Stránka 1 z 4

Katalyzator

Napsal: stř říj 27, 2004 21:08
od Radoslav Hološka
Mam naj. 118.000 km a uvazujem o kupe noveho katalyzatora. Neviem,ako okrem toho,ze by som isiel na emisie alebo STK,posudit funkcnost povodneho. Uz sme to tu raz preberali,ale mne aj pri zohriatom motore citit z vyfuku trosku smrad. Myslim si,ze ked je auto vybavene katalyzatorom,nemalo by byt vyfukove plyny citit vobec,iba paru. Neporovnaval som moj smrad s inymi Nexiami,mozno teraz v sobotu na zraze. Co je zaujimave,dal som si urobit cenove ponuky roznym firmam na katalyzatory (original,nie na take,co treba zvarat). Zacalo to pri cene 22.000 Sk,pokracovalo 18.500 Sk,potom 8.900 Sk,6.600 Sk a nakoniec vyhrala jedna firma z Bardejova. Ti mi ponukli original kat za 5.600 Sk + 2 tesnenia za 650 Sk. Maju ho na sklade,o tyzden ho asi kupujem. Co Vy na to?

Napsal: stř říj 27, 2004 21:20
od Richard
Asi bych se do toho tak rychle nehrnul. Katy vydrží i 160000 až 180000 km a spíš se rozpadnou mechanicky než aby byly nefunkční. Samozřejmě má vliv na životnost perfektní práce řídící jednotky, zapalování a lambda sondy. Pokud není vše OK většinou kat odejde velmi rychle, protože se do něj dostává i nespálené palivo a to v něm dohořívá a nadměrně ho zahřívá. Pak popraská taková porcelánová voština a kat je v háji. 8)

Napsal: stř říj 27, 2004 21:21
od Radoslav Hološka
Richard píše:Asi bych se do toho tak rychle nehrnul. Katy vydrží i 160000 až 180000 km a spíš se rozpadnou mechanicky než aby byly nefunkční. Samozřejmě má vliv na životnost perfektní práce řídící jednotky, zapalování a lambda sondy. Pokud není vše OK většinou kat odejde velmi rychle, protože se do něj dostává i nespálené palivo a to v něm dohořívá a nadměrně ho zahřívá. Pak popraská taková porcelánová voština a kat je v háji. 8)
Len ako to Richarde spoznam,ze kat je v haji,ked mi aj teraz trosku smrdi z vyfuku?

Napsal: stř říj 27, 2004 22:01
od Richard
Když je kat OK zahřátý a přidáš plyn má smrdět jako žumpa. Jinak to poznáš na emisích. Pro kat je ještě nebezpečné bouchnout s ním někde o zem, šutr nebo obrubník, jak jsem psal je to taková keramická voština pokovená platinou, nebo nějakou její sloučeninou a ta se nárazem rozbije. Pokud ti v něm chrastí (v katu) když s ním zatřepeš tak to jsou střepy a je v háji. Když jsem měl Mitsubishi Space vagon měl nalítáno 140000 km a emise byly úplně OK, ale ten měl katy 2. Jeden úplně malý hned u motoru, aby se rychle ohřál a fungoval hned a pod autem druhý větší. :?:

Napsal: stř říj 27, 2004 22:02
od Pajda
Radoslav Hološka píše:
Len ako to Richarde spoznam,ze kat je v haji,ked mi aj teraz trosku smrdi z vyfuku?
Pokud máš v nose měřák na CO, pak to vidíš a rychle to vyměň. Jinak počkej na další emise. :lol:

Napsal: stř říj 27, 2004 22:05
od Radoslav Hološka
Tak to budem musiet vyskusat motoru vytnut,alebo niekoho popytam na zraze v PN a ja budem nuchat pri vyfuku. Mna stvu aj taketo detaily. Mozno by som sa tym nemal zaoberat a jazdit pokial auto pojde ale ja som uz raz taky pedant. Na emisiach toho u nas vela nezistime,auta s riadenym katom nemusia absolvovak EK. Iba ak na STK mi to zmeraju ale tam chodim kvoli vacsim diskom len po znamosti a takymito meraniami tam nestracaju cas. Len sup uplatok do vrecka,nalepit znamku,vytlacit protokol a zarobene.

Napsal: stř říj 27, 2004 22:07
od Pajda
Radoslav Hološka píše:Tak to budem musiet vyskusat motoru vytnut,alebo niekoho popytam na zraze v PN a ja budem nuchat pri vyfuku. Mna stvu aj taketo detaily. Mozno by som sa tym nemal zaoberat a jazdit pokial auto pojde ale ja som uz raz taky pedant. Na emisiach toho u nas vela nezistime,auta s riadenym katom nemusia absolvovak EK. Iba ak na STK mi to zmeraju ale tam chodim kvoli vacsim diskom len po znamosti a takymito meraniami tam nestracaju cas. Len sup uplatok do vrecka,nalepit znamku,vytlacit protokol a zarobene.
Tal až někdy pojedeš do Čech, tak si to nech změřit tady. A nic ti neudělaj. :lol: :lol:

Napsal: stř říj 27, 2004 22:12
od Radoslav Hološka
Len co si pomyslia,ze robim nieco,co nie je potrebne robit? My sme este 100 rokov za opicami a kazdy absolvuje iba to,co musi. Dobrovolne nic okrem povinneho.

Napsal: stř říj 27, 2004 22:22
od Richard
My sice nejsme "100 let za opicema" u Vás se emise nedělají a u nás jde na emise emisní průkaz :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: stř říj 27, 2004 23:06
od RoSta
Radoslav Hološka píše:Tak to budem musiet vyskusat motoru vytnut,alebo niekoho popytam na zraze v PN a ja budem nuchat pri vyfuku. Mna stvu aj taketo detaily. Mozno by som sa tym nemal zaoberat a jazdit pokial auto pojde ale ja som uz raz taky pedant. Na emisiach toho u nas vela nezistime,auta s riadenym katom nemusia absolvovak EK. Iba ak na STK mi to zmeraju ale tam chodim kvoli vacsim diskom len po znamosti a takymito meraniami tam nestracaju cas. Len sup uplatok do vrecka,nalepit znamku,vytlacit protokol a zarobene.

Sa s tým zbytočne zoberáš...
Ja som pred dovolenkou v Chorvátsku potreboval spraviť STK, dal som vymeniť brzdovku a v servise Citroen mi zmerali emisie, lebo v Topolčanoch v Daewoo nemali merak a bol OK, len na STK sa tvárili, že je na chuja. Tak som mu povedal, že asi preto, že je studený, keď tu toľko čakám a on, že načo tam teda leziem zo studeným...
Skoro som ho niekde poslal, ale som ho išiel teda zohriať a potom bolo všetko OK. 3 dni pred odchodom na dovolenku 8) 8) 8)
No, a cca 500 km po dovolenke prdol alternátor...
Šľastie v nešťastí...
Tak sa netráp :D :D :D

Napsal: stř říj 27, 2004 23:43
od Dano
K novemu katalyzatoru by nebolo zle kupit hned aj novu lambda sondu aby to bolo 100%, ked uz je dotycny pedant. Hlavne zapalovacie kable nove lebo ked jeden z nich prdne, tak uz aj strieka palivo do katosa. Tiez nastelovat zapalovanie, dat nove sviecky a riadiacu jednotku pripojit na diagnostiku aby tam nebola nejaka zavada, ktora by mohla ovplyvnovat chod motora.

Napsal: čtv říj 28, 2004 00:16
od Bady
Richard píše:Když je kat OK zahřátý a přidáš plyn má smrdět jako žumpa. Jinak to poznáš na emisích. Pro kat je ještě nebezpečné bouchnout s ním někde o zem, šutr nebo obrubník, jak jsem psal je to taková keramická voština pokovená platinou, nebo nějakou její sloučeninou a ta se nárazem rozbije. Pokud ti v něm chrastí (v katu) když s ním zatřepeš tak to jsou střepy a je v háji. Když jsem měl Mitsubishi Space vagon měl nalítáno 140000 km a emise byly úplně OK, ale ten měl katy 2. Jeden úplně malý hned u motoru, aby se rychle ohřál a fungoval hned a pod autem druhý větší. :?:
Richard, teraz som celkom nepochopil, ked smrdi ako zumpa, tak je v poriadku alebo je zly? Lebo ja ked idem dost dlho prudko do kopca, niekedy sa mi vovali cez otvorene okna dnu taky smrad, ze ma ide porazit..

Napsal: čtv říj 28, 2004 18:03
od Radoslav Hološka
Dano píše:K novemu katalyzatoru by nebolo zle kupit hned aj novu lambda sondu aby to bolo 100%, ked uz je dotycny pedant. Hlavne zapalovacie kable nove lebo ked jeden z nich prdne, tak uz aj strieka palivo do katosa. Tiez nastelovat zapalovanie, dat nove sviecky a riadiacu jednotku pripojit na diagnostiku aby tam nebola nejaka zavada, ktora by mohla ovplyvnovat chod motora.
Danko,vsetko mam NEW. Okrem katalyzatora. Diagnosticke zariadenie potvrdilo RJ aj motor v dobrej kondicii. Len ten smrad ma hneva. :(

Napsal: čtv říj 28, 2004 18:12
od Bady
Rado, ten smrad by mna netrapil, ak ti to necitit v kabine, ved to je normalne, ze z vyfuku smrdi, nie?

Napsal: čtv říj 28, 2004 18:29
od Richard
Když smrdí jako žumpa je v pořádku :shock: :roll: :!: -i