Vzduchový filtr
Napsal: pát lis 05, 2004 19:37
Sorry za zdublování tématu ale muj Soptík je ted Lacetti a má k Nubiře tak daleko jak nejblíž nějaká parkuje
Takže včera mi přišel ten sportovní konusovej filtr. Dneska jsem se v práci fakt zapotil (asi po 3 letech) abych byl brzo doma páč dovolená nepřipadla v úvahu. První poznatek: ten konus ač mam ten malej je velkej jako kráva. Odhadem tak půlka lidský hlavy ! Otevřel jsem teda krabici s filtrem, vyhodil vrch a odpojil od sací hadice a vyndal filtr. Konus má průměr kolem 75mm a je k němu pár gumovejch redukcí tušim až do 50mm. Hadice mezi filtrem a sánim má přesně ten průměr aby se dala dovnitř strčit. Bohužel je gumová a dost měkká takže nebylo možný nasadit filtr na hadici a stáhnout sponkou. Takže jsem sehnal novodurovou trubku. Nějakej standardní průměr vychází přesně do filtru ale hadice na to nasadit nejde. Takže jsem tu trubku na straně k motoru nahřál opalovačkou na prase a zúžil aby šla strčit do haidice. Práce asi tak 1 hodinu i s obíhánim vesnice a sháněnim trubky. Už jsem to i projel asi 20km. Zvuk je takovej kovovější a hlubší asi jako s laděnym vejfukem. Né sice tak silně ale znatelně se zlepšil. Bohužel byl provoz takže jízda se nedala 100%ně odskoušet. Ale řek bych že zátah do 3500ot se dost zlepšil. Pak mně překvapila jedna věc. Jedu třeba 90 na 5ku. Při plynulym zrychlování, normál motor se víc ozývá jako u každýho auta. Ale když zkusim prudce šlápnout na plyn tak se ozve jako by mlasknutí a zvuk je hned hlubší. Zkoušel jsem to snad 10x a plynulym přidávání plynu tohodle zvuku nedocílim. Nevim jestli se otevírá nějaká další klapka či co. Vyzkoušim spotřebu s jízdou "na mlaskačku" a bez ní.
Bohužel jsem to dodělával jako správnej nadšenec asi v 6 večer takže fotky hodim zejtra. Filtr sedí ve spodku původní škatule tak snad necucá moc teplej vzduch. Nevim jak poznam jestli saje teplej. Ještě štěstí že Lacík má to čidlo na vzduch až těsně před motorem takže je v tý hadici a já ho nemusel dávat do trubky jako Ondras
Takže včera mi přišel ten sportovní konusovej filtr. Dneska jsem se v práci fakt zapotil (asi po 3 letech) abych byl brzo doma páč dovolená nepřipadla v úvahu. První poznatek: ten konus ač mam ten malej je velkej jako kráva. Odhadem tak půlka lidský hlavy ! Otevřel jsem teda krabici s filtrem, vyhodil vrch a odpojil od sací hadice a vyndal filtr. Konus má průměr kolem 75mm a je k němu pár gumovejch redukcí tušim až do 50mm. Hadice mezi filtrem a sánim má přesně ten průměr aby se dala dovnitř strčit. Bohužel je gumová a dost měkká takže nebylo možný nasadit filtr na hadici a stáhnout sponkou. Takže jsem sehnal novodurovou trubku. Nějakej standardní průměr vychází přesně do filtru ale hadice na to nasadit nejde. Takže jsem tu trubku na straně k motoru nahřál opalovačkou na prase a zúžil aby šla strčit do haidice. Práce asi tak 1 hodinu i s obíhánim vesnice a sháněnim trubky. Už jsem to i projel asi 20km. Zvuk je takovej kovovější a hlubší asi jako s laděnym vejfukem. Né sice tak silně ale znatelně se zlepšil. Bohužel byl provoz takže jízda se nedala 100%ně odskoušet. Ale řek bych že zátah do 3500ot se dost zlepšil. Pak mně překvapila jedna věc. Jedu třeba 90 na 5ku. Při plynulym zrychlování, normál motor se víc ozývá jako u každýho auta. Ale když zkusim prudce šlápnout na plyn tak se ozve jako by mlasknutí a zvuk je hned hlubší. Zkoušel jsem to snad 10x a plynulym přidávání plynu tohodle zvuku nedocílim. Nevim jestli se otevírá nějaká další klapka či co. Vyzkoušim spotřebu s jízdou "na mlaskačku" a bez ní.
Bohužel jsem to dodělával jako správnej nadšenec asi v 6 večer takže fotky hodim zejtra. Filtr sedí ve spodku původní škatule tak snad necucá moc teplej vzduch. Nevim jak poznam jestli saje teplej. Ještě štěstí že Lacík má to čidlo na vzduch až těsně před motorem takže je v tý hadici a já ho nemusel dávat do trubky jako Ondras