Stránka 1 z 2
Volant & iný stuff
Napsal: čtv čer 23, 2011 15:12
od LordMMX
Páni, len ma zaujíma, toto je volant s airbagom či bez?
Re: Volant
Napsal: čtv čer 23, 2011 15:29
od ppp
bez,
ale zato mozes mackat klakson kdekolvek na ploche medzi vencom.
A aj tak to trubit nebude
Re: Volant & iný stuff
Napsal: čtv čer 23, 2011 15:48
od LordMMX
človek by si myslel že také "hovädo" bude mať aj airbag.
...
dnes som zdvihol nexiu na zdvihák a skoro ma porazilo...
4 mesačné pneumatiky Matador 185/60/14... čapy riadenia a spodné čapy K.O.... tak ma zaujíma, je ťažké ich vymeniť a cca koľko (času) to zaberie. čapy som kúpil nemecké.
Ďalej čo ma zaujíma, ako je to v prípade montáže C20XE. pasuje do nexie ako lego stavebnica? alebo treba upravovať úchyty a podobne? Takisto kotúčaky a náprava z kadettu E GSI 16V? Pasujú či iba s úpravou?
Re: Volant & iný stuff
Napsal: čtv čer 23, 2011 17:33
od Serpico
...to práce to není na dlouho do hodiny jsi hotový, pokud máš stahovák anebo je umíš odrazit kladivem a je dobrý to dělat na stojanovým heveru - budeš vyndavat spodní ramena ( je dobrý skontrolovat silentbloky zadní v pohodě vyměníš přední se lisuje a tam je trochu problém viz. mnohokrát tady popsané ) a pak odvrtávat stávající kuláky spodních ramen, každopádně ale potřebuješ potom nastavit geometrii a to celou prostě v servisu na lejzru!
Inu mějte se fajn
Re: Volant & iný stuff
Napsal: pát čer 24, 2011 15:48
od ppp
Mna by tiez zaujimalo ako ide dostat spodne gulove capy ramena z tehlice. A to bez toho aby som nemusel davat prec poloos. Ved tam ani maticu nezlozim nieto este aby som nad zavit capu dal nejaky stahovak. Navyse ani stahovak nemam poriadny a neviem ci ten zo skodovky bude pasovat. Predsa len na espere (vlemi podobne nexii) su rozmery skrutiek a drziakov trochu vacsie.
A rezat vrch capu nechcem, podl amna je este vp oriadku len rameno ma silentblok v haji a tak pre istotu menim cele ramena a stare si chcem nechat ak by novym z nejakeho dovodu umrel rychlo cap, kedze stary cap vyzera byt este v poriadku.
Re: Volant & iný stuff
Napsal: sob čer 25, 2011 11:24
od Serpico
...jedině vylisovat na lisu a nalisování nových už vůbec není jednoduché i když to jde
Re: Volant & iný stuff
Napsal: ned čer 26, 2011 16:00
od LordMMX
išlo to ako po masle. síce to trvalo 3 hodinky, lebo sme popritom riešili jeden fiat (fiat nie je auto a ani prvočíslo
)... každopádne, pôvodné čapy boli ako... hm... ako radiaca páka
video:
http://www.youtube.com/watch?v=9prsihHk6Lw
Re: Volant & iný stuff
Napsal: ned čer 26, 2011 16:30
od ppp
neviem ci som na tom videu videl dobre, ale nemal roztrhnutu prachovku? to potom uz dlho nepotrva a umrie.
ako ste dali dolu tie capy? slo to aj bez zlozenia poloosi?
Re: Volant & iný stuff
Napsal: ned čer 26, 2011 18:44
od LordMMX
na videu bol starý čap, zničený... ten bol mrtvy už dávno predtým ako sme ho vybrali. a išlo to v pohode, stačilo zhodiť koleso. aj spodný a aj čap riadenia sa dal v pohodke vymeniť.
takže už ma čaká len prezúvanie na nové gumy a geometria... ďalších 190 euro v ťahu (4x40gumy a 30 geo)
Re: Volant & iný stuff
Napsal: ned čer 26, 2011 18:51
od Serpico
...jen tak mimochodem náš " doctor palikx " doporučuje originál kuláky jak na spojovačku tak i na ramena, stojí dvojnásobek okolo 550Kč á ks ale za to drží...
Mějte se fajn
Re: Volant & iný stuff
Napsal: ned čer 26, 2011 19:06
od LordMMX
no ja tam mám nemecké čapy, na krabici bolo síce napísané že Opel ale očividne to vôbec nevadí
... zase na tieto cesty mi je zbytočné kupovať čap za 25 euro keď sa zničí tak či tak... keby som žil v dánsku, kde sú cesty jedna báseň, tak by sa dalo rozmýšľať...
Re: Volant & iný stuff
Napsal: ned čer 26, 2011 21:27
od ppp
cize z tehlice isli normalka rukou, alebo len lahkym vypacenim? aj matica sla vykrutit bez problemov, bez pretacania sa v gulaku?
ja mam na espere snad este povodne gulaky aj ramena a gulaky su uplne v poriadku. Prachovka neposkodena a gulaky na skusku rukou (ramena prec) v poriadku, dokonca nejdu ani lahko. A to ma espero 230tkm (115tkm v mojich rukach), v poslednom case aj po dost mizernych cestach. Teda z poslednych 60tkm som aspon 3tkm najazdil po ceste, na ktorej nie je mozne zistit, ktory asfalt je povodny
a vacsinu po "superkvalitnej" dialnici BA-TT pravy pruh. Preto si tie gulaky chcem nechat ak by tie na novych ramenach umreli prirychlo.
Re: Volant & iný stuff
Napsal: pon čer 27, 2011 15:16
od LordMMX
poviem ti tak, že čap sa krútil... nedal sa odšrobovať normálne (po toľkých rokoch
....) takže šrob rozbrusovačkou išiel do hája... zvyšok nebol problém ani ručne. len pozor, nahodiť spodný čap je kus problém. najlepšie je brzdový kotúč podložiť zdvihákom a zdvihnúť ho do takej výšky aby tam pekne sadol...
btw, dnes som bol na GEO... chlap skoro skolaboval keď videl aká je zbiehavosť ... ale nastavil a všetko je all right
Re: Volant & iný stuff
Napsal: úte čer 28, 2011 12:48
od LordMMX
ozaj chlapi, čo hovoríte na nízkotlaké turbo a originálny 16 ventil?
ajtak by som rád už motor vymenil, takže by mi bolo jedno či mu to ublíži alebo nie. poprípade "100% kyslík" do sania
Re: Volant & iný stuff
Napsal: úte čer 28, 2011 22:58
od Habron
100% kyslik do sani - nechtel bych byt v okoli kilometru, az ho tam pustis. Exploze je jista, v sani je spousta oleje z odvetravani motoru a jiste si dovedes predstavit, co udela cisty kyslik s mastnotou.
A to turbo je taky blbost, budes se s tim par mesicu mordovat, abys pak motor za 500 km oddelal. To za to nestoji.