Stránka 1 z 1

Jaký LPG do Tacuma 1,6, 16V - 77kW

Napsal: pon říj 24, 2011 17:29
od dettektorr
Ahoj,

pročetl jsem všechny čytři stránky fóra, ale nenašel jsem obecně platné rady pro montáž LPG do Tacumy 1,6 77kW r.v. 2003. Dovolím si pár stručných otázek a když napíšete i zkušenosti tak budu rád a snad to poslouží nejen mě.

Takže, u manželky neustále řešíme spotřebu kolem 9 - 10 litrů. Jezdí coury městem a kousek mimo město. Vyměnili jsme střední díl výfuku a termostat, ale na spotřebě to není poznat. Měsíčně cca 1000 km. Myslím si, že za takovou spotřebou stojí nedostatečně prohřátej motor, ale toť jen má domněnka. Auto jako takový měnit nechci protože má najeto jen 95 tis. km a všechno jsme si odjezdili v rodině a po technický stránce je to auto k pohledání. Jediné co by mě přimělo k výměně by byla nabídka na 2,0 v LPG a stejném technickém stavu, což je v podstatě nereálný, ale nikdy neříkej nikdy :D

takže k plynu:

1) jaký systém? vícebod nebo sekvenci? Jde o cenu.
2) vyplatí se mi při takhle malém počtu najetých km ta investice, Přecijen auto se, alespoň co jsem četl zahřívá na benzín, tak bych nerad aby jela 15 km na benzín a pak třeba jen 5 na plyn.
3) jak velkou troidku dostanu do díry po rezervě? Válec nechci protože není kam dát kočárek a vůbec všechny její krámy :lol:
4) Jakou značku zvolit? vzhledem k ceně a následnému servisu. (kdysi jsem měl v jednom autě LPG, netuším jaký system, ale servis v podstatě nula až na pravidelnou tlakovou zkoušku.)

Každopádně moje osobní zkušenost s LPG, který jsem měl byla taková, že v zimě při studeném startu auto nastartovalo na benzín a při přidání plynu a vzrůstu otáček nad cca 1100 se automaticky přeplo na plyn bez ohledu na teplotu vody a v zimě to pak zdechlo. Asi kvůli nepříliš prohřátému (výparníku???) v systému. Pak byl chvilku problém s nastartováním. Tohle byl malý problém, který při řešení třeba doma před barákem OK, ale když se to stalo třeba v křižovatce a auta za mnou byla nervozní, tak už to tak milé nebylo.

Budu moc rád za použitelný rady a zkušenosti. Jsme z Kladna a nemám problém třeba se na nějaký Váš system zajet někam podívat, abych to viděl in natura.

Děkuju kamarádi.

Re: Jaký LPG do Tacuma 1,6, 16V - 77kW

Napsal: pon říj 24, 2011 18:50
od Krtek
Zkusim pár svých postřehů:

1) myslel jsem že sekvenční a vícebodový vstřikování jsou dva názvy pro to samý.
2) nekoukal bych na nájezd ročně ale na to kolik km plánuješ najezdit celkem s tim autem. Toho zahřívání bych se tolik nebál. Pokud máš někde cestou kopec, zahřeje a přepne se rychle. Dřív jsem jezdil do práce 40 km se zahajovacim "Dubeňákem" (Příbramáci ten 1km dlouhej kopec znaji) a po 2 km byla Nubira přeplá na plyn. Teď jezdim 7 km a je to skoro celou cestu z kopce a nejdýl po cca 3-4 km je přeplá i v největších mrazech. Teda je fakt že mam nastartováno a všechnu elektriku naplno už při škrabání oken.

To zdechávání a a uchlastávání krátce po nastartování jsem zažil kdysi s podtlakovym BRCčkem ve Feldě. Jednou mi to vyšlo přesně na křižovatku po rozjezdu a nezbylo než pouzavírat všechny ty kohouty a "vystartovat" plyn z trubek.

Re: Jaký LPG do Tacuma 1,6, 16V - 77kW

Napsal: pon říj 24, 2011 19:09
od seky
Mám ten istý motor 1.6 16V 77kW , mám v ňom sekvenčný systém Magic 3 , nádrž toroid 51 litrov reálne tam vojde 42 litrov čo je približne 80% plnenia.Spotreba 8-10 litov LPG podľa štýlu jazdy a obsadenosti auta.Prepínanie na LPG mám nastavené na 35°C. V zime to prepne asi po prejdení 3km.U sekvenčného systému sa nemusíš báť .že ti to zdochne , buď to ide na plyn a ak je nejaký problém tak si to samo prepne do benzínu.

Re: Jaký LPG do Tacuma 1,6, 16V - 77kW

Napsal: úte říj 25, 2011 11:35
od dettektorr
Ahoj,

mám teď nabídku od společnosti HL Propan na instalaci + zápis do TP + seřízení v 1500km + plná nádrž troid za 24000 kč vč. DPH. System Magic. Zdá se Vám to dorbé? Máte někdo s touto firmou zkušenost?

Díky.