Stránka 1 z 1

Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: sob srp 06, 2011 10:09
od colas
Ahoj. Koupil jsem si teď Matize rv.98 pro občasné popojíždění po městě (počítám 300 km ročně) a snažím se postupně zjišťovat, co bude třeba vyměnit a co se nevyplatí. Jsem 4. majitel, prvních 7 let to bylo pravidelně v servisu, ale poslední majitel už se zjevně moc nestaral...

1. dataz: Při plném otočení volantu doleva se ozývá praskání, z internetu a z pohledu pod auto jsem vydedukoval, že to bude pravý homokinetický kloub. Je prasklá manžeta, bůh ví, jak dlouho to předchozí majitel nechal, takže teď to bude třeba vyměnit patrně i s kloubem. To asi bude práce pro nějakého "garážmistra". A z toho kloubu - nemohla vytéct nějaké kapalina z převodovky, která teď jinde chybí?

2. dotaz: Při prudším brzdění vibruje volant a kope brzdový pedál, projevuje se to při rychlosti zhruba 60km a výš a prudším sešlápnutí. To by mohly být kotouče, ale zajímá mne, zda by to třeba taky nemohlo být tím kloubem. Vzhledem k účelu koupě vozu - přiblížení po městě na MHD nižšími rychlostmi se mi nechce hned kupovat nová ložiska a kotouče..

3. dotaz: Koroze zadní části prahu - viz foto. Kolega říkal, že by to vyčistil a přinýtoval pozink plech a přetřel celý práh třeba gumoasfaltem.
Nechci to dělat na krásu, na to mám jiné auto, toto je pouze přibližovadlo na bus, když bude třeba pršet, tak to tak berte. V zimě s ním jezdit nebudu.

Jediný cíl snažení je, aby to procházelo STK a ještě nějaká léta to sloužilo. STK má vůz od předchozího majitele relativně čerstvou, ale myslím, že s tou manžetou se normálně vyhazuje ne? A co ta rez, ta by prošla STK? Dík za odpovědi.

Obrázek

Obrázek

Re: Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: sob srp 06, 2011 18:41
od kesko
Pokiaľ je manžeta v háji, zostane ti asi len tá výmena kĺbu. Pod manžetou je vazelina a s olejom nemá nič spoločné. Ak pri brzdení trasie, treba dať do poriadku kotúče a popritom vyčistiť a skontrolovať brzdy. Ak je to len povrchová hrdza, o čom z vlastnej skúsenosti pochybujem, tak to len očisti a natri vhodnou farbou, kvalitnejší základ a ja som to nastriekal body 950 s obsahom kaučuku, aby to toľko neobíjali kamienky.

Re: Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: sob srp 06, 2011 22:49
od Bobešek
Kvůli prachovce na homokineťáku Tě z technické nevyhodí ale ta koroze na tom prahu je jestli dobře vidím skrz. Je tam díra jak cip. To znamená ostrou hranu a to by teda STK projít nemělo. :o) :mrgreen:

Re: Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: ned srp 07, 2011 19:28
od Jarda.
Ahoj.
Ta díra na prahu je zralá na vyplnění montážní pěnu, a dále nějakou barvu na povrch.
Ideální je nějaká ,,rapatina", schová nerovnosti.
Jinak se zdá že je to opravdu na dojetí.
Jarda.

Re: Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: ned srp 07, 2011 22:19
od misojogi
Ta díra na prahu je zralá na vyplnění montážní pěnu,
prosim len to nie
to kde beries taketo napady?
par ludi to uz skusalo
spolahliva cesta k tomu aby to skorodovalo
ono totiz ta peny drzi vlhkost a pod nou to hnije ako dive ...
pobehaj trocha pa nete a pouc sa z chyb druhych ludi ...
:-)

Re: Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: pon srp 08, 2011 05:26
od Jarda.
Tomu prahu stejně už nic nepomůže, a na technickou to stačí.
U takového auta nemá cenu jít do větších akcí. Před měsícem jsem si nechal opravit prahy. Za vyvaření včetně laku jsem zaplatil celkem slušný balík.
Jarda.

Re: Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: pon srp 08, 2011 18:26
od colas
Já dal za to auto 12000 + ekodaň, takže samozřejmě neplánuji nějaké větší opravné akce.. Jedu sice jen třeba 1-2x týdně ráno 2,5km tam a odpoledne zase zpět, ale zase se v tom nechci zabít, že.. Dostal jsem k tomu i zimní gumy s disky, ale já s tím v zimě jezdit nebudu.

Dnes jsem zatím koupil vzduchový filtr, ten co tam byl je strašně špinavý.
Olej je úplně černý, je to nějaký mogul 10W40, dle nálepky měněný před 15000km spolu se svíčkami.
Stěrače nestírají, ostřikovače ostřikují, náhodou jsem v pátek narazil v takovém vietnamském krámku na stěrače, měli zrovna výprodej všeho s 50% slevou, tak 2 stěrače za 70 Kč..

Ale právě někdo říká, že s prasklou manžetou od STK vyhazují, někdo ne, to samé s těmi prahy, to auto ma technickou z března 2011, všechny závady už muselo mít, ale nevím, jestli to v pořádku STK prošlo nebo byly na STK jen doklady...

Taky nevím, zda se při jízdě s tím poškozeným kloubem může pokazit ještě něco dalšího...
Jinak jsem koukal na ceny kloubu, nový se dá sehnat 570 + pošta, případně z různých nabídek bouraných Matizů mi nabídli celou poloosu za 1000.

Kamarád říkal, že by skusil tu manžetu naplnit vazelínou a omotat ji nějakým mikrotenem-igelitem, na to moje ježdění..

Re: Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: stř srp 10, 2011 22:46
od kity
Ahoj,

skus pozriet tuto, ochotny personal + dobry sortiment + dobre ceny (MATIZ M100/1998-2000):
http://www.czdrafel.cz/matiz-m1001998-2000-c4

A "neobavaj" sa investovat do bezpecnosti, cokolvek sa moze stat.
Ja som teraz nakupil nahradne suciaskty na Matizka za cca 50 000 Kč :PP:
Drzim palce, nech Ti sluzi.
:D -i

Re: Homokinetický kloub, brzdy, koroze

Napsal: pát zář 30, 2011 21:20
od sepo
ak ti pri zatacani a pridavani budes pocut pukanie mal by si menit aj klb ak nie staci manzetu..mal som tiez manzetu v tahu zacalo pukataj v klbe ale vymenil som len manzetu a puka uz styry roky tak daco vydrzi a nabeham 15000 km rocne ....
skorej neprejdes STK brzdami ako tou koroziou podla fotky su kotuce v tahu a z toho trasenia to prejde na system ABS nedostanes ho na asvalte do smyku...vlastna skusenost