Bez plynu nestartuje a nedrží volnoběh
Napsal: čtv bře 17, 2011 13:12
Měl jsem dočasný problém. Bez plynu jsem nenastartoval. Vždy po sundání nohy z plynu prudce klesaly otáčky a motor měl tendenci chcípnout. Se zařazenou rychlostí auto jelo úplně normálně, pouze se občas rozsvítila kontrolka motoru. Motor měl tendenci chcípnout i po zahřátí. Během jízdy mi to několikrát chcíplo a vždy jsem musel nastartovat se sešlápnutým plynem. Další jízdu bylo ale všechno v pořádku a od té doby (asi 3 dny) se závada neprojevila.
Zkoušel jsem doma diagnostiku problikáváním a zjistil jsem špatný signál čidla podtlaku sání (MAP senzor). Změřil jsem, že pro atmosferický tlak dává čidlo o trochu nižší napětí než je interval předepsaných hodnot. Na změny tlaku reaguje dobře snížením napětí. Ještě jedna zajímavost, závada se projevila právě potom, co jsem vyměnil prasklou žárovku kontrolky otevřených dveří a odpojoval jsem při tom baterku.
Může být příčinou chcípání motoru vadný MAP senzor? Je MAP senzor opravdu vadný? Potřebuje k něčemu ŘJ signál z MAP senzoru u zahřátého motoru, když by měla řídit dávku paliva podle lambda sondy? Má někdo zkušenost s podobnou závadou?
Zkoušel jsem doma diagnostiku problikáváním a zjistil jsem špatný signál čidla podtlaku sání (MAP senzor). Změřil jsem, že pro atmosferický tlak dává čidlo o trochu nižší napětí než je interval předepsaných hodnot. Na změny tlaku reaguje dobře snížením napětí. Ještě jedna zajímavost, závada se projevila právě potom, co jsem vyměnil prasklou žárovku kontrolky otevřených dveří a odpojoval jsem při tom baterku.
Může být příčinou chcípání motoru vadný MAP senzor? Je MAP senzor opravdu vadný? Potřebuje k něčemu ŘJ signál z MAP senzoru u zahřátého motoru, když by měla řídit dávku paliva podle lambda sondy? Má někdo zkušenost s podobnou závadou?