Nefunkční spínací skříňka-zaseknutí-zjistění problému-oprava
Napsal: stř bře 16, 2011 21:32
Zase přátelé nesu trošku do mlýna.
Ráno jsem přijel před obchod, vše ok, ovšem když jsem chtěl odjet, otočím klíčkem-rozsvítí se kontrolky, ale startér nic. Vrátím klíček na nulu, ale nic, kontrolky svítí a celé auto pod proudem. Inu jsem nelenil, nepanikařil a řekl jsem si, že když nejde vypnout zapalování je nakonec dobře. Požádal jsem pána co parkoval vedle, aby mne roztlačil. Udělal to a motor chytl a bezproblémů jsem dojel do cíle. po příjezdu jsem motor chcípl přes kvalt a odpojil akumulátor.
Poté následovalo zjištění co se děje. Rozebral jsem plasty kolem volantu a odkryl spínačku. Po sundání oříšku s kontakty byla závada zřejmá a sice prasklá osička od klíčku. Je to ta tyčka, kterou při otočení klíčku ovládáte sepnutí kontaktů. Volal jsem do obchodu, zda mají novou spínačku, oni, že ano, ale co se mi prý stalo. Pověděl jsem to a pán mi říká, tak kupte jen vnitřek tý spínačky a ne celou. Vnitřek byl o 100 kč dražší než celá spínačka, ale ona je připevněná na dvou trhacích šroubech, které jsem nechtěl oddělávat, proto jsem koupil jen vnitřek.
Výměna vnitřku je tak, že klíčem otočíte do polohy 1 a dirkou drátkem uvolníte zajištění a vnitřek vytáhnete. Vše šlo jako po másle, jen se mi povedlo vytahnou vše jen o cca 3 mm a pak to nešlo tam ani zpátky. V takovém případě je nutné zespod spínačky odejmout plechová dvířka a uvolnit mechanismus zámku volantu a vše pak jde vytáhnout bez problému. Nutno dát pozor při uvolňování, aby vám nevypadaly součástky zámku volantu jako mě, jdou pak blbě skládat zpět.
Nasunul jsem nový vnitřek, připijil oříšek s kontakty a vše super.
Jen mi říkali, že musím kvůli imobiliseru do servisu, nemusel jsem.
Jelikož jsem měl Původní klíč s dálkovým ovládáním centrálu, nechtěl jsem o to přijít. Jednoduše jsem rozlomil nový klíč, vyndal jsem z něj kovovou planžetu a zaměnil za původní starou. Tímž pádem mi zůstal i imobiliser a vše funguje na výborou. Jen mám po tomto dva klíče. Jeden s dálkou do spínačky a druhý na zámky dveří a kufru. Což mi nevadí, až bude chvilka, nechám zámky přestavit na nový klíč, zatím mám v rezervě ten původní, který ale nepoužívám, páč dveře otvírám dálkou na novém klíčku.
Toť má zkušenost se spínačkou....
Ráno jsem přijel před obchod, vše ok, ovšem když jsem chtěl odjet, otočím klíčkem-rozsvítí se kontrolky, ale startér nic. Vrátím klíček na nulu, ale nic, kontrolky svítí a celé auto pod proudem. Inu jsem nelenil, nepanikařil a řekl jsem si, že když nejde vypnout zapalování je nakonec dobře. Požádal jsem pána co parkoval vedle, aby mne roztlačil. Udělal to a motor chytl a bezproblémů jsem dojel do cíle. po příjezdu jsem motor chcípl přes kvalt a odpojil akumulátor.
Poté následovalo zjištění co se děje. Rozebral jsem plasty kolem volantu a odkryl spínačku. Po sundání oříšku s kontakty byla závada zřejmá a sice prasklá osička od klíčku. Je to ta tyčka, kterou při otočení klíčku ovládáte sepnutí kontaktů. Volal jsem do obchodu, zda mají novou spínačku, oni, že ano, ale co se mi prý stalo. Pověděl jsem to a pán mi říká, tak kupte jen vnitřek tý spínačky a ne celou. Vnitřek byl o 100 kč dražší než celá spínačka, ale ona je připevněná na dvou trhacích šroubech, které jsem nechtěl oddělávat, proto jsem koupil jen vnitřek.
Výměna vnitřku je tak, že klíčem otočíte do polohy 1 a dirkou drátkem uvolníte zajištění a vnitřek vytáhnete. Vše šlo jako po másle, jen se mi povedlo vytahnou vše jen o cca 3 mm a pak to nešlo tam ani zpátky. V takovém případě je nutné zespod spínačky odejmout plechová dvířka a uvolnit mechanismus zámku volantu a vše pak jde vytáhnout bez problému. Nutno dát pozor při uvolňování, aby vám nevypadaly součástky zámku volantu jako mě, jdou pak blbě skládat zpět.
Nasunul jsem nový vnitřek, připijil oříšek s kontakty a vše super.
Jen mi říkali, že musím kvůli imobiliseru do servisu, nemusel jsem.
Jelikož jsem měl Původní klíč s dálkovým ovládáním centrálu, nechtěl jsem o to přijít. Jednoduše jsem rozlomil nový klíč, vyndal jsem z něj kovovou planžetu a zaměnil za původní starou. Tímž pádem mi zůstal i imobiliser a vše funguje na výborou. Jen mám po tomto dva klíče. Jeden s dálkou do spínačky a druhý na zámky dveří a kufru. Což mi nevadí, až bude chvilka, nechám zámky přestavit na nový klíč, zatím mám v rezervě ten původní, který ale nepoužívám, páč dveře otvírám dálkou na novém klíčku.
Toť má zkušenost se spínačkou....