Stránka 1 z 2
Benzin 98 do Matiza?
Napsal: pát říj 29, 2004 15:04
od @drian
Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky
, ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
Re: Benzin 98 do Matiza?
Napsal: pát říj 29, 2004 15:46
od jakub
@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky
, ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.
Re: Benzin 98 do Matiza?
Napsal: pát říj 29, 2004 15:55
od jakub
jakub píše:@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky
, ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.
ted jsem jeste prostudoval uzivatelskou prirucku
a tam se kupodivu presne neudava, jake oktanove cislo ma mit benzin, pise se o doporucenem palivu jako o bezolovnatem benzinu, nizsi oktanove cislo se pouzivat nedoporucuje, vyssi je mozne pouzit. Pokud vezmu tudle zcela vagni formulaci jako fakt, tak vyrobce nevylucuje pouziti ani 100 oktanoveho racing benzinu - tak nevim.
Za sebe rikam, ze bych to nepouzil, pokud nebudu mit pozehnani primo prodejce (auta), protoze kdyz ten od toho da ruce pryc, tak benzinka vam odpaleny motor imho nezaplati.
Re: Benzin 98 do Matiza?
Napsal: pát říj 29, 2004 16:42
od Richard
jakub píše:jakub píše:@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky
, ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.
ted jsem jeste prostudoval uzivatelskou prirucku
a tam se kupodivu presne neudava, jake oktanove cislo ma mit benzin, pise se o doporucenem palivu jako o bezolovnatem benzinu, nizsi oktanove cislo se pouzivat nedoporucuje, vyssi je mozne pouzit. Pokud vezmu tudle zcela vagni formulaci jako fakt, tak vyrobce nevylucuje pouziti ani 100 oktanoveho racing benzinu - tak nevim.
Za sebe rikam, ze bych to nepouzil, pokud nebudu mit pozehnani primo prodejce (auta), protoze kdyz ten od toho da ruce pryc, tak benzinka vam odpaleny motor imho nezaplati.
Ono je to naopak, benzin s vyšším oktanovým číslem má vyšší antidetonační schopnost a proto se hůř zapaluje, tak nehrozí určitě nebezpečí předčasného zážehu. Všeobecně se 98 a 100 používá do sportovních motorů v vysokým kompresním poměrem, tudíž i pracujících při vyšších teplotách. Pokud by se do takového motoru nalil 90 oktanový benzin, tak by se zapálil ne svíčkou, ale od ventilů a poletujících kousků žhavého karbonu v spalovacím prostoru. Pokud se použije v takovém motoru, vyznačuje se použití klepáním ventilů a ojničních čepů, a špatným během právě z důvodů předčasného zapálení.
Použití víceoktanového motoru nijak nevadí, i výkon a spotřeba by měla zůstat stejná, i když si člověk asi řekne dal jsem mu 98 a teď jede líp
Napsal: pát říj 29, 2004 17:46
od T-PK
Hele,já slyšel,že ten V power racing je super (líp spaluje,absolutně se tím nic neničí a kapku přidá na tom oživení autka)...Já to ještě ale neměl šanci vyzkoušet (moc peněz za tu 100 nádheru..),ale určitě to zkusím...je dobré čas od času nalít do autka něco lepšejšího..
Napsal: pát říj 29, 2004 18:07
od Robert
Ja mam v technicaku napsano, ze tam mam lit Natural 91
Leju ho tam, jede to, spokojenost a rozdil mezi 91 a 95 vubec zadnej
Napsal: pát říj 29, 2004 18:41
od Joska
Kdyby byl VP Racing cenove prijatelnejsi tak ho tam leju furt
s touhle cenou delam Matizkoj radost
jen obcas a je to znat ne ze ne
ten benzin navic cisti usazeniny v spalovacim prostoru
Jak rikam akorat ta cena
Napsal: pát říj 29, 2004 19:01
od Robert
Ta cena je fakt silena, ale doufam, ze Matizek dostane aspon trosicku na Vanoce
Napsal: pát říj 29, 2004 19:06
od Joska
Roberte nezufej cena sic silena ale zato se motor daleko lip sbira a nemusis tolik slapat na plyn.pedal takze spotreba mi dokonce klesla (coz je co rict pri mem stylu jizdy
) Kdyz to vsechno sectes tak to neni takovej rozdil
Napsal: pát říj 29, 2004 19:51
od Ondras
Já leju jen V-Power95. Výjimkou jsou cesty do zahraničí, kde nelze vždy zaručit přítomnost správných stanic, příp. nemají V-Power (např. Rakousko). Rozdíl vs. 91 nebo std. 95 je znát docela dost. Jednou jsem zkusil V-Power Racing 99+ do prázdná nádrže. Chod motoru byl trošku "tvrdší" a auto jelo subjektivně líp až tak od 3500 ot. výš. Takže přínos oproti VP95 je malý.
Jakube, jak píše Richard benál s vyšším oktanovým číslem zamezuje detonacím a ne naopak.
Napsal: pát říj 29, 2004 19:52
od Robert
Joska: Nevim, jak tomu slapes ty, ale ja po meste jezdim stylem PLYN-BRZDA a spotreba mi hned vylitla na 8L
Vetsinou taham dvojku do 60 km/h, trojku tak do 90 km/h, ctverku 110-120 km/h a za pet a jedem...
Napsal: pát říj 29, 2004 20:59
od Krtek
Robert píše:Joska: Nevim, jak tomu slapes ty, ale ja po meste jezdim stylem PLYN-BRZDA a spotreba mi hned vylitla na 8L
Vetsinou taham dvojku do 60 km/h, trojku tak do 90 km/h, ctverku 110-120 km/h a za pet a jedem...
No já dávam pětku někde v 70 a čtyřku někde v 40-50. Ty z toho děláš fakt pilu
Napsal: pát říj 29, 2004 21:12
od jakub
Robert píše:Joska: Nevim, jak tomu slapes ty, ale ja po meste jezdim stylem PLYN-BRZDA a spotreba mi hned vylitla na 8L
Vetsinou taham dvojku do 60 km/h, trojku tak do 90 km/h, ctverku 110-120 km/h a za pet a jedem...
dvojka jde stopro jeste od deset dal (bez problemu k omezovaci), trojka minimalne do 110 a ctyrce bych nalozil klidne do 140
... malo ho zdimes, takhle z nej nikdy nedostanes maximum
Napsal: pát říj 29, 2004 21:13
od jakub
Ondras píše:Jakube, jak píše Richard benál s vyšším oktanovým číslem zamezuje detonacím a ne naopak.
ok, vysvetlili jste mi to, cili myslis, ze kdyz natankuju stovku, tak mi to nic neudela?
Napsal: pát říj 29, 2004 21:27
od Joska
Jakube zklamu te UDELA
vyfenuje penezenku