Homokinetický kloub, brzdy, koroze
Napsal: sob srp 06, 2011 10:09
Ahoj. Koupil jsem si teď Matize rv.98 pro občasné popojíždění po městě (počítám 300 km ročně) a snažím se postupně zjišťovat, co bude třeba vyměnit a co se nevyplatí. Jsem 4. majitel, prvních 7 let to bylo pravidelně v servisu, ale poslední majitel už se zjevně moc nestaral...
1. dataz: Při plném otočení volantu doleva se ozývá praskání, z internetu a z pohledu pod auto jsem vydedukoval, že to bude pravý homokinetický kloub. Je prasklá manžeta, bůh ví, jak dlouho to předchozí majitel nechal, takže teď to bude třeba vyměnit patrně i s kloubem. To asi bude práce pro nějakého "garážmistra". A z toho kloubu - nemohla vytéct nějaké kapalina z převodovky, která teď jinde chybí?
2. dotaz: Při prudším brzdění vibruje volant a kope brzdový pedál, projevuje se to při rychlosti zhruba 60km a výš a prudším sešlápnutí. To by mohly být kotouče, ale zajímá mne, zda by to třeba taky nemohlo být tím kloubem. Vzhledem k účelu koupě vozu - přiblížení po městě na MHD nižšími rychlostmi se mi nechce hned kupovat nová ložiska a kotouče..
3. dotaz: Koroze zadní části prahu - viz foto. Kolega říkal, že by to vyčistil a přinýtoval pozink plech a přetřel celý práh třeba gumoasfaltem.
Nechci to dělat na krásu, na to mám jiné auto, toto je pouze přibližovadlo na bus, když bude třeba pršet, tak to tak berte. V zimě s ním jezdit nebudu.
Jediný cíl snažení je, aby to procházelo STK a ještě nějaká léta to sloužilo. STK má vůz od předchozího majitele relativně čerstvou, ale myslím, že s tou manžetou se normálně vyhazuje ne? A co ta rez, ta by prošla STK? Dík za odpovědi.
1. dataz: Při plném otočení volantu doleva se ozývá praskání, z internetu a z pohledu pod auto jsem vydedukoval, že to bude pravý homokinetický kloub. Je prasklá manžeta, bůh ví, jak dlouho to předchozí majitel nechal, takže teď to bude třeba vyměnit patrně i s kloubem. To asi bude práce pro nějakého "garážmistra". A z toho kloubu - nemohla vytéct nějaké kapalina z převodovky, která teď jinde chybí?
2. dotaz: Při prudším brzdění vibruje volant a kope brzdový pedál, projevuje se to při rychlosti zhruba 60km a výš a prudším sešlápnutí. To by mohly být kotouče, ale zajímá mne, zda by to třeba taky nemohlo být tím kloubem. Vzhledem k účelu koupě vozu - přiblížení po městě na MHD nižšími rychlostmi se mi nechce hned kupovat nová ložiska a kotouče..
3. dotaz: Koroze zadní části prahu - viz foto. Kolega říkal, že by to vyčistil a přinýtoval pozink plech a přetřel celý práh třeba gumoasfaltem.
Nechci to dělat na krásu, na to mám jiné auto, toto je pouze přibližovadlo na bus, když bude třeba pršet, tak to tak berte. V zimě s ním jezdit nebudu.
Jediný cíl snažení je, aby to procházelo STK a ještě nějaká léta to sloužilo. STK má vůz od předchozího majitele relativně čerstvou, ale myslím, že s tou manžetou se normálně vyhazuje ne? A co ta rez, ta by prošla STK? Dík za odpovědi.