Stránka 1 z 2
Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorcekom
Napsal: čtv úno 24, 2011 22:45
od xichto
Najprv som mal problemy so zhasinanim volnobehu najma pri preradovani. Potom som asi pri cisteni dodrbal krokac. Krokac som vymenil, po odpojeni baterky. Teraz mi to nezdochyna - ale mam vysoke volnobezne otacky, po zahriati sa stale zvysuju. Na 4-ku idem 55 a obe nohy su na podlahe. Problem so zhasinanim nastal nahle. Vymenil som palivovy filter, krokac, precistena skrtiaca klapka. Mam ist kvoli cisteniu klapky a novemu krokacu do servisu na nastavenie? Ak by to boli tie spletene kable medzi RJ a motorom, prejavi sa tento problem nahle? Mohol by tento problem urobit zaneseny EGR bez hlasenia chyby?
Vdaka za kazdu odpoved k veci.
____________________
Lanos II, 2002, 1,5 (A15SMS)
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: pát úno 25, 2011 06:20
od blackjohn
Zkus ještě udělat nastavení krokového motorku podle
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... ho#p251392
...jinak to ještě někde může přisávat vzduch, dal si tam správně všechny těsnění a hadičky?
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: ned úno 27, 2011 15:28
od xichto
No - skusil som "spinacie" nastavenie krokacu podla fora a aj podla "Jak na to...". Rovnaky vysledok. Dnes bolo 5stC, nastartujem (po cviceni s klucom), zohrieva sa - otacky OK, odlepi sa rucicka teploty od dorazu a zacnu stupat aj otacky, z vyfuku ide biely dym a otacky zostanu pekne hnusne vysoko. (bud ide o prosposobenie RJ chybe, ktora bola predtym, alebo mam nieco nove. Predtym so starym krokacom mi to zdochynal,o ako som dal precisteny stary (a neskor aj novy krokovy motorcek) - vsetko po dlhsom odpojeni baterky - a aj "zacviceni" motorka , mam otacky vysoko aj s dymom na volnobehu. (aspon nezdochyna...). Pozriem este vyfuk, a este raz pozriem hadice.
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: sob bře 05, 2011 00:45
od palikx
jaky dym z vyfuku?jakou to ma barvu?neni to jen para?takhle po ranu je to normalni.
a vysoke otacky budou nejakou dirou v sani nebo spatnym krokovym motorkem-to ze je novy neznamena dobry a zaroven muze mit jinou dosedaci plochu a nedovira spravne.
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: sob bře 05, 2011 23:02
od xichto
Dym som myslel ten, co vychadza po zohriati motora. Ked nastartujem studeny motor, je to asi ta para (biely dym bez zapachu, kratka "stopa"). Po zahriati ale ide dym jemne do modra, smrdi (nie benzinom (?)) a stopa sa taha daleko.
Mam zopar (hmmm) otazok a nejasnosti:
Vcera som bol na original diagnostike v Nitre a vysledok ziadny. Bohata zmes, servisman tvrdil, ze nevie, cim to je. Preistotu si vybral krokac (tento by vsak mal na diagnostike vydiet, nie?, inak zatka-konus krokoveho motorku vyzera rovnako ako ten predtym), postriekal sanie nejakou benzinovou zmesou (bez efektu), pomykal spletencom kablov pri remenoch a navrhol, ze tam mam auto nechat. Vraj nevie, cim to je, ale bude skusat. Zobral som pacienta na vikend domov, 40km. Po ceste som znovu ziskal check error.
Trochu sa chod motora meni:
Studeny volnobeh sa mi zda byt teraz nizsi ako ma byt, hned po nastartovani (5metrov jazdy okamzite po zapaleni) mu klesnu pod 1000 (aspon myslim, je to velmi blizke normalnemu teplemu, stojacemu zdravemu volnobehu) - a vonku boli +2st, takmer zdochyna. Potom, ako sa motor zahrieva - zacnu otacky kolisavo stupat, trochu pri tom trha zaber, ked uplne bezne akcelerujem, po prehriati dosiahne vysoky volnobeh (myslim, ze je to vysie ako 2000-2200 - nemam otackomer) ked ma uz tento "volnobeh", uz to nekolise a ani netrha pri zrychlovani.
Zajtra mu rozpletiem kable, vsetky kontakty vystriekam, odpojim na pokus PCV cestu (uz fakt neviem!) a ked nezaberie, chytim stihomam, depku a pojdem ho nechat v Nitre.
(este male teorie:
- ak by bola zla sonda VSS, mohol by byt volnobeh zvyseny (ale 2000 nepouziva ani pri jazde, nie?)
- ak by bola nahovno sonda vo vyfuku (oxygen?), teoreticky by stale mohla tvrdit, ze ma vela kysliku, naco by jej RJ pridala benzin a tak dokola,...
- ale keby boli tieto cidla naprd, to by servisman v diagnostike videl, nie?))
---------------zmeny su fajn, ale zmenu na zdravi auta fakt neznasam---------------
::: a este k tomu fungovaniu motora: ak uz ma otacky vysoko, tak ked mu este pridam, tak sa motoru z tych pridanych otacok nechce dole (k tym "svojim" vysokym, samozrejme)
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: sob bře 05, 2011 23:16
od xichto
a vdaka za kazdu navnadu, ktora by mohla pomoct.
______________________
nema niekto servisny manual na Lanos II.???? - na sani je dost odlisnosti oproti tomu, co mam.
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: ned bře 06, 2011 18:16
od palikx
lambdu by videl ,vss by napsal chybu-teda pokud myslis senzor rychlosti.
taky muze byt spatny senzor polohy klapky TPS ten se v podstate tezko zjistuje ale bylo by videt co je na volnobeh za hodnotu a pokud ten servisman vi jake maji byt hodnoty tak by taky videl problem.
pokud to huli jak rikas je to asi olej
ale jak poznal ze je to bohate?
to by mohla byt lambda sonda
po jejim odpojeni by se to melo v podstate spravit.
ale jinak mi prijde ze pokud to huli cuka a je to bohate tak jsou v haji vstrikovace-protekaji porad.
a samozrejme kabelaz motoru u lanose je to uplne bezny jev.
prostrikat vsecky konektory u klapky pak spoj kabelaze v pravo pod oknem v motorovem prostoru(plastova krytka)a pak samozrejme prostrikat RJ pod sedackou
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: pon bře 07, 2011 08:58
od xichto
Tak som prestriekal kontaktsprejom (a posimral tvrdym stetcom) kontakty okolo klapky, a vsetko zhora, co som nasiel, zasuvky v lavom rohu pod oknom (pri klime, 3 kusy pod deklikom), 2 pripojkypinove zasuvky RJ (mam ju v vedla MAP-u) a vysledok = nic. Neodvazil som sa este rozpliest zvazok kablov za rozvodakom pod sanim smerom k pravemu prednemu kolesu, iba som zacvicil tymi kablami z 3 prepojovacich zasuviek (reakcia 0).
Ked som vsak odpojil Oxygen senzor (vpredu za chladicom, "zberac" vyfuku), tak otacky trochu klesli a uz tak nedymil. Klesli asi na take otacky ako ma auto mat po nastartovani v zime. Ja ich vsak mam za tepleho motoru, nizsie nechcu ist.
Startovanie studeneho motoru (-3st C) je vsak nanic - vobec neda zvysene otacky, motor je schopny zdochnut, treba ho trochu drzat plynom. Toto trva iba chvilu.
Na prechode medzi studenym a teplym motorom sa pri neutrali da citit reakcia krokoveho motorku, pri teplom motore a asi 1500 otackach sa k slovu asi nedostane.
(no, a som z toho debil.)
(inak, ked za behu motora odpojim hadicku MAP-u od sania a upcham dieru na sani - otacky klesnu na take, ako maju byt. Na srotovisku som vsak vybral z Tigry, Astry a nejakej Kie MAP-y a po zapojeni sa spravaju ako ten moj MAP. Hmmmmm.)
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: pon bře 07, 2011 09:01
od xichto
Stale otvoreny EGR?
I d o n o t k n o w . . . . .
Alebo este jedna haluz: mohli by toto robit posunute rozvody?
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: pon bře 07, 2011 11:49
od palikx
presne tak egr
rozvody
lambda
ale ten odpojeny map me trosku zarazi.vetsinou to chcipa okamzite.
odpoj hadici sani pred klapkou a ucpi ji rukou mudi ta potvora zdechnout.
pak ten egr zkus sendat a ucpat plechem
a pak se uvidi
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: pon bře 07, 2011 13:16
od vado
Skus pripadne skontrolovat hadicku k MAP senzoru, ci nie je prasknuta. Pripadne ju rovno vymen. Mne robil motor nieco podobne a prasknuta bolo nie gumove kolienko ale ta tenka plastova (?) trubicka a teda prisavalo to falosny vzduch.
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: pon bře 07, 2011 14:40
od xichto
Ano, vdaka Vado, cital som tvoju skusenost s map-om. Skusil som aj odpojit MAP a upchat dirku v sani = OK, pekny volnobeh, a odpojit hadicku az pri MAP-e a upchat hadicku na map-ovom konci - tazsie, ale tiez = OK volnobeh.
Skusim podla Palikxa.
Ked mi to predtym zdochynalo pri preradovani, tak som ho obcas nakopol rychlostou - cize asi bude lepsie tie rozvody vymenit, alebo aspon pozriet - maju 40tis km. A potom ten stokrat spominany EGR - u mna ide natvrdo trubkou do sania - nie hadicka.
A najma tie testy tesnosti.
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: stř bře 09, 2011 13:23
od xichto
Tak EGR to nerobi, upchal sa a "volnobeh" je bez zmeny. TPS senzor tiez nie - to bola hlaska od servisakov (asi odhad). Dodal som teraz stranu s pozadovanymi hodnotami senzorov a zariadeni zo servisneho manualu, tak sa este uvidi...
Rozvodak nebol posunuty.
Mohla by zvyseny volnobeh ("rychlobeh" - 2000 a viac) robit sonda O2 na vyfukovom zberaci?
Ak nie, tak asi zostava vela radosti s kablami.
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: stř bře 09, 2011 16:10
od xichto
KURNA, doprde, a ine...............
BOL TO TEN BLBY KABEL KU KROKACU. Asi ma z toho drbne. Krokovy motorcek od neho dostal stavu iba obcas. Bolo to v tom rohu ako sa pripaja k ostatnym. Napojenia vsade vystuzim. Teraz nechapem ako sa vlastne robi diagnostika, ked na nej nevideli krokovy motorcek.....
Ale aspon viem o aute viac
Palikxi a Vado a blackjohn DIKY MOC.
Re: Problemy s volnobehom bez Erroru s novym krokovym motorc
Napsal: stř bře 09, 2011 21:17
od palikx
no vis jelikoz u lanosu je tohle uplne normalni tak me to napadlo hned.ale psal jsi ze jsi kabelazi hybal a nic to nedelalo a to me tedy odvedlo od problemu.
pokud jsi na to tedy prisel a nasel jsi kde presne to je napis to sem nebo udelej nečjake fotky v kterem spoji je ten problem.
ja mel vzdy podezreni na spoj kabelaze od krokoveho motorku a tps senzoru. nebo primo konektor v krokaci.ale nikdy sem to nerozkuchal abych zavadu nasel.