Stránka 1 z 1

Demontáž olejovej vane

Napsal: pon říj 10, 2011 23:10
od ozzman
Pri najbližšej výmene oleja budem zhadzovať aj vaňu meniť na nej tesnenie. Vie mi niekto povedať či budem musieť niečo robiť s výfukom? Trubka ide totiž popod ňu, nejaká rezerva tam je ale neviem či to bude stačiť na demontáž/montáž.

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: úte říj 11, 2011 08:27
od ppp
Tazko povedat, sikovni masochisti to podla mna spravia aj s vyfukom, ale to je moj nazor, kedze ja mam na katalyzatore nove nerezove skrutky a na parohoch nove stefty a nerezove matice. V tvojom pripade mozno bude naozaj lahsie nechat vyfuk tam kde je, lebo skurtky na katalyzatore na 99.99% utrhas a to budes este rad ak rupnu hned a ci pojdu stefty z parhov aj s maticami alebo nebodaj nejaky ulomis (+par hodin az dni prace/cakania na diely) tak to ti tazko niekto przradi ;) .

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: úte říj 11, 2011 17:34
od ozzman
No, výfuk a katalyzátor som robil pred mesiacom, povoliť by to nemal byť až taký problém, ale aj tak je to pekné sranie to povoľovať a zakladať nanovo. Odhliadnuc od toho že treba potom nové tesnenie na všetky povolené spoje. Ide mi o to či sa dá tá vaňa zložiť alebo nie. Aby som to neodšrouboval len aby som zistil že to skrz výfuk a sací kôš nedám von.

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: stř říj 12, 2011 16:05
od Alexnext65
ozzman píše:No, výfuk a katalyzátor som robil pred mesiacom, povoliť by to nemal byť až taký problém, ale aj tak je to pekné sranie to povoľovať a zakladať nanovo. Odhliadnuc od toho že treba potom nové tesnenie na všetky povolené spoje. Ide mi o to či sa dá tá vaňa zložiť alebo nie. Aby som to neodšrouboval len aby som zistil že to skrz výfuk a sací kôš nedám von.
Ahoj.Ked nedas dole vyfuk tak stale mas problem s vanou a cas bude ten isty ako keby si demontoval vyfuk.Ja som zacal pod
motora.Cize 3 skrutky a dole zavesenie z kasne pri katalyzatore.Na koniec vyfuku som neriesil.Vanu som pekne,pohodlne demontoval a namontoval.Vyfuk tiez som pekne namontoval len som musel kupit este tesnenie medzi motorom a vyfukom.

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: stř říj 12, 2011 21:00
od ppp
alex ma podla mna pravdu, radsej si dat nacas a spravit to poriadne, nez to potom robit znovu ;)

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: stř říj 19, 2011 20:03
od ozzman
ok, cez víkend asi pôjdem na to. vie mi niekto ešte dať odpovede na tieto otázky?
- v manuále som čítal že treba pri demontáži dať dole aj nejaký dolný kryt zotrvačníka, platí to aj pre 1.5 16V, alebo len pre 1.8/2.0 8V?
- aké rozmery šroubov idú na olej. vaňu a koľko ich tam ide?
- poisťujete po výmene tesnenia šrouby na vani lepidlom na závity?

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: čtv říj 27, 2011 21:05
od Alexnext65
ozzman píše:ok, cez víkend asi pôjdem na to. vie mi niekto ešte dať odpovede na tieto otázky?
- v manuále som čítal že treba pri demontáži dať dole aj nejaký dolný kryt zotrvačníka, platí to aj pre 1.5 16V, alebo len pre 1.8/2.0 8V?
- aké rozmery šroubov idú na olej. vaňu a koľko ich tam ide?
- poisťujete po výmene tesnenia šrouby na vani lepidlom na závity?

EEEEEE.

Napisem ako som to robil.

Demontoval vyfuk pri motore a pri katalyzatore.
Vyfuk som upevnil z drotom o pevnu a prednu cast karoserie tak aby som mal pristup k vane.
Otvoril som vrsok,povolyl som srubu aby vytiekol olej a demontoval olejovy filter.{Olejovy filter povolis tak ze prepichnes olejovy filter s srubovakom a otocis.}
Odsruboval som vsetky sruby okolo vane,vybral tesnenie a pekne ocistil vanu.
Dal som nove tesnenie a vanu som upevnil o motor.
Dal som novy olejovy filter,sviecky,vzduchovy filter a olej.
Neskor som skontroloval ci olej netecie okolo vani.
Montaz vyfuku o motor plus tesnenie a vazelynu pre tri skrutky na buduci demontaz vyfuku.
Myslim ze vsetko som napisal.

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: čtv říj 27, 2011 23:59
od benky71
ešte si mohol pozrieť sitko na nasavanie oleja či nie je zanesené,moje bolo :D

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: pát říj 28, 2011 11:02
od ozzman
ja som to nakoniec zvládol minulý víkend, tesnenie tam bolo pôvodné, stvrdnuté na kameň s tesniacou schopnosťou nula. Inak okrem odpojenia výfuku bolo treba dať dole aj spodný kryt zotrvačníka a ten plastový dekel pod motorom aby bol prístup k niektorým skrutkám. A keďže som nemal jamu ani stojanový zdvihák tak som si v ležiacej polohe precvičil vulgarizmy a rôzne bizarné polohy z kamasutry :lol: Btw. sitko na sacom koši som skontroloval a na moje prekvapenie bolo pomerne čisté.

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: pát říj 28, 2011 16:48
od Alexnext65
ozzman píše:ja som to nakoniec zvládol minulý víkend, tesnenie tam bolo pôvodné, stvrdnuté na kameň s tesniacou schopnosťou nula. Inak okrem odpojenia výfuku bolo treba dať dole aj spodný kryt zotrvačníka a ten plastový dekel pod motorom aby bol prístup k niektorým skrutkám. A keďže som nemal jamu ani stojanový zdvihák tak som si v ležiacej polohe precvičil vulgarizmy a rôzne bizarné polohy z kamasutry :lol: Btw. sitko na sacom koši som skontroloval a na moje prekvapenie bolo pomerne čisté.

Kde je sitko?Vktorej casti motora?

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: pát říj 28, 2011 20:58
od ozzman
no keď dáš dole vaňu tak tam je taká trubka s cibuľovitým zakončením (sací kôš), vnútri je také kovové sitko

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: pát říj 28, 2011 23:31
od ppp
To s tym olejovym filtrom je dobra prasacina. Ja som volakedy utahoval filter jednou rukou a dvoma som ho potom dokazal povolit. Lenze to vzdy pekne palilo, olej som menil len pri zohriatom motore, takze som si povedal ked v lidli predavali kluc na filtre, ze je to dobra vec a kupil som ho. Odvtedy si uz paprcky pri vymene oleja nepalim.

Re: Demontáž olejovej vane

Napsal: úte lis 01, 2011 23:26
od ozzman
zas za úplnú prasačinu by som to neprehlasoval ;), nie je to tak dávno čo onen postup s prepichnutím filtra priamo odporúčali servisné príručky k embéčkam a favoritom...pochopiteľne s dovetkom že je to núdzové riešenie v prípade ak s filtrom nejde pohnúť a nie je naporúdzi sťahovací kľúč.