Stránka 1 z 2

Voltmetr Matíz

Napsal: stř lis 03, 2004 12:37
od V.Brousek
Má někdo nějaký šikovný typ na voltmetr,který by se hodil do Matíze.

Napsal: stř lis 03, 2004 12:53
od Ondras
Použít se dá jakýkoli budík, nebo dig. ukazatel, kterých je v nabídkách autodoplňkových obchodů spousta. Já mám moc pěkný teploměr-hodiny-voltmetr z Hornabachu asi za 600. Všecko je super - ukazuje 3 hodnoty najednou, má modré podsvícení, je napájený z autobatrie, má alarm náledí, max/min teploty atd. Jen jedna věc na něm mě štve. Píská. Vydává asi 12kHz tón, který se navíc přes napájení proráží do rádia, které mi to díky výškáčům nádherně zahraje :( . Zkoušel už jsem to všemožně odstínit kondenzátorama. Nic nepomáhá...

Neví někdo (Satik?) co by se s tím dalo dělat. Já jsem udělal jen to, že ho napájím přes vypínač a zapnu ho jen, když chci vědět teplotu, ale to není ono.

Kdybych kupoval podobný bazmek dneska, tak bych bral něco se zabudovaným digitálním kompasem. Mám v autě mechanický a na cestách se to občas hodí ;) .

Napsal: stř lis 03, 2004 14:14
od Ondras

Napsal: stř lis 03, 2004 17:55
od V.Brousek
Ondro díky za typ.Ten kruhový voltmetr nemá chybu,hned zítra se budu tomu věnovat více a objednám.Dnes už mažu domů.

Napsal: čtv lis 04, 2004 13:48
od Satik
Ondro, rušení na 12KHz může způsobit i nějaký stabilizátor v napájení měřáku. Jaké hodnoty odrušovacích kondenzátorů jsi použil ? Podle tabulek 10KHz až 0,5 MHz je to 5mikroF až 0,5mikroF. Je nutné experimentovat. :P

Napsal: čtv lis 04, 2004 14:24
od Ondras
Satik píše:Ondro, rušení na 12KHz může způsobit i nějaký stabilizátor v napájení měřáku. Jaké hodnoty odrušovacích kondenzátorů jsi použil ? Podle tabulek 10KHz až 0,5 MHz je to 5mikroF až 0,5mikroF. Je nutné experimentovat. :P
Hodnoty nevím, zkoušel jsem takový UNI odrušovací člen pro autorádia. A pak tuším 1nF, který jsem našel někde v krabici s nářadím :) . Takže asi navštívím bastlířskou prodejnu, vybavím se kondíkama různých kapacit a budu zkůšat. Jen pro jistotu, ten kondík zapojím paralelně k napájení spotřebiče, že?

Napsal: čtv lis 04, 2004 14:35
od Satik
Ano, paralelně.

Napsal: čtv lis 04, 2004 20:27
od petrm
Jo ten co tam máš Ondro už sem párkrát montoval taky se mi moc líbí ale nikdy sem s ním neměl problém nikdy nijak nerušil v rádiu nebo tak něco :(

Napsal: pát lis 05, 2004 09:33
od Ondras
petrm píše:Jo ten co tam máš Ondro už sem párkrát montoval taky se mi moc líbí ale nikdy sem s ním neměl problém nikdy nijak nerušil v rádiu nebo tak něco :(
Asi smůla na kus. Nebo možná vadí to, že jsem odpojil bzučák "ledového" alarmu, i když se mi to moc nezdá...

Napsal: sob lis 06, 2004 10:50
od shaman
Jen technická - k čemu je to v autě dobrý, jen na to, abyste viděli jak je na tom baterka, nebo to ukazuje i okamžitý odběr? H

Napsal: sob lis 06, 2004 11:00
od Satik
Odběr to neukazuje. Pokud mluvíme o modelu Ondry.

Napsal: pon lis 08, 2004 20:42
od petrm
shaman píše:Jen technická - k čemu je to v autě dobrý, jen na to, abyste viděli jak je na tom baterka, nebo to ukazuje i okamžitý odběr? H
Okamžitý odběr to neukazuje ale ukazuje ti to jak je na tom dobíjení a ty další fuknkce jsou taky dobrý -vnitřní teplota , venkovní teplota s alarmem na námrazu , hodiny a ještě si to snad pamatuje max hodnoty naměřenejch teplot 8) ale jinak je to jen informativní věc

Napsal: úte lis 09, 2004 06:14
od V.Brousek
jak píše Petrm je to pouze pro informaci v jakém stavu se nachází baterie a kolik je dobíjecí napětí.Podle toho lze usoudit zda nabíjecí soustava pracuje dobře,nebo se chystá nějaká závada.

Napsal: úte lis 09, 2004 12:39
od shaman
jj, diky, to mě zrovna moc neláká...

Napsal: úte lis 09, 2004 12:46
od V.Brousek
shaman píše:jj, diky, to mě zrovna moc neláká...
nějak jsem tě nyní nepochopil Shamane.Co by tě na tom mělo lákat?Buď chceš mít informaci a nebo čekáš až to jednou,třeba bez výstrahy klekne.Vím že voltmetr nemá spousta aut,možná žádné ,ale jako diagnostika se voltmetr používá.Tak proč to třeba nevylepšit.