Stránka 1 z 2

Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: úte dub 12, 2011 11:01
od paTaNiNho
Zdravím, přišla mi hranice najetých 100 000 km a proto se řítím do nutných výměn a oprav. Jednou z nich je i výměna zapalovacích svíček a i když mám určitou představu, chci se zeptat, co by jste mi pro mého korejce doporučili. Vím, že je to zde zodpovězeno 100 krát, ale názory se přehoupávají jako na houpačce, proto dám na výběr jen ze dvou typů, z kterých bych byl rád, aby jste mi poradili. Všem ochotným předem děkuju.

Mám tedy koupit buď: (Lanos 1998, motor 1.5i)
BOSH Super 4
či
NGK BPR6ES (u kterých jsem se dočetl, že pro korejské auto sedí více)

Snad Vás touto otázkou moc nezatížím a předem doufám, že kvůli ní nebudu křižován, proto už mi zbývá popřát Vám všem ještě hodně dalších km.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: úte dub 12, 2011 11:57
od Serpico
...inu jak tady bylo řečeno asi stokrát, nevím je to hodně věc názorů a zkušeností, osobně mám momentálně Denso měl jsem NGK prostě japonský jsou na Daewoo nějak laděný ( jinak šikmooký pro šikmooký ), poslední Denso mi prodal Harvánek motorsport pankrác a věřil jsem mu měl dostatečně černé půlměsíčky za nehtama, vono se to nedá moc umýt a svědčí to o tom co děláte...

Mějte se fajn

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 19:00
od krowman
Taky sem dával novy asi před týdnem, vyhrály to BRISK EXTRA LR15TC :) 75kč/ks, spokojenost...

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 20:04
od paTaNiNho
Nakonec jsem koupil ty NGKčka, zítra je tam budu dávat, tak jsem zvědav, hlavně na ty staré svíčky, bude to radost pohledět, už se těším, až budu mít tu stokilovou údržbu za sebou. . .pak dám vědět, jak to s tím vypadá

. . .ale i nadále můžete sdílet své názory na zapalovací svíčky, aspoň to budeme mít všichni po hromadě, takže všem ochotným děkuju

P.S. Jak to máte se vzduchovým filtrem? Používáte papír (značka) či máte sportovní, rád bych si nějaký pořídil, takže kdyby byly návrhy sem s nimi

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 20:35
od krowman
Taky sem jezdil na NGK a pohoda.. Jinak filtr sem mel sportovni kuzel, ale vratil sem se zpet a mam ted original > http://www.czdrafel.cz/filtr-vzduchu-vl ... asob-p1191

Spotreba se sportovnim neklesla (jak vsude psali) :D naopak, ten zvuk vyvolaval touhu po slapani na plynovej pedal :) ted mam ten orig do boxu a na plnou udelam tak 570km a zacina svitit kontrolka, jezdim po meste kazdej den do prace.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 20:56
od paTaNiNho
. . .koupil jsem papírák od Filtronu, ale hodně by mě zajímal ten sportovní, nepamatuješ si prosím, kde jsi ho scháněl či někdo jiný?

Byl bych Vám zavázán, ale jsem stále student, takže poměr cena / kvalita by se mi šikla. . .a jak to je s tím zvukem toho motoru, je to opravdu tak znát?

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 21:18
od palikx
jeden mi lezi v garazi.je pouzity ale nic mu neni.
zvuk se zmeni lehce nic tragickeho.
je to klasicky filtr ktery vlozis misto puvodniho a nemusis nic vyndavat a tedy se zvuk nezmeni dramaticky.

a k tem svickam -po jistych zkusenostech jedine ngk nic jineho tam poradne nefunguje.dokonce ani ty brisky uz nejsou to prave.
a cena obyc ngk a brisku neni temer rozdilna tak neni co resit.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 21:56
od ppp
to brisky tak podrazeli? ved pred rokom ci dvoma stali 1bodaky akurat s medenym jadrom 40sk a ngk 100. Ja som mal s briskami dobre skusenosti ale len so silverami,, lenze jazdim ako dochodca :) takze by u mna fungovali asi aj sviecky uplne nevhodnej telepnej hodnoty :). A skusenosti mam len so silverami kvoli tomu, ze som tu nevedel brisky zohnat (beru su asi lacnejsie, ked to sekaju v indii a cine), takze som bral radsej ngk, a ked som konecne zohnal na pokus trojbodove brisky tak som mal problem s prisavanim vzduchu a nez som to zistil tak som hladal pricinu okrem ineho aj vymenou sviecok a tak sa v motore dlho neohriali.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 22:09
od paTaNiNho
A jak to je s tím sportovním filtrem? Je tam bavlna, takže se dá vyprat, že? Nebo tak něco. . .a Pali, ten filtr pasuje přímo do toho plastového nástavce?
Chtěl bych se Tě prosím tě zeptat jako odborníka, je ten filtr vůbec k něčemu dobrý? Nebo je jen na okrasu, jsem takový typ člověka, který vyhodí peníze za každou blbost, ale kdyby mi ta "blbost" i k něčemu byla, to by byla hned jiná, tak kdyby jsi mi mohl bez emocí odpovědět. . .jinak kolik myslíš cenově za ten Tvůj použitý?

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 22:19
od HusarJan
Tá športová vložka sa dá vyprat a potom sa napustí neakým olejčekom .Dostat kúpit na to čistiacu sadu org. Oproti sériovému ho stačí preprat namazat a vložit naspet ,netreba kupovat zakaždým nový a dokonca autu sa cez zen lepšie dýcha :D No a na okrasu určite neni :D

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: stř dub 13, 2011 23:05
od FoXo
krowman píše:Taky sem jezdil na NGK a pohoda.. Jinak filtr sem mel sportovni kuzel, ale vratil sem se zpet a mam ted original > http://www.czdrafel.cz/filtr-vzduchu-vl ... asob-p1191

Spotreba se sportovnim neklesla (jak vsude psali) :D naopak, ten zvuk vyvolaval touhu po slapani na plynovej pedal :) ted mam ten orig do boxu a na plnou udelam tak 570km a zacina svitit kontrolka, jezdim po meste kazdej den do prace.
To ja spravim 520 ked je dobre a uz svietim mesiac :lol: :lol:
Kombinovana spotreba

Ja mam tusim NGK a kable Teslacke asi a zatial OK

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: čtv dub 14, 2011 00:09
od palikx
ten filtr se pouze vymeni za puvodni a vejde se do plastoveho drzaku original.
nevim co za nej jelikoz je starsi chtel by asi vyprat a napustit tou prisadou-tu nemam chce k tomu dokoupit.zjisti si co to stoji a pak se muem bavit o cene.
a ja kdyz jsem chtel svicky do felicie tak ngk mely stat cca 95 a brisk 88 takze jsem to neresil.je pravda ze obyc brisk by asi staly 50 ale na mpi a lpg mi nabidli pouze ty ceny co jsem napsal.

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: čtv dub 14, 2011 08:26
od J.Bad
Nemyslím si že NGK BPR6ES jsou vhodné do těchto motorů - jelikož opravujeme motory do elektrocentrál většinou HONDA od GX160 až po GX620 - tyto svíčky výrobce doporučuje ,ale oproti autu jsou tyto motory vzduchem chlazený.Je to dost velký rozdíl!!

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: čtv dub 14, 2011 11:04
od Serpico
...Jirko máš nejspíš na mysli určitý tepelný rozdíl u vzduchem chlazeného motoru, to řeší tepelná hodnota svíčky, ty Denso nebo NGK mi doporučoval Havránek motorsportu na Pankráci ( už tam jeho krámek asi už není, nejspíš šel do penze ) a jeho zkušenosti byly podložený praxí, tak jako našeho palikxe a to mluví za vše, v podstatě se opakuji...
...k tzv. sportovním filtrům, tedy jak já říkám " mokrým ", kromě menšího odporu v sání v klasickém airboxu, projeví se lepší průběhem kroutícího momentu, motor jde líp " odspodu " ale má i lepší čistící účinnost viz. Dakar a podobné extrémy, bez nich by tam motory nechodili, po chvilce by byly ucpané tedy klasické papírové filtry ( filtrace je daná velikostí otvorů v papíru ), rozdíl je v tom, že části bavlny jsou pohyblivé a nečistota ulpívá na naolejované bavlně a čím jsou starší tak jsou lepší - roztřepená bavlna praním, je nutné však dodržet médium určené na praní a naolejování, nicméně nic nového pod sluncem už starý Tatry měly ocelové vložky jakoby drátěnky cákané ze spoda olejem v airboxu
...to paTaNimHo náš palikx má dobré - jedlé ceny ( běžná cena se pohybuje okolo 2tis. Kč za filtr ale je už věčný...), pak už Ti bude zbývat koupit jenom čistící sprey a konzervační, tj. něco okolo 400 Kč v sadě

Mějte se fajn

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Napsal: čtv dub 14, 2011 20:56
od J.Bad
Serpico píše:...Jirko máš nejspíš na mysli určitý tepelný rozdíl u vzduchem chlazeného motoru, to řeší tepelná hodnota svíčky, ty Denso nebo NGK mi doporučoval Havránek motorsportu na Pankráci ( už tam jeho krámek asi už není, nejspíš šel do penze ) a jeho zkušenosti byly podložený praxí, tak jako našeho palikxe a to mluví za vše, v podstatě se opakuji...
...k tzv. sportovním filtrům, tedy jak já říkám " mokrým ", kromě menšího odporu v sání v klasickém airboxu, projeví se lepší průběhem kroutícího momentu, motor jde líp " odspodu " ale má i lepší čistící účinnost viz. Dakar a podobné extrémy, bez nich by tam motory nechodili, po chvilce by byly ucpané tedy klasické papírové filtry ( filtrace je daná velikostí otvorů v papíru ), rozdíl je v tom, že části bavlny jsou pohyblivé a nečistota ulpívá na naolejované bavlně a čím jsou starší tak jsou lepší - roztřepená bavlna praním, je nutné však dodržet médium určené na praní a naolejování, nicméně nic nového pod sluncem už starý Tatry měly ocelové vložky jakoby drátěnky cákané ze spoda olejem v airboxu
...to paTaNimHo náš palikx má dobré - jedlé ceny ( běžná cena se pohybuje okolo 2tis. Kč za filtr ale je už věčný...), pak už Ti bude zbývat koupit jenom čistící sprey a konzervační, tj. něco okolo 400 Kč v sadě

Mějte se fajn
Díky Milane za vcelku vyčerpávající komentář ,ale tady není jen řeč o firmě/výrobci/ NGK ,ale jedná se zde o model /typ/ BPR6ES.
Když se koukneš na jakýkoliv vyhledávač tak ti NGK vyběhne jako svíčky pro motorky - tam je většina motorů vzduchem chlazených tzn má lepší tepelnou vodivost než svíčky automobilové.
Překvapilo mě v jednom v jednom z pořadů TOP GEAR kde testovali nějaké starší Ferrari a úkol zněl jasně - vyměnit olej a svíčky jako uživatel - byl tam jedne záběr kde Jeremy Clarkson má připravené svíčky NGK BP7ES což si nemyslím že je vhodný model do tohoto vozu ,ale nikdo neví /z normálních čumilů/ která firma zrovna pořad sponzoruje.
Ještě k tomu sportovnímu filtru:měl jsem v Matizu také vložku od firmy KN a pravidelně po 10t km jí stříkal olejem a čistil,ale myslím že v dnešní době kdy je na trhu dostatek všeho - tzn normálních filtrů pohybující se v dobré cenové relaci - tak je nesmysl to používat.Papírová vložka zadrží poměrně dost částeček prachu a tak dle potřeby jí prostě měním.A jestli se dalo pocítit zvýšení výkonu či lepšího točivého momentu?? Myslím že ne Time....