Stránka 1 z 1
Problem s napájením vstřiku
Napsal: pát dub 08, 2011 09:36
od Antonius86
Zdravím všechny, jsem majitelem Nubiry r.v. 1998 1,6 16ventil SX, a mám větší problém s vstřiky. V podstatě se jedná o to že do vstřiku na 2 a 3 válec nejde proud. Stalo se tak po tom co jsme to auto táhli na laně se zapnutým zapalováním. Myslel jsem si že by to mohlo být řídicí jednotkou a tu jsem nechal zkontrolovat, měla by být OK. Prosím všechny kdo má zkušennosti se stejným problémem o radu. Díky
Re: Problem s napájením vstřiku
Napsal: ned dub 10, 2011 07:34
od blackjohn
Nejde proud do vstřiků? Na jednom drátě by mělo být 12V a na druhém impulsy od řídící jednotky(pro 2 a 3 společný). A jak je odzkoušená ta ŘJ?
Re: Problem s napájením vstřiku
Napsal: ned dub 10, 2011 12:35
od Antonius86
Zdravím, řídící jednotka byla zkoušena, když byla vyndaná z auta, dneska jsem odvezl elektrikáři i auto, uvidím zda se chyba v jednotce objeví po zapojení do auta. Co se tyče proudu, tak na všech jsme naměřili 12V ale právě ty impulsy na 2 a 3 chybí. Dle výše napsaného tedy soudím, že porucha je v řídící jednotce, co?
Re: Problem s napájením vstřiku
Napsal: ned dub 10, 2011 12:37
od Antonius86
Jo a co se týče zkoušky řídící jednotky tak to opravdu nevím, nebyl jsem u toho.
Re: Problem s napájením vstřiku
Napsal: pon dub 18, 2011 09:41
od Pavel Beneš
blackjohn píše:Nejde proud do vstřiků? Na jednom drátě by mělo být 12V a na druhém impulsy od řídící jednotky(pro 2 a 3 společný). A jak je odzkoušená ta ŘJ?
Jen dotaz: Nepleteš si to s modulem zapalování? Nebo mi chceš tvrdit, že vstřikovače 2 a 3 fungují najednou?? No jestli je to tak, tak tím degradujou celý systém vstřikování MPI na úrověň nalívání štamprlat kýblem... ale určitě se zahloubám do schémat a zkusím to rozhřešit, protože tohle se mi opravdu nezdá
edit: Tak řízení vstřikovačů probíhá každý zvlášť hoši, mě se to jevilo jako krávovina hned od začátku. Ovládání vstřikovačů 2 a 3 z řídící jednotky motoru, pin C1 a D1...
Takže rada: zkontroluj ohmicky kabel od ŘJ k vstřikovači 2 (zelenočerný) a napěťově při připojené ŘJ a zapnutém zapalování, jak ZČ tak růžový...jsou to elektromagnety, tak bys měl na obou drátech naměřit 12V (tzn. rozdíl potenciálů je nula a vstřik je zavřený).
Potom taky změř odpor všech vstřikovačů (měla by být od 11.6 do 12.4 Ohmů)
tím vyloučíš chybu na straně vstřikovače-vedení. Hodně štěstí---
Re: Problem s napájením vstřiku
Napsal: pon dub 18, 2011 15:46
od Antonius86
Díky všem za příspěvky. Včera večer byl celý problem nakonec vyřešen. To auto chvíli jelo na laně se zapnutým zapalováním a údajně se tím přepálily nějaké obvody v jednotce řídicí vstřikování paliva. Takže pro příště už nebudu vědět.
Re: Problem s napájením vstřiku
Napsal: pon dub 18, 2011 22:43
od Vlasta
Nemohu si honem vybavit polohy klíčku, ale mě se to zdá divné. Když nebude zaplé zapalování, pak nepůjdou ukazatele směru, stěrače a další věci.S tím pak jet by bylo docela o ústa. Pochybuji, že by výrobce tohle neměl ošetřené a nechal tím zničit ŘJ.
Re: Problem s napájením vstřiku
Napsal: pon dub 18, 2011 23:14
od palikx
no zda se mi to divne.ridici jednotce je jedno ze je zapnuta.jelikoz nepousti nikam proud kdyz se netoci motor.
a jeste jsem nmevidel jednotku s odpalenym vystupem.
bezne zlobi konektory v jednotce to uz jsem resil.
a pro pavla benese -ano vstriky jdou spolecne 2+2
je to kvuli chlazeni a priprave smesi.benzin ktery je na ventilu a pri kompresi prostriknuty dalsim se mnohem lepe rozprasi.
a samozrejme je to trosku system monovstriku jen s tim ze to tam cakne i pri otevreni.