Stránka 1 z 6
LPG
Napsal: pon říj 25, 2004 21:48
od matto
Cawte.
No neviem ako vy, ale ja uz mam dost toho brutalneho zdrazovana benzinu v SR. Skoro 37,- Sk za liter, to uz prestava byt sranda. Tak rozmyslam, ci nema zmysel prejst na LPG "dietu". S mojou Nexiou mam uz, ale nabehanych asi 115 tis. km a niekde som pocul, ze nad 100 tis. najazdenych km sa uz nema davat LPG. Co si o tom myslite? Oplati sa mi vobec do toho vrazat 25 litrov? Rocne najazdim asi 15 - 20 tis km.
Dik za nazory.
matto
Napsal: pon říj 25, 2004 21:53
od Kruger !!!
Uvažoval bych o tom v případě, kdybych vyměnil pístní koužky a tak 5000 km je zajel pouze na benzín, otázka si spočítat kolik ušetříš, jak dlouho plánuješ auto mít, zda v kufru něco vozíš a taky že nebude tak svižný a spotřeba plynu oproti benzínu taky stoupne. Pokud počítám , tak za 2 až 3 roku se Ti teprve investice vrátí, ale možná se v něčem mýlím - CHLAPI, opravte mě !!!
Napsal: pon říj 25, 2004 22:14
od Dano
Ked ti teraz auto zere 9, tak s LPG di bude zrat 12. Benzin je drahy, ale kto ti zaruci, ze LPG nebude za chvilu stat tolko isto. Neni tak davno, ked stalo 10 korun, takze ma rastuci trend. Za 25 tisic je dost benzinu a ten risk ci sa to vrati je vysoky. Okrem toho plyn motoru neprospieva. Ked chces lacnejsie jazdit,tak si kup hladky diesel Teraz uz nemusis plati 15 tisic rocne lebo je to 1,9.
Napsal: pon říj 25, 2004 22:54
od Ivan
Matto, to si musíš rozmyslet sám, zda se Ti to vyplatí nebo ne. Sedni na to doma s kalkulačkou a počítej počítej zda ano, nebo ne...
Napsal: pon říj 25, 2004 23:18
od Dano
Napsal: pon říj 25, 2004 23:29
od verusamira
Je to na tobe,,ale ja bych plyn nechtel.A jeste k tomu,bych vozil v kufru dve tuby a to bych tam uz nedal ani tasku.
Napsal: úte říj 26, 2004 08:41
od PavelZ
Tak pokud mas s benzinem spotrebu 9, s LPG budes mit tak asi 10. Motor pri provozu na LPG netrpi vic nez na benzin, ale naopak. To co vic trpi pri provozu na LPG je vyfuk (vyssi teplota horeni, takze i vyssi teplota splodin pri provozu na LPG) a olej.
To ze se plyn zdrazuje, kdyz se zdrazuje benzin je pravda, na druhou stranu je taky pravda, ze to uz se deje minimalne 7 let co to sleduju a aspon tady u nas je pomer ceny benzinu a LPG porad zhruba stejny. Hruby odhad toho, co usetris pri provozu na plyn je asi 1 Kc na km (myslim, ze na Slovensku to bude podobne, na Lanosu sem setril neco prez korunu, asi 1.1 nebo 1.2 uz si napamatuju presne, s tim, ze sem zapocital i revize plynu, castejsi vymeny svicek, vyfuk...), takze zalezi na tom, kolik km najezdis.
A misto v kufru taky neni tak strasny. Jak na Lanosu tak i ted v Nubire mam nadrz misto rezervniho kola. Coz teda znamena, ze pak mas rezervu v kufru, ale s tou uz se da hybat, takze kdyz potrebujes prevezt neco velkeho mas cely kufr k dispozici.
Dalsi nevyhodou prestavby na LPG je, ze nemuzes do podzemnich garazi (teda teoreticky bys tam mohl, kdyby mely pozadaovane odvetravani), takze se o neco hur parkuje ve velkych mestech. A u nekterych prestaveb nekterych aut (me se to nestalo) snizuji po prestavbe na LPG pocet osob o 1, takze pak nemuzes vezt 5 lidi, ale jen 4.
Napsal: úte říj 26, 2004 10:09
od Dano
Motor na LPG trpi viac ako na benzin. Plyn ho vysusuje a jednoducho neni na plyn stavany. To je len imrovizacia, ze na neho robia splynovace. V kazdom pripade ked uz neznesem tu spotrebu nexiu kupim si naftak a nebudem do nej strkat taketo nezmysli. U Naftaku tak spotreba nekolise ako u benzinovych motorov.
Napsal: úte říj 26, 2004 10:19
od PavelZ
Vysouseni motoru pri provozu na LPG plati jen u starych motoru stavenych pro olovnaty benzin, kde prave olovo v benzinu primazavalo motor. U motoru pro bezolovnaty benzin uz tohle neplati.
Napsal: úte říj 26, 2004 10:25
od PavelZ
Jedine co by mohlo ohrozit cenu LPG je to, ze EU ted tlaci k vetsimu prechodu pohonu vozidel na LPG a CNG (jsou urceny kvoty kolik vozidel bude muset minimalne jezdit na tenhle pohon). Kdyby se potom tato alternativa opravdu vic rozsirila, da se ocekavat nasledne zvyseni spotrebnich dani a tim i ceny.
Napsal: čtv říj 28, 2004 18:42
od matto
Vdaka za prispevky, rady a nazory.
Co je pravda na tom, ze ak uz ma moja Nexia nabehanych nad 100 tis km, budem musiet vymenit piestne kruzky a potom s nimi najazdit aspon 5000 km???
To sa mi nejako nezda. Mate niekto skusenosti z prechodom na LPG, ked uz ste mali najazdenych viac ako 100 tis km?
Aky je nasledny postup po montazny? Do akej doby sa musi spravit prepis na policii? Mate niekto skusenosti s nelegalnou montazou?
Vdaka za rady
matto
Napsal: čtv říj 28, 2004 19:09
od Richard
Nexii na LPG nemám, ale asi 4 roky jsem měl feldu kombi na LPG. Ke spotrebe benzin 7,2 až 7,5 LPG 8,7-9,5 po Praze krátké štreky i 11l. Jinak okolo 9 l plně obsazené. Pro příklad Opava - Praha cca 4,5hod. i se zastávkou u Mekáče v pěti lidech po dálnici a furt 150 km/h spotřeba 9,2.
Když jsem koupil Nubiru rozmýšlel jsem, zda-li mám jít taky do LPG. Protože jsem nechal Feldu synovi dohodli jsme se, že na to popojíždění po Praze budeme používat Feldu a když pojedem celá rodina na chalupu vezmem Nubiru. Tak s Nubirou ujedu tak 8000 - 10000 Km za rok a nevím co bude s cenou plynu, tak zatím jezdím na benzin. Ptal jsem se a přestavba Nubiry by stála cca 25000,- Kč i s toroidem (místo rezervy). Problémy s Feldou nebyly, akorát častější výměna svíček (po 10000 km) a vzduchového filtru tak po 15000, zato olej tam nechávám o 5000 km déle, takže měním po 20000 km. Samozřejmostí je každoroční revize u plynařů. Teď budem muset měnit membrány už tam jsou 5 let a za studena motor na LPG moc nejede (neudrží volnoběh- po zahřátí je to už OK) prý membrány ztvrdnou a nereagují tak jak je potřeba.
Napsal: pát říj 29, 2004 08:39
od PavelZ
matto píše:Vdaka za prispevky, rady a nazory.
Co je pravda na tom, ze ak uz ma moja Nexia nabehanych nad 100 tis km, budem musiet vymenit piestne kruzky a potom s nimi najazdit aspon 5000 km???
To sa mi nejako nezda. Mate niekto skusenosti z prechodom na LPG, ked uz ste mali najazdenych viac ako 100 tis km?
Aky je nasledny postup po montazny? Do akej doby sa musi spravit prepis na policii? Mate niekto skusenosti s nelegalnou montazou?
Vdaka za rady
matto
Taky se mi to nezda. Ja sem sice mel jak Lanose tak ted Nubiru prestaveny na LPG jako funglovku, ale znamy si kupoval zanovni Favorit Pickup, ktery mel najeto asi 120 nebo 140 tis. km a nechal ho prestavet na LPG, nic jinyho krome ty prestavby se nedelalo a to auto s velkym vlekem a plnou zatezi (plyn porad na podlaze, proti vetru i na rovince se vetsinou muselo podrazovat, takze motor plne vytizenej) najelo do asi 260 tis. km, pak se teda delala generalka motoru, ale to je myslim u Favorita po tolika kilometrech vcelku normalni.
LPG
Napsal: úte lis 09, 2004 13:56
od Cubafire
Nazdar lidi.
Mám týden koupenou Nexii. 136000 najeto z 96 a lpg je tam od 2002. Musím říct, že je to pohodové tiché vozítko a když jsem jí šlápl pořádně na krk, tak mi nevzala víc než 9,5 litru na 100km. Takže já si pískám.