Stránka 1 z 1

Problém s vysokými otáčkami pri voľnobehu.

Napsal: sob říj 22, 2011 07:59
od hlavna
Nexia sedan 1,5 , 8v, 55kW.
Ahojte v krásnom síce mrazivom slnečnom ráne. :D :o)
Dňa 17.10.2011 sa mi objavil problém s otáčkami. Po naštartovaní vyletia otáčky na 3000. Niekedy keď vypnem motor na 10 sekúnd, po naštartovaní sú normálne, niekedy nie. Tak isto počas jazdy sa mi viackrát stalo, že som dal dole nohu z plynu a nič. Vyradil som rýchlosť a otáčky som mal 2000 až 3000, niekedy mi pulzovali medzi 1500 až 2000. Niekedy sa po zahriatí motora otáčky upravili, inokedy nie. Dnes som šiel z práce, naštartoval som a otáčky v pohode. Po prejdení asi 5 km som skúsil stlačiť spojku, aké sú otáčky pri voľnobehu a boli okolo 2000 a pulzovali. Vypol som motor, naštartoval, otáčky v norme, ale po ďalšom teste znovu to isté. Upravili sa až po 40 km, keď som sa dostal z hmly cca. -4 stupne Celzia do iného pásma bez hmly cca. 0 stupňov Celzia.
Poraďte, kde hľadať zradu, auto si robí čo chce. :!: :!: :!:

Čaute, čakám na radu. :idea: :?: :idea:

Re: Problém s vysokými otáčkami pri voľnobehu.

Napsal: sob říj 22, 2011 09:59
od Ozorák Mikuláš
Bolo tu už písané o tejto závade. Skús v sekcii hladať - kolísavé otáčky. Určite to nájdeš. Môže to spôsobovať čokoľvek. Je viac možností.

Re: Problém s vysokými otáčkami pri voľnobehu.

Napsal: pon říj 24, 2011 10:52
od hlavna
Ahojte.
Možno to tu už bolo písané, ale nič podobné čo sa dialo mne som nenašiel. :((

Ale hurá :lol: :o) :lol: našiel som závadu.
Začiatkom leta som mal problém s vynechávaním motora pri voľnobehu, tak som v elektrike vymenil čo sa dalo, popri tom aj krokový motorček, ktorý som si nechal. 8)
Teraz som ho prečistil prípravkom na čistenie karburátora, tekutina pomaly ale predsa vošla do vnútra a potom po obrátení som ju nechal vykvapkať cca. 1 hod. Starý motorček som namontoval a všetko funguje ako má. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nový motorček, ktorý som menil začiatkom leta som kontroloval a oproti starému má bočnú vôľu po otáčaní kotvičky do bokov asi 1 mm na obvode a dá sa kotvička prstom stlačiť a už sa nevráti, treba ju prstami vytiahnúť. Asi sa nevracala naspäť, takže ho môžem už aj zahodiť. Hlavne že všetko funguje.
Inak ten sprej na čistenie karburátora dostať u nás kúpiť v Autotechne a dá sa použiť na čokoľvek, dobre rozpúšťa karbón a plasty a izolácie nepoškodzuje. :P

Čaute, majte sa fajn. :o) :PP: :o)

Re: Problém s vysokými otáčkami pri voľnobehu.

Napsal: pon říj 24, 2011 16:52
od Ozorák Mikuláš
Hoď sem názov toho sreja a keď vieš , aj fotku fľaše.

Re: Problém s vysokými otáčkami pri voľnobehu.

Napsal: pon říj 24, 2011 22:59
od ppp
Ved na rozpustenie bordelu staci obycajny izopropylalkohol, netreba zhanat nejake spreje. Akurat bacha nan, plasty sice necha na pokoji ale lak uz nie.

Re: Problém s vysokými otáčkami pri voľnobehu.

Napsal: úte říj 25, 2011 19:34
od hlavna
Tu je obrázok uvedeného spreja. Tento je však možné kúpiť len v predajniach AUTOTECHNA SR. Inak je možnosť dosiahnuť toho istého efektu ponorením krokového motorčeka kotvičkou nahor do prevodového oleja na asi 2 - 3 hod. a potom ho nechať vykvapkať kotvičkou nadol asi tak 6 - 8 hod. Premaže sa a vyčistí.

Obrázek

Obrázek