoru na odbočení je tam místa velice málo, pokud jsem nehodlal přejíždět přes plnou čáru dopravního značení na vozovce. Ke kolizi došlo, když jsem byl již částečně najetý do protisměrného pruhu a odbočoval. Bezprostředně po vystoupení z vozů si protistrana postěžovala, že sice zaznamenala, že jedu pomalu, ale že přehlédla blikače na mém voze (ihned jsem proto zkontroloval, jestli blikače na mém voze fungují správně – zde žádná závada nezaznamenána, všechny blikače fungovaly v okamžiku nehody správně). Odbočit jsem zamýšlel proto, protože v budově označené číslem xxx se nachází sklenářství, kam jsem vezl na zasklení 2 okenice. Mé odbočení tedy nebylo unáhlené, ale dlouho dopředu plánované a cílené. V době mého odbočení do odbočovacího pruhu vedle mě žádný vůz ani jiná zábrana nebyla, protože do odbočovacího pruhu jsem se zařadil ihned, jakmile to bylo možné, abych měl dostatek času a místa na dokončení odbočení.
Poškození na mém vozidle:
Poškození zahrnuje (viz přiložené foto) odřený zadní nárazník (od levého rohu až po levé zadní dveře), odřený levý zadní blatník (až po levé zadní dveře, které jsou rovněž škrábnuté). Na blatníku se nalézají také 2 větší promáčkliny (nad kolem a před kolem) a 1 menší promáčklina (nad kolem). Dále byla při nehodě zničena ještě plastová poklice levého zadního kola mého vozu.