Stránka 1 z 5

Otacky

Napsal: pon úno 28, 2011 11:45
od lluubboo
Ahoj, neviete niekto, ci Cruze (1.8 benzin) ma automaticky regulovany obmedzovac otacok? Tzn. pusti ma tocit len do nejakych max. (bezpecnych) otaciek a dalej nie, aby sa nieco neodpalilo.
A druha otazka
Je bezpecne vytacat do vyssich otacok motor (nemyslim tym az uplne na doraz) aj pri nizkych prevodovych stupnoch (1 a 2)?

Re: Otacky

Napsal: pon úno 28, 2011 12:31
od tomask
Otáčky jsou poddimenzované takže na to je motor stavěný, pokial se nedržíš v červenom poli tak je to ok.
Vytáčat můžeš i 1,2 ale ne studený motor.
Čím víc brutálněji budeš jezdit, tím míň ti vydrží (dřív motor opotřebuješ)

Re: Otacky

Napsal: pon úno 28, 2011 13:25
od honzik
Pokud už je motor zajetý, je dokonce vhodné jej někdy ( jak bylo řečeno zahřátý ) pořádně prohnat, ono mu neškodí a aby si nemyslel, že se jezdí jen na nízké otáčky. Ale je to o citu ...

Re: Otacky

Napsal: pon úno 28, 2011 13:31
od chrudoš
Presne tak, ja mu jednou za jizdu, az se zahreje, pekne nalozim az do cerveneho, aby nevysel ze cviku :) Staci najizdet na dalnici z pripojovaku a tam mu poradne vytnout, auto sype jak das, je skoda to obcar nevyuzit. Jinak omezovac tam je, predjizdel jsem v lese a sel jsem na dvojku az do 6500, pak mi to motor zatrhl a sam zacal pomalu snizovat otacky, tzn ani v cervenem te nenecha dlouho motor tocit, sam te usmerni do normalu.

Re: Otacky

Napsal: pon úno 28, 2011 15:28
od lluubboo
Dik, to som chcel pocut. Ide mi o to, ze ked predbieham a mam plne ruky prace s manevrom, ze si neodpalim motor tym ze budem niekde na limite trochu dlhsi cas, v case predbiehania nemam velmi cas sledovat otackomer. Ked si to auto automaticky dohliada tak je to perfektne.

A tie nizsie prevodove stupne (napr. 2) - ide o to aby som mal dynamiku aj v nejakej 50 km/h, ked potrebujem predbiehat nejaku staru aviu. Sa mi to zda trochu divne predbiehat na dvojke ale ked treba vyssie otacky tak nech.

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 12:55
od Dimco Nubira 97
Já tak predieham stále :D pri 90 podraďujem do trojky a to mám starú Nubiru 1.6 a nič jej neni ide ako vyšlahaná :D

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 13:01
od chrudoš
Tak pri predbihani jdes vzdycky minimalne o jeden kvalt niz, tzn tak aby ses dostal pri zacatku predbihani na nejakych 3500 otacek, kdy auto zacina tahnout, zabehanemu motoru to nic neudela a ty se pokochas tahem auta :) Ja uz jsem jednou dokonce v kopci sel na jednicku, abych ten kamion pred sebou zmaknul, to byl rev, to ti povim :)

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 13:08
od Dimco Nubira 97
Ja mám najvyšší výkon na Nubire od 4200 ot/min a je to tam aj cítiť. Takže 3500 ani nejdem keď chem niekte pridať :) Každopádne ak by si takto jazdil stále tak po 20 000km máš motor zrumplovaný jak sviňa... resp u nového auta asi po 50 000 ale to by si mu musel nakladať stále plný kotol :D

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 13:38
od chrudoš
Tak jasne, ze clovek takhle jede 10 vterin behem tydne, mozna i dvou, to se ani nepocita. Precejen je ten motor staveny do 6500, tzn i 5000 mu nemuze delat problem. A ta 1,8 jak se prehoupne pres 3000 je to znat, tahne pak vic a vic az do tech 6000, v te chvili je to tah jak brno, parada...tohle ti diesel neposkytne... :roll:

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 13:41
od Dimco Nubira 97
To nie ale diesel má od 1800 ot do 2800 taký výkon že už viacej ani nepotrebuje :D

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 13:50
od chrudoš
To sice jo, ale nez vyjedes z krizovatky, hazes tam fofrklackem kvalty jak o dusu, to ja si to pianko tahnu az k omezovaci 8) Ja s dieselem jezdil, pruzne zrychleni je bezvadne, spotreba bomba, ale ten tah do otacek, to je proste nenahraditelne, to je to spravne jezdeni. S dieselem mas kroutak, ktery te sice narve do sedacky, ale mas ho na 5 vterin, pak bud musis zaradit nebo ti auto zvadne, benzin se rozjizdi vic a vic. Ale urcite vis o cem mluvim

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 13:58
od Dimco Nubira 97
Jasné že ano veď máme služobného passata 1.8T a doma mám 1.6 benzín Nubiru ďalej doma epicu 2.0 VCDI 150hp a v práci ešte passata 2.0 TDI 103kW Takže ja viem jako sa na tom jazdí :D Ale kadžodpáne uznávam že na cestu "lietadlom" je lepší benzín ale na jazdenie pianko s prípadnou potrebou predbiehať je lepší diesel.

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 14:20
od Kjub
Co ja viem, diesel taha od 1500-4500 (3000 otacok) a benzin 3000-6000 (tiez 3000 otacok). To iste. Akurat ze diesel skor a benzin neskor. Chcel by som vediet ako by dopadla sutaz diesel vs. benzin, zaradeny 5.stupen a start na 100 km/h...To by mohlo byt zaujimave :o) Musm zavolat kamosovi, on ma 1.8, ze dame nejake testy...znicim hooooooo 8) :lol:

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 14:52
od netSo
ale nech dojde s 1.8 TURBO ... a pridem vam robit aj fanusika :)

Re: Otacky

Napsal: úte bře 01, 2011 15:31
od chrudoš
Diesel by mel vyhrat, vo to nic, je to tak i v technickych udajich, jenze zas zapominate na to vase turbo! Ostatne:
1,8 LT(104kW) vs. 2,0 VDCi (120 kw) je zrychleni 10,2 vs. 8,5, to je snad jasne.
Naproti tomu Octavia:
1,8 TSI (118 kW) vs. 2,0 TDI (103 kW) je zrychleni 7,8 vs. 9,5 - jasny dukaz, ze z mensiho benzinu pridanim turba dostanu daleko vyssi vykon! Jasne, spotreba je 6,9 vs. 4,8, ale to je logicke.

Chlapi, smirte se s tim, ze nic jineho nez spotrebu nemaji ty vase smrady lepsi :twisted: