Stránka 1 z 2
škubání v nižších otáčkách
Napsal: stř říj 05, 2011 23:15
od skorpion,
Zdravím, už delší dobu mi Lanos v nižších otáčkách dost nehezky cuká a řekl bych, že se to pomalu zhoršuje. Nemám otáčkoměr, ale jednoduše když jedu v klidu v nízkých otáčkách stále stejně a najednou víc sešlápnu plyn, auto jakoby se začlo dusit, začne hrozně cukat a chvíli trvá než se chytne a začne táhnout. A poslední dobou to začíná dělat i při rozjezdech. No každopádně jsem si nejdřív řikal, že zkusím palivovej filtr, dal jsem nový, ale žádná změna. Tak jsem začal uvažovat na sáním. Prostě se mi zdálo, že se auto dusí a tudíž má málo vzduchu. Vzduchový filtr tam je asi jen rok a taky je i čistý a tak jsem zkusil odpojit čidlo, co je nad vzduchovým filtrem. A ejhle, rozsvítila se kontrolka Check motoru, ale motor přestal cukat a jede to tak jak má.
A tak jsem se chtěl zeptat: četl jsem tu, že Lanos má MAP senzor a taky čidlo teploty vzduchu, tak by mě zajímalo, který z nich je právě ten u vzduchového filtru. další věcí je na kolik to čidlo vyjde a taky jestli něco hrozí nebo co by se stalo, kdybych jezdil s odpojeným čidlem (zatím jse ho zas připojil, ale začíná mě to štvát a někdy je ta nečekaná nevýkonnost i dost nebezpečná) .
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: stř říj 05, 2011 23:38
od HusarJan
u vzduchového filtra je čidlo teploty nasávajúceho vzduchu a MAP senz.je pod klapkou na lege to mám tak .čidlo teploty som tiež menil neni moc drahé a ešte idem vymenit ten map ten je dost drahý okolo 1500kč.
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: čtv říj 06, 2011 11:40
od Bezny
Tohle přesně dělal ten můj taky. V mém případě v servisu vyměnili kabely ke svíčkám a bylo po problému.
Samozřejmě může být deset jiných příčin.
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: čtv říj 06, 2011 11:55
od skorpion,
Super díky. Vypadá to že zlobí jen tohle čidlo, bez něj to jede normálně. Ještě se chci zeptat, mám možnost vzít si tohle čidlo z Tigry, ještě jsem ho neviděl tak nevim jestli má stejný konektor, ale pokud by mělo a šlo by to zaměnit, tak bych si ho samozřejmě rád vzal. Jelikož je to tedy jen tepelné čidlo, tak by to snad mělo jít zaměnit. Ono je také problém v tom, že se mi zdá že nejspíš předchozí majitel to čidlo v tom "závitu" přilepil vteřiňákem napevno a tak nevim jestli se mi ho podaří dostat ven a i s tou hadicí by se mi to kupovat nechtělo, tak jestli se dá jezdit bez čidla, respektive jde to, ale co to znamená?
Jinak tady je fotka toho čidla:
A tady jeho konektor:
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: pát říj 07, 2011 13:36
od mino22
Ja som po odpojeni toho cidla jazdil tiez normalne , a po vymene noveho , par dni o.k. a potom sa to vratilo . Nemusi to sposobovat to cidlo -15 eur , moze to byt vela inych veci . Najlepsie je to ze par dni po vymene sa to sprava normalne a potom sa vada zasa prejavuje , ja som uz pomenil vela veci / cerpadlo ,filtre,regulator tlaku,sviecky, kable,lambda sondu ,cidlo skrtiacej klapky,atd / a stale nic , dokonca problemov pribuda , lietaju otacky hore dole , ja to uz neriesim , dokedy to jazdi , tak nech to jazdi . Dosiel cas , ked ma uz to auto fakt nebavi . Blba elektronika , asi sa vratim k S 120.
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: pát říj 07, 2011 14:33
od skorpion,
A nezkoušel si zajet na Diagnostiku? Docela o tom přemýšlím že bych tam zajel. Bude mě stát 300,- tak to se ještě dá.
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: pát říj 07, 2011 14:45
od mino22
Bol som na diagnostike davnejsie a zevraj cidla su o.k. Teraz som siel na diagnostiku a nemaju kabel na moj konektor , a to na viacerych miestach . Tento problem riesim uz davno , ale bez uspechu . Mal som aj novy Map senzor a nic , musel som ho vratit na predajnu . Podla mna auto v 21 storoci , urcite toto nema robit a toto neni normalne , hlavne preto ze niekedy ma zas prekvapi ako paradne ide a tak by malo ist stale .Mne fakticky ostali na vymenu iba vstrekovace a zapalovacia cievka . Inak uz neviem . Bohuzial ale aj nove kupovane veci mozu byt nefunkcne , nakolko ja ako zakaznik si ich neviem premerat .
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: ned říj 09, 2011 11:04
od skorpion,
Sehnal jsem to čidlo teploty, ale je z jiného auta takže uvidím, hlavně má oválný konektor a ne hranatý, tak nevim jestli ho tam dostanu. Kdyby tam nešel, tak zkusím týden jezdit s odpojeným čidlem, jak se to bude chovat.
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: pon říj 10, 2011 07:12
od Blue Lanos
Bez toho cidla nebude to mat vyssiu spotrebu?
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: pon říj 10, 2011 08:15
od ppp
Teoreticky by odpojene cidlo teploty vzduchu a/alebo tlaku vzduchu spotrebu ovplyvnit nemalo, ale ktovie ako to programatori sprogramovali. Na espere sa podla servisneho manualu tymito cidlami rj riadi len ked neveri signalu z lambdy (nez sa zahreje, alebo ked ochladne napriklad pri volnobehu, kedze nie je vyhrievana), ale ci toto chovanie zachovali aj v lanose, ktovie.
To skubanie mi ale pripomina ze aj moje zacina poskubavat, asi by som mal skontrolovat sviecky, uz si ani nepamatam kedy som ich menil, ale uz su asi dobry kus cez 30tkm limit.
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: pon říj 10, 2011 13:45
od skorpion,
Taky přemýšlím o výměně svíček, ale ty by podle mě zlobili v jakoukoliv dobu a ne jen v nízkých otáčkách. Každopádně dneska tam zkusím dostat to čidlo z Tigry a uvidíme jestli se něco změní
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: pon říj 10, 2011 21:22
od mino22
Citujem mudru knihu
Rozbehova faza - po zapnuti zapalovania riadiaca jednotka na dve sekundy zopne rele pal. cerpadla, snima signal z cidla teploty chladiacej kvapaliny-ETC a cidla nastavenia skrtiacej klapky -TPS .Po spusteni studeneho motoru riadiaca jednotka stanovuje hodnotu vzduchu k pomeru paliva na zaklade udajov z cidla absolutneho tlaku -MAP a cidla ETC s tym ze ignoruje signaly lambda sondy .
Nikde sa nespomina cidlo teploty vzduchu ale musime mysliet na to ze teraz sme iba nastartovali -skrtiaca klapka je zatvorena a dovtedy je to o.k. a fakticky mi mame problem az po pohnuti sa z miesta , kedy sa skrtiaca klapka otvori a
faza akceleracie - analyzou informacii z cidla nastavenia skrtiacej klapky-TPS vo vztahu k zvecseniu uhlu otvorenia a zmenach podtlaku-MAP v nasavacom kolektore riadiaca jednotka zvecsuje dlzku otvorenia trysiek, zvysuje davku paliva odpovedajucu rychlosti otacok klukoveho hriadela .
Tu sa takisto cidlo teploty vzduchu nespomina , ale samozrejme ak ho tam mame , tak na nieco asi bude . Mozno dava informacie hned po starte, mozno sluzi iba ako zaloha ked napr . lambda dava blbe hodnoty . A to mozem byt este rad ze ja nemam cidlo detonacneho spalovania,cidlo nerovnosti vozovky, cidlo polohy vackoveho hriadela, pridavnu lambda sondu .
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: úte říj 11, 2011 12:18
od skorpion,
Tak na to čidlo teploty to nevypadá. Včera jsem tam zkusil dát to čidlo z Tigry, ale jednotka ho nepřijala a nakonec se stejnak rozsvítila kontrolka Check. Tak jsem to zkusil pořádně projet bez něj. Chvilku to bylo ok, ale pak začal motor při akceleraci opět cukat.
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: stř říj 19, 2011 20:41
od Igi
Caute,
robí mit o isté, ale iba na benzíne. Na LPG ide bez problémov. Mne to vychádza ne tie vstreky.
Naposledy to robilo dost výrazne, dokonca mi chvílu zacal svietit CHECK. Natankoval som Shell V power a mám pocit, ako keby sa to zlepsilo, ale iba o trochu. Predtým som natankoval nejaký taký "no name" benzín tam, kde tankujem LPG. Ktovie ci v tom neboli nejaké sracky.
Re: škubání v nižších otáčkách
Napsal: sob bře 24, 2012 21:26
od mino22
Vraciam sa k problemu ktory sa opisuje vyssie . Aj v inych temach sa to spominalo . Moje auto sa tazko pohynalo , malo snahu zdochnut ako by nemalo silu ,niekedy to bolo naozaj strasne, dlho som to riesil . Viacery pisali ze pri rozjazde treba viac pridavat plyn aby sa auto pohlo . Asi som mal pravdu ked som pisal ze auto v 21 storoci , toto nema robit . Teraz je to uplne ina jazda , mozem nastartovat studeny motor a hned sa pohnut , auto krasne ide , netrha , nedusi . Tak keby mal niekto takyto problem , urcite to nieje normalne a niekde je chyba. Neporadim ale co poriesilo tento problem u mna , lebo som pomenil uz pol auta .