Stránka 1 z 2

Škube to a je to nějaký divný :o)

Napsal: pát lis 05, 2004 21:31
od Robert
Je to normalni, ze kdyz jedu a brzdim jen motorem a pak pridam plyn, ze mi Matizek skube? Nejvic to dela na dvojku pri popojizdeni, a hodit tam jednicku je jeste brzo... :twisted:

Zda se mi, jak kdyby mel plyn nejakou mezeru....PORADTE!!! DIKY! 8)

Re: Škube to a je to nějaký divný :o)

Napsal: pát lis 05, 2004 21:42
od jakub
Robert píše:Je to normalni, ze kdyz jedu a brzdim jen motorem a pak pridam plyn, ze mi Matizek skube? Nejvic to dela na dvojku pri popojizdeni, a hodit tam jednicku je jeste brzo... :twisted:

Zda se mi, jak kdyby mel plyn nejakou mezeru....PORADTE!!! DIKY! 8)
Skubani pri zpomalovani plynem je normalni, klesa s rustem objemu motoru a kvalitou zpracovani.

Otazka je, jestli to ted zacalo byt zretelnejsi nebo to tak je vzdycky a resis to az ted.

Napsal: pát lis 05, 2004 21:48
od Robert
Je to tak furt a az ted to resim, ale kdyz na tu dvojku popojizdim a najednou slapnu vic po plynu, tak to zacne skakat a pak se to rozjede :cry:

Napsal: pát lis 05, 2004 22:09
od jakub
Robert píše:Je to tak furt a az ted to resim, ale kdyz na tu dvojku popojizdim a najednou slapnu vic po plynu, tak to zacne skakat a pak se to rozjede :cry:
takhle kdyz se treba pokousis rozjet dvojku odspodu (nekde 10km/h), tak to trosku zaskube a pak pohoda - opacne pokud treba z triceti pustim plyn, tak to bude trosku skubat - cili pak je to jen o citu - kdyz by to bylo moc, tak je to spatne, ale podle meho je vse v poradku ...

Napsal: pát lis 05, 2004 22:13
od Robert
Ale ja ju chci rozjet treba z 20 km/h a kdyz pridam rychleji, tak to zacne skakat a pak dobry....trosku me to prijde, jak kdyby byla dira mezi tim seslapnutim a samotnym rozbehem..cert vi...snad Petrm poradi :lol: 8)

No a dalsi vecicka je, ze mi to skube pri razeni nahoru i dolu....(nejvic z jednicky na dvojku, pricemz ta dvojka tam jde "kurevsky")u jinych aut me to nikdy nedelalo...az u Matize :cry:

P.S. Pardooon 8)

Napsal: pát lis 05, 2004 22:58
od jakub
Robert píše:....trosku me to prijde, jak kdyby byla dira mezi tim seslapnutim a samotnym rozbehem..cert vi...snad Petrm poradi :lol: 8)
muj osobni nazor je, ze proste u mateze nemuzes cekat okamzitou odezvu na plyn, ta u dvojky funguje tak od ctyricitky, ale vzdy tam bude pul ctvrt vteriny - nemas tam turbo, ktery by to motoru naservirovalo s plnou paradou ...
Robert píše:No a dalsi vecicka je, ze mi to skube pri razeni nahoru i dolu....(nejvic z jednicky na dvojku,
jak rikam, ted si presne nepamatuji rychlosti pri kterych to pravdepodobne dela, ale osobne si myslim, ze (pokud to skubani neni vylozene na krev) se jedna o normalni jev - je to maly objem, relativne maly kroutak a tudiz setrvacnost motoru je nizka ...
Robert píše:pricemz ta dvojka tam jde "kurevsky")u jinych aut me to nikdy nedelalo...az u Matize :cry:
matiz ma nepresne razeni, skoro by se dalo rici "velmi" :/ s tim nic neudelas - snad jen, jestli si jeste nevymenil olej v prevodovce za ten do automatu, tak bych to udelal. Pokud se ti navic zda, ze se razeni nyni zhorsuje, pak ver, ze to snizenim teploty (podzim/zima), olej tuhne a razeni se jeste zhorsi ...

fakt je, ze pokud jde dvojka extremne spatne mohou to byt synchrony, ale opet si myslim, ze to delalo dlouho, nyni se ti to mirne zhorsilo a nyni je to dano nizsi teplotou ...

Napsal: sob lis 06, 2004 10:48
od shaman
To řazení nestojí za moc, ale oproti Peugeotu 206 1,4 hdi je to pořád extrémní luxus... H

Napsal: ned lis 07, 2004 12:14
od Robert
Dekuji, Thanx, Danke 8) :lol:

Napsal: pon lis 08, 2004 21:01
od petrm
Poškubávání při rozjezdu je opravdu asi dané velikostí motoru a tím že není dostatečný víkon na to aby plynule zatáhl když mu jen tak přidáš skus dávat plnej a myslím že to bude lepší jen co spotřeba :lol: ale pokud s tím jezdíš doteď a nijak se to nezhoršuje tak to moc neřeš ;) . Řazení dvojky je standartní problém Matize často pomůže výměna oleje za olej do automatů třeba Fuchs ATF 5000, nebo Castrol TQD . Dříve se to dělalo v záruce a jelikož výměna sinchronů neudělá prakticky nic tak sme v našem servisu bádali a nakonec sme začli dělat upravu jedné hřídele v převodovce a při současné výměně oleje začal Matiz řadit tak že se tam dala dostat jednička i při jízdě 20 Km/h což asi nikdo z vás běžně neudělá ;)

Napsal: pon lis 08, 2004 23:13
od jakub
petrm píše:neudělá prakticky nic tak sme v našem servisu bádali a nakonec sme začli dělat upravu jedné hřídele v převodovce a při současné výměně oleje začal Matiz řadit tak že se tam dala dostat jednička i při jízdě 20 Km/h
to zni zajimave, ono to totiz po nejakych stotisicich zacalo byt na starym neunosny, vymena synchronu (svete div se) samozrejme nepomohla, cili todle mi prijde jako dobry napad - aspon ty prachy vydam na vyreseni, ne pokus
petrm píše:což asi nikdo z vás běžně neudělá ;)
kdyz jedes pilu ;) ...

Napsal: úte lis 09, 2004 08:40
od Ondras
petrm píše:...a nakonec sme začli dělat upravu jedné hřídele v převodovce a při současné výměně oleje začal Matiz řadit tak že se tam dala dostat jednička i při jízdě 20 Km/h což asi nikdo z vás běžně neudělá ;)
Hmmm, to zní zajímavě. Jestli to není chráněné know-how, tak v čem úprava spočívá? Pokud to je chráněné know-how, kolik to u vás stojí?

Napsal: pon lis 15, 2004 20:14
od petrm
Tak uplně chráněné Know-how to sice není ale pár převodovek zkoušení nás to stálo takže to na potkání netroubíme jelikož sme jeden z mála servisů kam když přijedete se špatně řadícím Matízkem tak odjededete s dobře řadícím 8) .Jde o to že se měří vůle mezi sinchronem na dvojce a kolem a pak se o přesnou hodnotu nechá utočit dosedací plocha tak aby tam byla správná vůle potom se ještě musí podložkama doseřídit předpětí hlavní hřidele a pak už jen vyměnit olej 8)

Napsal: pon lis 15, 2004 20:25
od Robert
petrm píše:Tak uplně chráněné Know-how to sice není ale pár převodovek zkoušení nás to stálo takže to na potkání netroubíme jelikož sme jeden z mála servisů kam když přijedete se špatně řadícím Matízkem tak odjededete s dobře řadícím 8) .Jde o to že se měří vůle mezi sinchronem na dvojce a kolem a pak se o přesnou hodnotu nechá utočit dosedací plocha tak aby tam byla správná vůle potom se ještě musí podložkama doseřídit předpětí hlavní hřidele a pak už jen vyměnit olej 8)
A kolik ta sranda u Vas stoji??? 8)

Napsal: pon lis 15, 2004 20:30
od petrm
Tak to musím zjistit 8)

Napsal: pon lis 15, 2004 21:04
od Robert
petrm píše:Tak to musím zjistit 8)
O.K., ale pak dej vedet...mooc mne to zajima 8) Dikec :lol: