Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Moderátor: Blue Lanos
Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Zdravím. Mám problém. Když nastartuju tico tak minutu jede motor uplně v pohodě, ale potom se začně strašně třást. A začnou kolísat otáčky. Auto přidává a ubírá jako by plyn. To třesení motoru není jako by vynechával válec. Měl jsem poškozený zapalovací kabel a tam vynechával jeden válec a motor měl jiný zvuk než má teď. Po odpojování jednotlivých zapalovacích kabelu za chodu nešel slyšet ani vidět nějaký extrémní rozdíl v chodu motoru. Auto přidává a ubírá jako by plyn.
Seřídil jsem ventily, vyměnil zapalovací kable. Zapalovací cívka tam je asi třičtvrtě roku nová, rozdělovač asi rok nový. Svíčky vypadají v pořádku. Seřídíl jsem i volnoběh. Když jsem ho seřídil na mez kdy se motor přestal třást (při přidání plynu se totiž přestane třást) byly to moc vysoké otáčky (asi tak 2000 možná více) a motor řval. Tak jsem to seřídil na původní hodnotu cca (podle zvuku) řekl bych tak tisíc otáček. Už mě nenapadá co by to mohlo být dál. Co by jste mi poradily dál vyzkoušet?
A mám ještě jeden problém. Když se rozjedu a zařadím dvojku tak se mi zasekne plyn. Popíšu to takhle: Rozjedu se. Zmáčknu spojku. Otáčky spadnou a zařadím dvojku. Přídám plyn, ale když zmáčknu spojku a pustím plyn tak už otáčky nespadnou a když zařadím 3ku tak otáčky motoru jsou furt stejné jako při přeřazení. Jako by ten plyn sekl. A to stejné když řadím dále.
Nějaké nápady. Jsem zoufalý...
Seřídil jsem ventily, vyměnil zapalovací kable. Zapalovací cívka tam je asi třičtvrtě roku nová, rozdělovač asi rok nový. Svíčky vypadají v pořádku. Seřídíl jsem i volnoběh. Když jsem ho seřídil na mez kdy se motor přestal třást (při přidání plynu se totiž přestane třást) byly to moc vysoké otáčky (asi tak 2000 možná více) a motor řval. Tak jsem to seřídil na původní hodnotu cca (podle zvuku) řekl bych tak tisíc otáček. Už mě nenapadá co by to mohlo být dál. Co by jste mi poradily dál vyzkoušet?
A mám ještě jeden problém. Když se rozjedu a zařadím dvojku tak se mi zasekne plyn. Popíšu to takhle: Rozjedu se. Zmáčknu spojku. Otáčky spadnou a zařadím dvojku. Přídám plyn, ale když zmáčknu spojku a pustím plyn tak už otáčky nespadnou a když zařadím 3ku tak otáčky motoru jsou furt stejné jako při přeřazení. Jako by ten plyn sekl. A to stejné když řadím dále.
Nějaké nápady. Jsem zoufalý...
- Reklama
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Zkus ještě vyměnit tuto součástku http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... ee157a4351
zkontroluj všechny hadičky jestli některá není prasklá a podívej se na mechanismus zavírání sytiče.
Já jsem měl podobné problémy,vyměnil jsem všechno to co Ty plus ten ventil .
Ještě se podívej na ty pružinky nad termostatem sytiče .Jsou na osičce klapky karburátoru. Vypadá to jako by se ta klapka nevracela.
zkontroluj všechny hadičky jestli některá není prasklá a podívej se na mechanismus zavírání sytiče.
Já jsem měl podobné problémy,vyměnil jsem všechno to co Ty plus ten ventil .
Ještě se podívej na ty pružinky nad termostatem sytiče .Jsou na osičce klapky karburátoru. Vypadá to jako by se ta klapka nevracela.
Daewoo Tico 0.8 + Mazda Premacy 1.8 - supr auta!!!
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
K čemu přesněji slouží ten ventil? Práve, že jsem ho omylem odpojil a koukám co to vlastně je? Nějak jsem na to nemohl přijít, ale když jsem s ním zatřepal tak jako by štěrkal...jako by bylo vevnitř něco rozsypaného...tím se to možná vše vysvětluje, že? Nevěděl jsem k čemu to je tak jsem myslel, že to je normální.
K těm pružinkám..no nevím. Když přidám ručně plyn při vypnutém motoru tak se klapka vůbec nehýbe a je stále otevřená do plna..nevím jestli to tak má být nebo ne, ale pouze jde vidět jak se vstřikuje palivo...a jinak pružinky vypadají docela v pohodě jen to lanko je už vidět, že je opotřebvané, ale nikde nedře...uvažuju o vyčištění celého karbecu, ale dělal jsem v chevroletu na praxi a mechanik mi říkal, že jen šílenec by se pustil do karburátoru od Tica...
K těm pružinkám..no nevím. Když přidám ručně plyn při vypnutém motoru tak se klapka vůbec nehýbe a je stále otevřená do plna..nevím jestli to tak má být nebo ne, ale pouze jde vidět jak se vstřikuje palivo...a jinak pružinky vypadají docela v pohodě jen to lanko je už vidět, že je opotřebvané, ale nikde nedře...uvažuju o vyčištění celého karbecu, ale dělal jsem v chevroletu na praxi a mechanik mi říkal, že jen šílenec by se pustil do karburátoru od Tica...
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Když jsem zkoumal k čemu vlastně ten ventil přesněji slouží tak prý k odvětrávání skříně motoru..no je pravda, že když oddělám olejové víčko na ventilovém víku tak se mi vyvalí kouř po vypnutí motoru a celkově když čuchnu k tomu víčku tak tak divně smrdí...ne že by pálil olej, ale prostě není to ani čistá vůně spáleného benzínu...doufám, že to pomůže....pokud ho vyměním měl bych ještě něco i vyčistit? Asi celý karburátor, že?:(
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
To kolísání otáček se děje pořád nebo jen při ohřívání motoru? Podle toho co píšeš to fakt vypadá na karbec,ale jistě Ti to nevím já jsem nenašel odvaho na něj šáhnout. U mě to bylo něco jiného ,mě kolísaly otáčky při ohřívání a to tak že motor kolísal asi v rozmezí 0až3000ot ... .Pak to přestalo jet úplně tak jsem vyměnil kabely ,svíčky,ten ventil,palec,cívku a furt to nejelo ,nakonec to byl generátor impulzů.
To "zasekávání" plynu ale spíše vypadá na něco mechanického ,něco se tam prostě nevrací. Zkusil bych všechno co se na karbecu hýbe postříkat WD,jedna z těch kokotin to musí být.
A co se týká opravy ,vyčištění a nastavení karbecu na Ticu tak se obávám že dříve seženeš kosmonauta než někoho kdo to dokáže opravit.Osobně to považuji za nemožné ,je to specifický karburátor,pokud se nemýlím tak to byl první a poslední takovýto typ nikdo jiný nic podobného nikdy neudělal.Je to řízené nějakým záhadným způsobem ,asi tlaky a podtlaky ,možná dokonce zaříkáním a motlidbami. Mě to stojí každé emise 100kč navíc,prostě to emisemi neprojde, a to mě to jezdí za 4,5l a olej to nebere.
Navíc nějaký ocas napsal do velkého TP že moje Tico má řízený katalyzátor a emise Euro 2
To "zasekávání" plynu ale spíše vypadá na něco mechanického ,něco se tam prostě nevrací. Zkusil bych všechno co se na karbecu hýbe postříkat WD,jedna z těch kokotin to musí být.
A co se týká opravy ,vyčištění a nastavení karbecu na Ticu tak se obávám že dříve seženeš kosmonauta než někoho kdo to dokáže opravit.Osobně to považuji za nemožné ,je to specifický karburátor,pokud se nemýlím tak to byl první a poslední takovýto typ nikdo jiný nic podobného nikdy neudělal.Je to řízené nějakým záhadným způsobem ,asi tlaky a podtlaky ,možná dokonce zaříkáním a motlidbami. Mě to stojí každé emise 100kč navíc,prostě to emisemi neprojde, a to mě to jezdí za 4,5l a olej to nebere.
Navíc nějaký ocas napsal do velkého TP že moje Tico má řízený katalyzátor a emise Euro 2
Daewoo Tico 0.8 + Mazda Premacy 1.8 - supr auta!!!
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Takže včera jsem se odhodlal k tomu vymontovat z Tica karburátor. Jednotilvé hadičky jsem si poznačil čísly tak doufám, že se mi to povede smontovat zpět:-D
Co by jste poradily u toho karburátoru vyčistit případně ještě rozdělat? Byl bych vděčný za každou radu...určitě ho budu celý čistit a budu se snažit ho nějak promazat a přijít jak to vlastně funguje.
Přikládám fotky jak vypadá moje životní dílo:
http://imgup.cz/images/dsc012581.jpg
http://imgup.cz/images/dsc012591.jpg
Co by jste poradily u toho karburátoru vyčistit případně ještě rozdělat? Byl bych vděčný za každou radu...určitě ho budu celý čistit a budu se snažit ho nějak promazat a přijít jak to vlastně funguje.
Přikládám fotky jak vypadá moje životní dílo:
http://imgup.cz/images/dsc012581.jpg
http://imgup.cz/images/dsc012591.jpg
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
A ještě bych měl jednu otázku..když jsem vymontoval AC pumpu tak se vylil nejen benzín, ale i olej. Je to normálně aby v pumpě byl olej?
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
A k té otázce jestli to je jen při ohřívání tak to je stále. Motor už je zahřátý na správno teplotu a otáčky stejně kolísají...
A s těma emisema...já mám pro změnu v techničáku 32kw a přitom má 35kw
A s těma emisema...já mám pro změnu v techničáku 32kw a přitom má 35kw
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Takže jsem už asi přišel v čem je celá závada...vzhledem k tomu, že tico má automatický sytič, který se ovládá pomocí chladící kapaliny a té tam zrovna dvakrát moc nebylo tak to možná vše bylo tímhle...
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
...a koľko jej tam bolo?...vieš, mne teraz tiež skoro všetko vytieklo a motor mi toto nerobí. Dokonca som bol na EK a prešiel som aj s minimom chladiacej...
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Maximálně litr. No to jsi mě moc nepotěšil. Já to ještě nesmontoval a nezkusil. To budu až zítra...každopádně jsem vyčístil karbec a sání tak doufám, že to trošku poleví...jinak už nevím co a jak protože karbec funguje a bliští se a zapalování je celé nové....
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
SirTnT píše:Maximálně litr. No to jsi mě moc nepotěšil. Já to ještě nesmontoval a nezkusil. To budu až zítra...každopádně jsem vyčístil karbec a sání tak doufám, že to trošku poleví...jinak už nevím co a jak protože karbec funguje a bliští se a zapalování je celé nové....
Kazde Tico se jednou zacne trast Proste ten karbec je slozity jak americky raketoplan Reseni je novy karbec a nebo nejaky, ktery jeste nepostihla tahle nemoc
Daewoo Tico r.v. 96 najeto 151000km, přezdívka Vražda, byla ve Švédsku za 63. rovnoběžkou!