Stránka 1 z 2

Volant & iný stuff

Napsal: čtv čer 23, 2011 15:12
od LordMMX
Páni, len ma zaujíma, toto je volant s airbagom či bez?
Obrázek

Re: Volant

Napsal: čtv čer 23, 2011 15:29
od ppp
bez,
ale zato mozes mackat klakson kdekolvek na ploche medzi vencom.
A aj tak to trubit nebude :lol: :lol: :lol:

Re: Volant & iný stuff

Napsal: čtv čer 23, 2011 15:48
od LordMMX
človek by si myslel že také "hovädo" bude mať aj airbag. :D ...

dnes som zdvihol nexiu na zdvihák a skoro ma porazilo...
Obrázek
4 mesačné pneumatiky Matador 185/60/14... čapy riadenia a spodné čapy K.O.... tak ma zaujíma, je ťažké ich vymeniť a cca koľko (času) to zaberie. čapy som kúpil nemecké.


Ďalej čo ma zaujíma, ako je to v prípade montáže C20XE. pasuje do nexie ako lego stavebnica? alebo treba upravovať úchyty a podobne? Takisto kotúčaky a náprava z kadettu E GSI 16V? Pasujú či iba s úpravou?

Re: Volant & iný stuff

Napsal: čtv čer 23, 2011 17:33
od Serpico
...to práce to není na dlouho do hodiny jsi hotový, pokud máš stahovák anebo je umíš odrazit kladivem a je dobrý to dělat na stojanovým heveru - budeš vyndavat spodní ramena ( je dobrý skontrolovat silentbloky zadní v pohodě vyměníš přední se lisuje a tam je trochu problém viz. mnohokrát tady popsané ) a pak odvrtávat stávající kuláky spodních ramen, každopádně ale potřebuješ potom nastavit geometrii a to celou prostě v servisu na lejzru!

Inu mějte se fajn

Re: Volant & iný stuff

Napsal: pát čer 24, 2011 15:48
od ppp
Mna by tiez zaujimalo ako ide dostat spodne gulove capy ramena z tehlice. A to bez toho aby som nemusel davat prec poloos. Ved tam ani maticu nezlozim nieto este aby som nad zavit capu dal nejaky stahovak. Navyse ani stahovak nemam poriadny a neviem ci ten zo skodovky bude pasovat. Predsa len na espere (vlemi podobne nexii) su rozmery skrutiek a drziakov trochu vacsie.
A rezat vrch capu nechcem, podl amna je este vp oriadku len rameno ma silentblok v haji a tak pre istotu menim cele ramena a stare si chcem nechat ak by novym z nejakeho dovodu umrel rychlo cap, kedze stary cap vyzera byt este v poriadku.

Re: Volant & iný stuff

Napsal: sob čer 25, 2011 11:24
od Serpico
...jedině vylisovat na lisu a nalisování nových už vůbec není jednoduché i když to jde

Re: Volant & iný stuff

Napsal: ned čer 26, 2011 16:00
od LordMMX
išlo to ako po masle. síce to trvalo 3 hodinky, lebo sme popritom riešili jeden fiat (fiat nie je auto a ani prvočíslo :D)... každopádne, pôvodné čapy boli ako... hm... ako radiaca páka :D

video:
http://www.youtube.com/watch?v=9prsihHk6Lw

Re: Volant & iný stuff

Napsal: ned čer 26, 2011 16:30
od ppp
neviem ci som na tom videu videl dobre, ale nemal roztrhnutu prachovku? to potom uz dlho nepotrva a umrie.
ako ste dali dolu tie capy? slo to aj bez zlozenia poloosi?

Re: Volant & iný stuff

Napsal: ned čer 26, 2011 18:44
od LordMMX
na videu bol starý čap, zničený... ten bol mrtvy už dávno predtým ako sme ho vybrali. a išlo to v pohode, stačilo zhodiť koleso. aj spodný a aj čap riadenia sa dal v pohodke vymeniť.

takže už ma čaká len prezúvanie na nové gumy a geometria... ďalších 190 euro v ťahu (4x40gumy a 30 geo)

Re: Volant & iný stuff

Napsal: ned čer 26, 2011 18:51
od Serpico
...jen tak mimochodem náš " doctor palikx " doporučuje originál kuláky jak na spojovačku tak i na ramena, stojí dvojnásobek okolo 550Kč á ks ale za to drží...

Mějte se fajn

Re: Volant & iný stuff

Napsal: ned čer 26, 2011 19:06
od LordMMX
no ja tam mám nemecké čapy, na krabici bolo síce napísané že Opel ale očividne to vôbec nevadí :) ... zase na tieto cesty mi je zbytočné kupovať čap za 25 euro keď sa zničí tak či tak... keby som žil v dánsku, kde sú cesty jedna báseň, tak by sa dalo rozmýšľať...

Re: Volant & iný stuff

Napsal: ned čer 26, 2011 21:27
od ppp
cize z tehlice isli normalka rukou, alebo len lahkym vypacenim? aj matica sla vykrutit bez problemov, bez pretacania sa v gulaku?

ja mam na espere snad este povodne gulaky aj ramena a gulaky su uplne v poriadku. Prachovka neposkodena a gulaky na skusku rukou (ramena prec) v poriadku, dokonca nejdu ani lahko. A to ma espero 230tkm (115tkm v mojich rukach), v poslednom case aj po dost mizernych cestach. Teda z poslednych 60tkm som aspon 3tkm najazdil po ceste, na ktorej nie je mozne zistit, ktory asfalt je povodny :) a vacsinu po "superkvalitnej" dialnici BA-TT pravy pruh. Preto si tie gulaky chcem nechat ak by tie na novych ramenach umreli prirychlo.

Re: Volant & iný stuff

Napsal: pon čer 27, 2011 15:16
od LordMMX
poviem ti tak, že čap sa krútil... nedal sa odšrobovať normálne (po toľkých rokoch :roll: ....) takže šrob rozbrusovačkou išiel do hája... zvyšok nebol problém ani ručne. len pozor, nahodiť spodný čap je kus problém. najlepšie je brzdový kotúč podložiť zdvihákom a zdvihnúť ho do takej výšky aby tam pekne sadol...

btw, dnes som bol na GEO... chlap skoro skolaboval keď videl aká je zbiehavosť ... ale nastavil a všetko je all right :)

Re: Volant & iný stuff

Napsal: úte čer 28, 2011 12:48
od LordMMX
ozaj chlapi, čo hovoríte na nízkotlaké turbo a originálny 16 ventil? :D ajtak by som rád už motor vymenil, takže by mi bolo jedno či mu to ublíži alebo nie. poprípade "100% kyslík" do sania :D

Re: Volant & iný stuff

Napsal: úte čer 28, 2011 22:58
od Habron
100% kyslik do sani - nechtel bych byt v okoli kilometru, az ho tam pustis. Exploze je jista, v sani je spousta oleje z odvetravani motoru a jiste si dovedes predstavit, co udela cisty kyslik s mastnotou.

A to turbo je taky blbost, budes se s tim par mesicu mordovat, abys pak motor za 500 km oddelal. To za to nestoji.