Stránka 1 z 2
Klepanie ventilov
Napsal: pát bře 11, 2011 22:14
od john
Pomaly ale iste začínajú po tejto zime na legine dost klepat ventily no pokial viem tak sú tam samonastavovacie, ževraj sa tam dávaju nejaké vymedzovacie podlošky čo je na tom pravdy?
dakujem
Re: Klepanie ventilov
Napsal: sob bře 12, 2011 09:12
od Richard
No tam jsou hydroštely tedy hydraulické vymezování vůle.... o žádných možných podložkách jsem nic neslyšel, jediný co může pomoci je vyměnit olej dát tam 5W40 nebo pokud to klepe moc tak zkusit 10W40 pokud ani to nepomůže tak ty hydroštely vyměnit, kdy nastartuješ tak to může sem tam zaklepat ale mělo by to ihned ztichnout !!!
Re: Klepanie ventilov
Napsal: sob bře 12, 2011 12:39
od -peha-
Johni kamošovi to klepalo tiež na oleji 5W-30 takže sme dali 15W-40 a klídek už rok takže aj Já síce neklepem ale z 5W prechádzam na 10W aby bolo kludno
Re: Klepanie ventilov
Napsal: pon bře 14, 2011 15:22
od conpet
Už od Espera používám 10w40
a mám klid pořád. Viděl jsem motor z leganzy, kterému po výměně z 10w40 na 5w40 vyběhla klika a rozbila blok
.
Re: Klepanie ventilov
Napsal: úte bře 15, 2011 19:02
od john
Super , chcel som Legine to najlepšie a dopadlo to n....... čímskorej tam asi vymením olej za 10W-40 a ked to nestichne tak skusim 15W-40 už len kvôli tomu že jazdím na LPG.
Re: Klepanie ventilov
Napsal: úte bře 15, 2011 20:40
od paul08
Nechcem nanucovat nikomu aky olej ma pouzivat,ja pouzivam Shell Helix 15W40.V Nexii ho pouzivam uz 6 rokov-90000km zhruba a mam celkovo najazd.222000km doteraz.Motor este otvoreny nebol a ide velmi pekne ticho.Na Nubire 2.0,bolo robene pri 147000km mensie GO,predchazajuci majitel ju predal ako neopravitelnu.Prvych 500km po GO som tam dal 15W40 obycajny lacny od spol.MOL a po vypusteni a vymene filtra som tam dal tiez Shell Hellix 15W40 a mam tam odvtedy najazd.12000km.Vzdy po 10000km menim olej na oboch autach.Aj Nubira ide pekne ticho.Tento olej ma v sebe nejaku latku,ktora cisti motor a nedovoli aby sa usadzoval karbon.Urcite by si mali ty, ktory chcu prejst na tento olej dat pozor na to ,aby sa im v pripade rozpustenia karbonu a necistot nezapchali oil kanaliky a potom moze nastat pridretie ojnice a nasledne letecky den,tak ako spominal kolega v prispevku nadomnov.Bud dat nejaky preplach.oil a potom tento.Alebo dat dole oil vanu a veko ventilov a vycistit to!Zvysni sajrajt by mal olejovy filter zvladnut.
Re: Klepanie ventilov
Napsal: úte bře 15, 2011 21:10
od conpet
taky leju Helix, ale ten 10W40
Re: Klepanie ventilov
Napsal: úte bře 15, 2011 21:46
od Hanzy
conpet píše:Už od Espera používám 10w40
a mám klid pořád. Viděl jsem motor z leganzy, kterému po výměně z 10w40 na 5w40 vyběhla klika a rozbila blok
.
To se urcite nestalo tim ze zmenil olej a 10W je pro 16V s hydrostely minimalni nutnost ja ho tam mel jen jednou pak jen origo GM 5W30.
Re: Klepanie ventilov
Napsal: stř bře 16, 2011 10:46
od Slam
Já mám teda v Leganze už něco přes rok Shell Helix Ultra 5W40 a jezdím bez problémů a tiše (akorát občas ráno, když byl extra mráz a auto přes noc promrzlé, tak se na asi 1 sekundu hned po nastartování to klepání občas ozvalo). Předtím jsem tam měl vždy taky jen 5W40... Navíc Shell pro Leganzu 5W40 doporučuje:
Re: Klepanie ventilov
Napsal: stř bře 16, 2011 20:45
od Petr S.
Do Nexie jsem lil jen 10W40 a do legy ted půjde 5W40. Do takového motoru to patří,ale 15W40 bych tam nelil. Kvůli hydroštelům ento olej výrobci nedoporučují.
Re: Klepanie ventilov
Napsal: pát dub 22, 2011 09:05
od john
Vymenil som olej za Castrol 10W40, ale niektorý ventil stale počut , neviete či pri výmene hydroštel treba dat aj hlavu dole?
Re: Klepanie ventilov
Napsal: ned dub 24, 2011 20:54
od scali
hlavu netreba davat dole staci vačkovku pod ktorou je...
Re: Klepanie ventilov
Napsal: ned čer 12, 2011 13:29
od Ujel
Co se klepání týče...můj motor nedělal nic, dokud mi ho brácha nezadřel. Měl najeto 165tis. km. Stalo se tak vlivem nedostatečného chlazení při stabilní rychlosti 160km/h na dálnici přes Brno dolů směr Itálie. Bylo to na konci zimy, přes kterou jsem používal "dečku" před chladičem. Dečkou rozumějte 2ks na míru ufiknutých 30mm silných polystyrenových desek z Baumaxu za 20Kč vražených do prostoru před chladič (mj. tento způsob je opravdu geniálně jednoduchý, levný a účinný...pokud je pod nulou ).
Celou zimu dobrý, ale když si pak brácha auto půjčil, teploty už byly něco malinko na nulou a čím více na jih, stoupaly. Motor se prostě neuchladil .
Za 22litrů jsem kopil z Německa motor z Omegy (najeto 100tis). Byly nabořená fest, ale motor bez problémů. Jenomže ležel někde blíže neurčenou dobu v neurčených podmínkách a po montáži (taky menší story) se jalo ozývat ono klepání hydroštelů. Časem se to vlivem výměn oleje uklidnilo na přijetelnou mez, tzn. v zimě prvních několi sec. zvuk jako nafťák, pak už dobrý jen lehké ševelení. Za plusových teplot po delším stání první 1 sec. jako moderní nafťák a pak už jen lehké ševelení při pomalejší jízdě. Leju značkový 10W40 + lubrifilm pro LPG. Servisák mi při výměně rozvodu při montáži motoru sdělil, že u některých nazdvihátek viděl drobnou důlkovou korozi , tak nevím. Výměna všech 16ti by stála 3200,- + práce. Ještě zkusím propláchnout celý motor před nadcházející výměnou oleje a uvidím. Zvažuji i olej 5W40 nebo jiný.
Sdělte prosím svůj názor či radu díky
Re: Klepanie ventilov
Napsal: ned čer 19, 2011 21:09
od paul08
Ten 5W40 tam naco chces dat?Aby si zadrel znova motor?Ale teraz uz nie od tepla,ale je tam moznost uvolnenia usadenin/karbon/ a zadres ho znova!Aj v lete ti po nastartovani klepu chvilu hydrostely?Velmi hlasno a potom rychlo stichnu?Tak to vymen,ked si chces nechat auto.Ked je to srdcovka,tak tam nie je co riesit,vymenit a mas pokoj.Klasika 10W40 a jedes.Ja tam davam Shell Helix 15W40 a mam najazdenych na nom cez 100000km v zime v lete a motor krasne ide a ako hovorim,keby sa uz zajtra zadrel,tak sa nebudem jedovat,lebo svoje si odsluzil.Ale ako hovorim motor krasne pradie a dufam ze este posluzi nejaku dobu.Aspon dovtedy pokial karoseria nezhnije
Re: Klepanie ventilov
Napsal: ned čer 19, 2011 22:10
od Ujel
paul08 píše:Ten 5W40 tam naco chces dat?Aby si zadrel znova motor?Ale teraz uz nie od tepla,ale je tam moznost uvolnenia usadenin/karbon/ a zadres ho znova!Aj v lete ti po nastartovani klepu chvilu hydrostely?Velmi hlasno a potom rychlo stichnu?Tak to vymen,ked si chces nechat auto.Ked je to srdcovka,tak tam nie je co riesit,vymenit a mas pokoj.Klasika 10W40 a jedes.Ja tam davam Shell Helix 15W40 a mam najazdenych na nom cez 100000km v zime v lete a motor krasne ide a ako hovorim,keby sa uz zajtra zadrel,tak sa nebudem jedovat,lebo svoje si odsluzil.Ale ako hovorim motor krasne pradie a dufam ze este posluzi nejaku dobu.Aspon dovtedy pokial karoseria nezhnije
Dobře, uznávám, že ten 5W40 byl ukvapkaný překlep . Motor před vypuštěním protáhnu tou...protahovací kapalinou, nechám běžet 10 minut na volnoběh a potom komplet vypustím. Naleju značkovej 10W40 od Castrolu. To se pro můj případ jeví jako nejrozumější volba. Auto prodávat zarím nemám v oumyslu, takže pravda zvažuji už delší dobu i kompletní výměnu hydroštelů. Teď ale rozvody, takže to nehám tak přes zimu a potom na jaře.
Každopádně díky za nasměrování správným směrem
[/i][/b]
____________________________________________________
Leganza 2.0 16V 98KW, r.v. 98, stříbrná, plná výbava, LPG sekvenční vstřikování