Stránka 1 z 1

Vzduchový filtr

Napsal: pát lis 05, 2004 19:37
od Krtek
Sorry za zdublování tématu ale muj Soptík je ted Lacetti a má k Nubiře tak daleko jak nejblíž nějaká parkuje :-)
Takže včera mi přišel ten sportovní konusovej filtr. Dneska jsem se v práci fakt zapotil (asi po 3 letech) abych byl brzo doma páč dovolená nepřipadla v úvahu. První poznatek: ten konus ač mam ten malej je velkej jako kráva. Odhadem tak půlka lidský hlavy ! Otevřel jsem teda krabici s filtrem, vyhodil vrch a odpojil od sací hadice a vyndal filtr. Konus má průměr kolem 75mm a je k němu pár gumovejch redukcí tušim až do 50mm. Hadice mezi filtrem a sánim má přesně ten průměr aby se dala dovnitř strčit. Bohužel je gumová a dost měkká takže nebylo možný nasadit filtr na hadici a stáhnout sponkou. Takže jsem sehnal novodurovou trubku. Nějakej standardní průměr vychází přesně do filtru ale hadice na to nasadit nejde. Takže jsem tu trubku na straně k motoru nahřál opalovačkou na prase a zúžil aby šla strčit do haidice. Práce asi tak 1 hodinu i s obíhánim vesnice a sháněnim trubky. Už jsem to i projel asi 20km. Zvuk je takovej kovovější a hlubší asi jako s laděnym vejfukem. Né sice tak silně ale znatelně se zlepšil. Bohužel byl provoz takže jízda se nedala 100%ně odskoušet. Ale řek bych že zátah do 3500ot se dost zlepšil. Pak mně překvapila jedna věc. Jedu třeba 90 na 5ku. Při plynulym zrychlování, normál motor se víc ozývá jako u každýho auta. Ale když zkusim prudce šlápnout na plyn tak se ozve jako by mlasknutí a zvuk je hned hlubší. Zkoušel jsem to snad 10x a plynulym přidávání plynu tohodle zvuku nedocílim. Nevim jestli se otevírá nějaká další klapka či co. Vyzkoušim spotřebu s jízdou "na mlaskačku" a bez ní.
Bohužel jsem to dodělával jako správnej nadšenec asi v 6 večer takže fotky hodim zejtra. Filtr sedí ve spodku původní škatule tak snad necucá moc teplej vzduch. Nevim jak poznam jestli saje teplej. Ještě štěstí že Lacík má to čidlo na vzduch až těsně před motorem takže je v tý hadici a já ho nemusel dávat do trubky jako Ondras

Napsal: pát lis 05, 2004 22:11
od Richard
Tak fajn Krtku, hlavně že ti Soptík zase jezdí a určitě líp. Až budu mít od tebe ještě pár kladných hodnocení půjdu do toho taky, ale říkáš, žes koupil ten malej a je velkej "jako kráva" tak já s dvoulitrem asi vyhodím motor a dám tam filtr. Co myslíte pojede to i na filtr??? :lol: :D :lol: A soptřeba asi půjde rapidně dolů, že????? :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát lis 05, 2004 23:06
od mrk
no potom budes mat spotrebu: 2 pary topanok/100km

Napsal: sob lis 06, 2004 13:27
od Krtek
tak tady jsou ty fotky
Obrázek
Obrázek

Snad nebude potřeba to nějak tepelně oddělit od motoru ?

Napsal: sob lis 06, 2004 14:19
od ]Rebro[
Krtku, daj prec i tu umelu nadobku po starom filtry. Takto ma malo vzduchu.

Napsal: sob lis 06, 2004 14:55
od Krtek
]Rebro[ píše:Krtku, daj prec i tu umelu nadobku po starom filtry. Takto ma malo vzduchu.
Jenže ta je chycená spolu se silentblokem motoru a na to nechci vhrabat. už mi jednou kdysi upadla u auta převodovka. Já myslim že to zase trochu stíní teplo od motoru. A v tý krabici je dole trubka s přívodem vzduchu někde od blatníku. Dneska jsem to kapku testnul a ani mi nedošlo že na křižovatce mam za dva, točim 5t a hrabu

Napsal: pon lis 08, 2004 19:40
od petrm
Já bych to nechal tak jak to je máš pravdu takhle ti to aspoň trochu stíní motor a nesaje to uplně teplej vzduch a že by to mělo málo vzduchu si nemyslím . To "mlasknutí" bude klapka proměného sání která mění délku sání a je to takhle slyšet protže je to závislé na podtlaku a ten ty máš teď menší takže to pracuje rychleji a asi i hlasitěji :lol: jinak ať pěkně filtruje 8)

Napsal: pon lis 08, 2004 19:57
od Ondrej Rapčan
Ja osobne by som tu staru krabicu vyrval a urobil by som mu privod studeneho vzduchu priamo z kapoty
vies urobit to ako nasavanie
nech to vyzera ako tuning 8)

Napsal: pon lis 08, 2004 21:34
od Krtek
Ondrej Rapčan píše:Ja osobne by som tu staru krabicu vyrval a urobil by som mu privod studeneho vzduchu priamo z kapoty
vies urobit to ako nasavanie
nech to vyzera ako tuning 8)
No pokud to bude vyhovovat pořád tak to takhle necham. Já bych tu kapotu spíš zmrvil a dělat z rodinnýho sedanu tuningovou káru to ne. Muj styl je elegance s pořádnym stádem pod kapotou. I po roce si myslim že na Nubiře se toho dá vzhledově víc zkazit než vylepšit.