Stránka 1 z 3

Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 10:58
od micho
Ahojte!

Už dlhšie riešim problém s tempomatom na mojom Cruze 1.8L MY2011. Chcel by som sa teda podeliť s informáciami, ktoré som zistil a snáď pomôžu aj ostatným majiteľom rovnakých vozidiel.

Začalo sa to tak, že som si všimol, že ak mám aktivovaný tempomat a preradím rýchlosť kontrolka tempomatu zhasne (teda zmení sa farba zo zelenej na bielu). To by nevadilo, bral som to ako bezpečnostné nastavenie. Lenže po pustení spojkového pedálu sa kontrolka znova rozsvietila (teda biela farba sa zmeni na zelenú) a nastavila sa už rýchlosť, ktorá bola aktuálna v momente pustenia spojkového pedálu. Čiže napr. tempomat drží 50kmh, začnem akcelerovat, pri cca 65kmh preradím rýchlosť a po pustení spojky sa už tempomat nastaví na 65kmh.
Dosť ma to teda prekvapilo keď sa mi to stalo prvý krát, pretože to bolo práve pri výjazde z obce. Predo mnou šlo auto, ktoré neakcelerovalo tak výrazne ako ja a teda som pustil nohu z plynu a čakal, že motorom to trochu ubrzdím, ale to začal už tempomat "presadzovať" novú rýchlosť. Áno, kontrolka tempomatu už svietila na zeleno, ale uznajte, stále predsa nepozerám iba na rýchlomer, treba sem-tam aj na cestu :D Akosi som neočakával, že po deaktivácii sa znova tempomat aktivuje.
Preštudoval som si aj príručku pre MY2011, kde sa píše, že tempomat sa nemá deaktivovať. Takže som sa vybral do servisu aby sa na to pozreli. Skrátim historku o servise, aj keď PanEuro KE by som servisom nemal ani nazývať, očividne ja som viacej videl do problému ako oni a to nebola prvá skúsenosť s nimi!!!. Zistili sme (zámerne píšem SME), že s motorom 1.6L benzín MY2011 všetko funguje tak ako má. Kontrolka pri preradení nezhasne, nová rýchlosť sa nenastavuje, po pustení plynu sa tempomat snaží udržiavať predchádzajúcu rýchlosť. Riešilo sa to ďalej s technickým centrom v CZ a aj v UK a došlo sa k záveru, že vlastne tempomat v modeli MY2011 1.8L takto má fungovať. Tu je výťah z e-mailu, ktorý som dostal od autorizovaného zastúpenia Chevrolet na Slovensku:
Uvedená situácia sa má tak, že práca tempomatu počas preraďovania (presnejšie v čase stlačenia spojkového pedálu) sa preruší a v tom čase sa aktuálna rýchlosť zapamätá.
Pri opätovnom pustení spojkového pedálu sa systém tempomatu opäť aktivuje. Rýchlosť, na ktorú sa systém tempomatu nastaví, závisí od toho, či pri preradení bol zošliapnutý plynový pedál (systém sa nastaví na už novú rýchlosť) alebo nebol (systém tempomatu sa nastaví na pôvodnú rýchlosť).
Kolega z Technického Asistenčného Centra správanie tempomatu pre Cruze 1,8 modelového roku vyššieho ako 2010 preveroval u výrobcu, kde mu potvrdili, že sa skutočne jedná o požadovaný stav. Toto správanie systému tempomatu je odlišné od vozidla s motorom 1,6 a 2,0 DSL.
Momentálne to ale nie je priorita č.1 v General Motors, aby toto nejak riešili, pretože zatiaľ sa príliš málo zákaznikov ozvalo, že im to vadí. Takže aj touto cestou chcem poprosiť majiteľov Cruze 1.8L MY2011, ktorým to vadí, aby sa ozvali oficiálnym zastúpeniam Chevrolet, nech nás je viac :PP:
Len ešte pre info, do MY2011 tempomat funguje aj na 1.8L tak, že sa pri preradení rýchlosti deaktivuje a už znova neaktivuje. Bohužial, nie je možné do vozidiel inštalovať starší riadiaci softvér aj keď sa technika nezmenila -P Je tam ochrana, že vždy iba novšia verzia sa môže nahrať.

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 13:36
od tomask
Nevím kdo to psal ze Chevroletu, ale věta:

Rýchlosť, na ktorú sa systém tempomatu nastaví, závisí od toho, či pri preradení bol zošliapnutý plynový pedál systém sa nastaví na už novú rýchlosť) alebo nebol (systém tempomatu sa nastaví na pôvodnú rýchlosť).

Já se ptám- řadí někdo s vás vyšší rýchlost ze sešlapnutým pedálem plynu a pedálem spojky.
Nerozumím jak se může zvýšit rychlost při přeřazení, když člověk mačká spojku.
Sešlapnutím spojky můžeš přidávat plyn jak divý ale vyšší rychlosti se nedočkáš.
Každopádně tempomat se při sešlapnutí spojky, brzdy deaktivuje a aktivuje ho spět řidič.

Kolegovi který to psal v chevroletě nerozumím já , nebo on nerozumí autům a píše bludy.

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 13:55
od micho
Rýchlosť, na ktorú sa systém tempomatu nastaví, závisí od toho, či pri preradení bol zošliapnutý plynový pedál systém sa nastaví na už novú rýchlosť) alebo nebol (systém tempomatu sa nastaví na pôvodnú rýchlosť).
Tak nie je to šťastne napísané, ale v princípe tam má byť "či PO preradení bol zošliapnutý plynový pedál". Teda ak preradíš, ale po uvoľnení spojky sa nedotkneš plynového pedálu, tempomat sa snaží vrátit na pôvodnú rýchlosť. Ale ak chvíľu podržíš plynový pedál, tak si zapamätá aktuálnu rýchlosť.
Každopádně tempomat se při sešlapnutí spojky, brzdy deaktivuje a aktivuje ho spět řidič.
Z tohto som pochopil, že to správanie, ktoré popisujem sa u teba nedeje? Máš MY2011 1.8L?

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 14:01
od tomask
Ne ne mám 12/2009

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 14:09
od micho
Tak to sa máš :) Neviem načo to menili a ešte aj takúto "logiku" zabudovali. Sám som programátor a vyvíjam softvér, ale akosi nedokážem pochopiť zmysel takéhoto správania sa softvéru :?:

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 14:19
od tomask
No nevím jak to je v 2011 ale po přeřazení se musí tampomat aktivovat až po určité době, není možný že se aktivuje hnet na základě nové rychlosti, protože tá změna rychlosti mení okamžitá a chvíly trva kým auto nabere vyšší rychlost.
A pokud se to aktivuje po nějaký době, tak stejně na to řidič reaguje brzdou a tempomat se opět deaktivuje.
Nevidím v tom rešení zmysl, příde mi to víc nebezpečné než prospěšné.
Nechápu proč to má jenom 1,8 a nemá to 1,6 - 2,0 spíš si myslím že to nebude u všech 1,8 -2011.
Uvidíme jetli mají i ostatní nový majitele ten sami problém, jestli tě náhodou v chevroletě jenom neodbili.

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 14:33
od micho
No aj podľa mňa je to nebezpečné. Hlavne kvôli tomu, že ta kontrolka zhasne a teda ja ako vodič predpokladám, že neplánuje sa znova rozsvietiť a teda tempomat sa aktivuje :? Riešim to už vyše mesiaca a neviem ako to je, či len ma odbijú stále. No telefonoval som kade-tade a v technickom centre v CZ sa dokonca vyjadrili, že absolútne nič nebezpečné na tom nevidia. Proste nech stlačím brzdu alebo tlačidlo na volante. Čo na tom, že sa to samé zapína :shock:
Som zvedavý, že či by tak reagovali aj v USA. V príručke je niečo uvedené a tempomat funguje tak trošku ináč. Vôbec nevadí, že vodič sa to z príručky nemá šancu dozvedieť...

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 14:45
od tomask
Hele micho moje tradiční otázka odkud jseš. Dej si to do profilu je to pro naši lepší orientaci.
Díky.

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 15:09
od chrudoš
Jestli to spravne chapu: jedes v dedine, mas tam trojku - tempomat na 50 km/h - kontrolka sviti zelene. Vyjedes z obce, pridas plyn, zaradis 4. kvalt - kontrolka je seda. Rozjedes to treba na 70, pustis plyn - kontrolka zase zezelena a auto drzi rychlost 70? No je to nezvykle, u me to tak nedela (mam MY2010), nicmene kdyz auto nezryhluje samo, o nic prece nejde ne? Kdyz pridavas rychlost a najednou prestanes, tak je to nejspis proto, ze chces uz takovou rychlost drzet (tim padem se to jen hodi) nebo chcec brzdit a po seslapnuti brzdy se tempomat zase vypne ne?

Takze se ti proste vzdycky po pridani plynu pri tempomatu prenastavi rychlost na vyssi? je to tak spravne?

Jestli jsem to popsal dobre, je to nezvykle, vo to nic, neco by se s tim delat melo. Na druhou stranu vsechno je jen o zvyku, pokud to neni zavada, ja osobne bych se na to vyprd

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 16:06
od micho
Takto, ideš 50kmh a začneš zrýchľovať, pri 65kmh preradíš a ďalej zrýchľuješ. Dajme tomu, že pri 75kmh pustíš plyn. Rýchlosť začne klesať, pri 65kmh sa chytí tempomat a začne teda udržiavať rýchlosť (tlačiť auto vpred), ktorú si mal v momente pustenia spojky po preradení. Kontrolka samozrejme po stlačení spojky zhasne a po pustení spojky sa po chvíli znova rozsvieti (biela sa zmení na zelenú).
Áno, nie je to závada, na ktorú sa nedá zvyknúť. Stále je to však podľa môjho názoru chybná funkcia tempomatu a nemalo by to tak fungovať.

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 17:28
od klm121
micho: dnes som to skúsil a naozaj, aj mne to tak funguje, tiež sa mi tempomat nevypne zošliapnutím spojky :o

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 18:30
od Kjub
No mate proste adaptivny tempomat. Podla mna to moze byt uzitocne, len musi clovek vediet ako sa to sprava. Mne sa po preradeni iba deaktivuje (2010), takze musim znova tukut gombik...

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 20:51
od tomask
Adaptívny tempomart je to, že dokáže sám znížit rychlost pokud se objevý překážka.

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 23:20
od fatrc
Síce ja tempomat nemám ale aj podla mňa je to pekná blbosť si zober situáciu ak som ten problém správne pochopil že vychádzaš z dediny preradíš pri 75km/h a za tebou sa tlačí dáky magor nárazník na nárazník ty ďalej zrýchluješ na 90 - 100km/h zrazu pustíš pedál plynu a tempomat ťa začne pribrzďovať na tých 75km/h oproti tebe auto a čo si môže ten chudák za tebou myslieť že prečo spomaluješ??? A potom len dúfaj aby to dobrzdil inak ho máš v kufri -P -P -P

Re: Tempomat - závada (iba MY2011 1.8L benzín)

Napsal: čtv říj 27, 2011 23:47
od Kjub
ja viem co je adaptivny tempomat daaaaaaaaaa. To bol vtip chapes.
Ale jednoznacne je to divny tempomat...