Stránka 1 z 1

Buben zadního kola- demontáž- montáž

Napsal: stř bře 16, 2011 22:02
od tomashrabek
Díky ohnutému a zničenému závitu na vyrážecím šroubu jsem musel k jeho výměně sundat buben zadního kola. Je to poměrně jednoduché. Sundal jsem kolo, poté vypáčil pokličku. Pod ní je matka na třicítku klíč jištěná závlačkou. Závlačku jsem vyndal, opatrně povolil matici 30-tkou klíčem a sundal ji i s podložkou. Musel jsem dát pozor na kuželíkové ložisko. Zadní kolo je u tohoto auta vybaveno ložiskem ze dvou kusů. Nesměl mi vyndavací kus s klecí ihned za podložkou spadnout do prachu ani se tam nesměl dostat žádná nečistota, jinak by byl s ložiskem ámen. Protikus ložiska co jsem vyjmul je v bubnu, tam se mu nemá moc co stát. Opatrně jsem buben stahl a šroub vyrazil, dal nový, zkontroloval stav obložení a samostavy s prasátkem a vše vyčistil. Po zpětném nasazení je nutné ložisko správně maticí utáhnout. Musel jsem najít polohu, kdy se kolo neklinklalo, ale nesmělo být ložisko ani přetažené (kdyby bylo, přehřívalo by se moc a vytekl by mazací tuk a ložisko by se časem zadřelo). Po správném utažení jsem dal závlačku zpět a zakryl pokličkou, nasadil kolo a bylo.....

Re: Buben zadního kola- demontáž- montáž

Napsal: čtv bře 17, 2011 10:16
od Robert08
Ahoj,

hele nevím teda přesně, ale v zadním bubnu sou dvě ložiska a jedno gufero.
Když při sundavání ložisko roztrhneš ta ho máš vyměnit.
Celá sada stojí pakatel.

Re: Buben zadního kola- demontáž- montáž

Napsal: čtv bře 17, 2011 12:32
od tomashrabek
Nene,
ložisko nijak netrháš od sebe. Pouze jen odebereš jednu část od druhé. To by se při každém sundavání kvůli kontrlole třeba brzd, muselo ložisko měnit jak říkáš ty... Ani to není nikde popsáno, že se musí měnit po každém sejmutí. Doporučuju prubni si to rozebrat, ať víš o čem mluvím a jak je vše poskládané, pak pochopíš má slova :o)