Stránka 1 z 1

Odhad výkonu Matize

Napsal: úte lis 02, 2004 16:33
od Ondras
Na sobotním srazu Daewoo v Piešťanech jsem krom jiného zjistil hmotnost svého Matize. I s panem vedoucím uvnitř, který vážil asi 150 kg to dělalo 1012 kg. Bez pána vedoucího tedy 862 kg. Když se do auta posadím já (80 kg) a ujedu čtvrt míle za 19.53s, tak mi čtvrtmílová kalkulačka ( http://www.turbofast.com.au/drag.html ) spočítá výkon na kolech 55.10836874998405 HP a to je 41.0943035 kW.

Pokud bylo auto správně zváženo a pana vedoucího jsem odhadl správně, pak je to slušný výsledek a mohl by znamenat, že konus, svíčky a V-Power fungují 8) . Každopádně zkusím nechat někde auto ještě převážit.

Co vy na to?

Napsal: úte lis 02, 2004 18:48
od petrm
A co zajet na brzdu i když to je dražší než ho nechat zvážit :lol: :lol: :lol: ale zase to bude přesný 8)

Napsal: úte lis 02, 2004 21:10
od Ondras
To ho radši někde zadarmo zvážím, než dám litr za brzdu. Pokud se rozhodnu pro vážnější úpravy, tak brzda příjde...

Napsal: úte lis 02, 2004 21:49
od jakub
Ondras píše:To ho radši někde zadarmo zvážím, než dám litr za brzdu. Pokud se rozhodnu pro vážnější úpravy, tak brzda příjde...
zeptam se jako slecna - kolik to tak muze stat a jak presne se dela zmereni na brzde (jestli mate nekdo trpezlivost, tak fakt vysvetlit jako maximalni slecne ;) )?

Napsal: úte lis 02, 2004 22:19
od Ondras
Milá Jakubko,

přijedeš s autem k brzdě a předáš ho pánovi. Pán najede na válce, zajistí auto proti pohybu zařadí kvalt a přidává plyn. Válce mají nějaký odpor a podle toho se spočte jaký výkon je potřeba k jejich točení danou rychlotí. To se provádí pro celý rozsah otáček. Pak se hodí neutrál a válce točí převodovkou. Tím se zjistí ztrátový výkon v převodech. Pak pán auto odjistí, sjede z válců, vyinkasuje asi tisícku a ty dostaneš papír s grafama. Asi tak nějak

Napsal: úte lis 02, 2004 22:21
od jakub
Ondras píše:odjistí, sjede z válců, vyinkasuje asi tisícku a ty dostaneš papír s grafama. Asi tak nějak
tak jsem si to predstavoval spravne ;), mne totiz neni jasna akorat ta faze zajisteni proti pohybu - v tomdle jsem trosku posera (mozna moc koukam na filmy ;) ...

Napsal: úte lis 02, 2004 22:34
od Ondras
jakub píše:mne totiz neni jasna akorat ta faze zajisteni proti pohybu
Normálka zatáhne se ručka a auto se chytí na popruhy za přední i zadní oko na vlečení. Tak mě napadá, že Matiz má oko šroubovací a požije se asi jen vzadu...