Stránka 1 z 2

poskozeny zavit pro svicku

Napsal: stř říj 26, 2011 22:04
od palikx
nazdar lidi
mel jesm ted problem s nubirou-lacetti s utrzenym zavitem v hlave pro svicku
nevim jak se to stalo naposledy pri vymene svicek bylo vse v poradku ale ted to zacalo skubat a tak jsme se dohodli na jejich vymenu.
vytocit sly vsecky v pohode jen jena byla cela cerna .
vsecky jsem je rukou natocil zpet az na jednu ktera sla jen prvni polovinu pak jsem je dotahmul klicem.vse drzelo
jenze po 2 tis km (mozna ani ne)najednou svicka vystrelila z motoru.
zavit v hlave uz nebyl.
rozhodl jsem se k zoufalemu cinu a pokusu zachranit hlavu pred demontazi a mozna vyhozenim(i kdyz by tento problem asi sel zachranit svarovanim hliniku.)a to vyvrtat vetsi diru misto svicky vyriznout novy zavit vyrobit si vlozku a spolecne se svickou ji do hlavy nasroubovat.
to vsecko na ulici pred barakem.
valec byl v horni uvrati ventily uzavrene, diru jsem vyvrtal, piliny vyfoukal kompresorem ,vyriznul zavit pomoci dlouheho nastavce na golu ,opet vyfoukal piliny ,nasrouboval vlozku na svicku ,natrel lepidlem na zavity (aby se pripadne vlozka nemohla vytocit)a nasrouboval do motoru.
vsecko se povedlo -zatim- motor jezdi svicka drzi jako vsecky ostatni.
uvidime zitra bude zatezkavaci zkouska beroun praha a uvidime.
tak kdyby neco jde to.

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: stř říj 26, 2011 22:29
od 666
No a co použít helicoil vložky :?: bylo by to za 5 minut a na 100 procent -i

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: stř říj 26, 2011 22:48
od Krtek
Že uhodnu čí to bylo :D Doplnim jenom pár údajů ohledně svíček a výměn z mojí tabulky :-) takže :

Pravidelný servis a výměny ve 30, 60, 90 tis km a bezproblémový provoz až do:
15.8.2009 kdy auto začalo ve 112 620 km cukat. V Čimelicích mi vyndali 2. svíčku která byla tenkrát už nevim jak zdevastovaná a nešla z teplýho motoru ani vyndat. Pamatuju si že dělali psí kusy a nakonec jsem čekal až motor vystydne. Pak jí vyndali a dali novou.

Pak klid a výměna všech svíček u PalikXe ve 120 tis km. Zase klid až do:
24.8.2011 kdy ve 142 968 km začalo auto zase cukat. Příčinou byly tentokrát zapalovací kabely který holt nevydržely co by měly. Při tý příležitosti PalikX měnil i 2 svíčky. Zvláštní bylo že jedna byla úplně černá (myslíme oba že byla na 2. válci) s nejvíc opálenym kabelem (?) jedna byla jako nová a dvě středně jetý, úměrně počtu km. Bohužel kabely PalikX sehnal omylem jiný a než jsme se dostali ke správným a jejich montáži stalo se tohle s tou svíčkou na 3. válci:
2.10.2011 při stavu 144 988 km jsem sjížděl z dálnice ve Zdicích, rána a svíčka pod kapotou místo v motoru. Ještě jsem po telefonický konzultaci dojel s tim peklostrojem 7 km domu. Další postup už rozepsal PalikX jemuž zatim moooc děkuju a věřim, že to dopadne jak oba doufáme.

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: stř říj 26, 2011 22:49
od conpet
Pavel je šikula , ale co to je helicoil vložky ??

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: stř říj 26, 2011 22:54
od Krtek
Šikula, borec, nevim co říct! Uvidíme hlavně jak to dopadne až budou i nový kabely ale neni důvod k pesimismu. Zatim je Soptík částečně HaŤaPoidní. Doteď jsem u nás v okolí slyšel názory že je to magor když tohle chce dělat :-) Hlavně že je každej chytrej jak vopice, nikomu se nikdy se svíčkama nic nestalo, někdo jí tam musel narvat přes závit atd atd. Ale pomoct s blbym odtahem to né :-(
Ještě musim Pavla vyzdvihnout že ochotně dorazil až k nám před barák a udělal to tady.

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: stř říj 26, 2011 23:16
od 666
conpet píše: co to je helicoil vložky ??
Tak jsem to šel vyfotit . Mám již řadu let sadu a párkrát jsem to použil /naposledy u tery/ Závitníkem uděláš závit, do té trubky vrazíš ten náhradní ocelový závit /ta pružinka/ přiložíš a nakroutíš to dovnitř. Pak jen odcvakneš ty kousky co jdou dovnitř a je hotovo -i . Najdeš i na Googlu - nevím jestli na FB :?: :lol:

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: stř říj 26, 2011 23:53
od palikx
no neco o tomto jsem slysel a kdysi jsem videl i ''opraveny'' zavit na vane.bohuzel pri povoleni se to cele rozpadlo nasroubovat to zpet neslo a ja z diry vytahnul ten drat. takze mozna jsem nepocchopil princip ale pokud si uvedomite kde se nachazi zavit na svicku v hlave 16 V motoru je jasne ze tahle vec by mi asi nepomohla.
navic jsem chtel 100 procentni reseni a mel jsem jen 1 pokus.a taky samozrejme neco aby se to jeste dalo nekdy povolit a znovu zasroubovat.
fotky nemam ale mam zkusebni hlavu na ktere muzu ukazat jak to cele vypada.

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: čtv říj 27, 2011 06:15
od Akri
Tak tu sadu vidim poprve -i

Samozrejme, dobrej mechanik, je dobrej mechanik ;)

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: čtv říj 27, 2011 08:34
od ladinek
Klobouk dolů pane -i já bych si už rval vlasy :lol:

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: čtv říj 27, 2011 09:30
od tomask
Palikxi klobúk dolu -i
A jak píše Krtek, lidí jsou chytrý ale jak třeba pomoct všichni mlčí

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: čtv říj 27, 2011 12:29
od Serpico
...budu se jenom a jenom opakovat náš palikx je prostě " doctor palikx ", v servisu by mu vyměnili celou hlavu a dali účet v desetitisících, minimálně třicet tisíc, jinak to se dělá ale hlavně se na tom podepsali v servisu při výměnách svíček, je předepsán momeňťák ale na to není čas a dobrej mechanik to má v ruce, tedy jenom zamáčknutí podložky maximálně půl otáčky pokud ji svíčka má jsou i bez kuželové dosedací plocha a montovat na studeným motoru.

Mějte se fajn a palikx -i, vydrž nám a nenech se otrávit

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: čtv říj 27, 2011 20:53
od Krtek
Tak hlásim že test proběh zdárně. Za dnešek najeto 180 km, top speed 163 km/h, max otáčky 6500 a všechny svíčky zatim na svých místech :lol:

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: čtv říj 27, 2011 21:11
od Akri
No vidis, tos to provetral az v Nemecku asi, takova rychlost... :lol:

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: čtv říj 27, 2011 21:14
od tomask
Tak to je super, další + pro Pavla.

Re: poskozeny zavit pro svicku

Napsal: pát říj 28, 2011 09:37
od palikx
jo myslim ze se to povedlo.
s tim zavitem je to divny.nechapu to.
nejake prohlidky jsme delali jeste na pekarce nejake delali v cimelicich .
v hlinikove hlave nehraje roli teplota jelikoz se neroztahuje tolik jako litinova.
NIKDY jsem nemel problem se svickami v teple hlave (krome zhavicich)vzdy bezproblemu vytocil i natocil rukou jinak to ani nejde.
Kdo ceka na vychladnuti motoru pri prohlidce?NIKDO nebo jen ti co si to delaji doma a maji na to pul dne cas.
ze zkusenosti muzu rict ze se neda rict jestli je teply nebo studeny lepsi.pokud je svicka uz pres zavit nic ji nepomuze.
krtku tak at to jezdi.a jak jsi dopadl na STK?