Stránka 1 z 3

Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 09:03
od Pajin
Ahoj byl jsem na geometrii a tam mi řekli že mi stím už nic neudělají spravily mi trochu ať mi to nežere tolik pneu ze vnitř ale tahne to pořad do leva..... co mi poradíte? jsem ochoten udělat hodně.. děkuji....

2.další otazka by byla mám další motor s HB 1.4 16Vkterý tak nežere jako můuj.. co je třeba udělat když bych ho chtěl použít v mém autě? daewoo kalos 1.4 16V 2003 sedan..

p.s se zadní toho moc dělat už nejde ale nesjíždí gumy tak to neřeším. jen předek--!

Díky :) přídám swem výsledky z geometrie .. Ať se máte čeho chytnout

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 09:32
od lomngi
vymeniť čapi klby riadenia , po prípade spodné ramena. a neverím, že sa nedá nastaviť potom .

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:09
od Pajin
Takže když seženou klouby a čepy řízení tak by to mělo být v pořádku??

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:11
od jece
Mas problem s odklonom.
Niektore auta maju na nastavenie odklonu elipsovy otvor na tlmici. Ani mechanici v znackovych autoservisoch o tom nevedia. Tento problem sa da vyriesit velmi lahko. Ak na tvojich tlmicoch vola v otvore nepostacuje na nastavenie spravneho odklonu, tak si ten otvor na tlmici zvacsi sam. Nedaj sa odradit mechanikmi, ze to nejde. Ide to a dokonca velmi lahko a zadarmo, len treba chciet ;)
96586888[1].jpg
96586888[1].jpg (20.88 KiB) Zobrazeno 5290 x

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:19
od jece
lomngi píše:vymeniť čapi klby riadenia , po prípade spodné ramena. a neverím, že sa nedá nastaviť potom .
Ak mechanik zisti nejaku volu v podvozku, s geometriou ani nezacne.

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:21
od lomngi
ked sa jedna o prachy tak začne premerá nastaví a povie že vac sa to neda zaplatíš a pošle ta do prdele

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:23
od Pajin
To: jece

Takže tím chceš říct že není třeba nic kupovat nového? ... Bezva, jsi mi udělal radost ještě dneska si ten otvor půjdu prohlídnout. :D

pak bych ještě měl otázku můžeto být tou špatnou geometrii že se mi auto třepe když jedu na 4 na 2000Otáček bez plynu nebo 2500 až 3 bez plynu na 3?? nebo mám hledat vinu někde v motoru?
v záběru to užnedělá nebo to nepociťuji tak silně..

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:25
od jece
lomngi píše:ked sa jedna o prachy tak začne premerá nastaví a povie že vac sa to neda zaplatíš a pošle ta do prdele
Ked je rozumny, tak upozorni na nutnost vymeny gulovych capov, pripadne silentblokov a takto zarobi dvakrat, ale auto je potom OK.

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:26
od Pajin
kluci mechaniky mám známé.. tohle mi řekli na geometrii v bosch service.. v opavě.. že stím níc víc udělat nemohou.. právě muj známej servisní technik mi řeklk že se stim dá dělat ještě to navrtáí tlumiče ale podle toho jak mi to říkal stím moc začínat nechtěl..

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:48
od jece
paja truhlik píše:To: jece

Takže tím chceš říct že není třeba nic kupovat nového? ... Bezva, jsi mi udělal radost ještě dneska si ten otvor půjdu prohlídnout. :D

pak bych ještě měl otázku můžeto být tou špatnou geometrii že se mi auto třepe když jedu na 4 na 2000Otáček bez plynu nebo 2500 až 3 bez plynu na 3?? nebo mám hledat vinu někde v motoru?
v záběru to užnedělá nebo to nepociťuji tak silně..
Jak mam tomu rozumiet, ze mas 2000 otacok a bez plynu? To ako ked brzdis motorom?
Skus zodvihnut na heveri auto tak, aby si mal predne koleso vo vzduchu a skontroluj vole na podvozku: Chyt koleso obidvomi rukami vo vodorovnej polohe (jedna ruka na 9-tke a druha na 3-jke podla hodinovych ruciciek) a zaviklaj s nim sprava dolava. Takto odhalis volu v capoch riadenia, pripadne volu loziska. Potom chyt koleso oboma rukami zvisle (6-tka a 12-tka) a takto zistis volu v spodnom gulovom cape ramena napravy. To iste skontroluj na druhom prednom kolese. Ak takto nezistis ziadne vole, hladaj problem inde, mozes skusit vzajomne prehodit predne kolesa dozadu a naopak.
Este predtym skus upresnit, ci auto trasie aj pri vyradenom rychlostnom stupni a pri volnobeznych otackach.

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:54
od honza72
No, mně zazlobilo po 70tkm, u Kalose sedana, 2004 horní uložení předních tlumičů, bylo to z těch našich cest vybité....

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 10:58
od jece
paja truhlik píše:právě muj známej servisní technik mi řeklk že se stim dá dělat ještě to navrtáí tlumiče ale podle toho jak mi to říkal stím moc začínat nechtěl..
Staci zvacsit otvor o 1 mm do elipsy.
Ja si myslim, ze tie skrutky uchytenia tlmica ani neskusali uvolnit, naozaj staci velmi malo, aby sa to zmenilo o 1°
Nech to vyskusaju, pripadne zvacsia vrchny otvor do elipsy, nie je to ziadna fuserina, Opel Omega to takto ma original, a to je luxusna limuzina - podvozok BMW 5-tkova rada.
A daewoo je Opel ;)
Predny tlmic nastavenie odklonu.JPG
Predny tlmic nastavenie odklonu.JPG (31.75 KiB) Zobrazeno 5277 x

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 11:03
od Pajin
TO:jece
no když jedu po městě na rovince no pribržduji motorem.. díky vyzkušám to.. když tam budu vůle tak vyměnit ty čepy asi že..

no horní uložení tlumíču to snad nebude to je nový cca před 1000Km možna ani to.. jo cesty naše jsou strašné mě se to stalo v prosincu kdy tu byly díry po celé šířce cesty asi tak v rozmezi 200m za sebou 4 prasklyny do hloubky 3-6 cm šířky tak 20cm bylo to děsný už už to zalepily ale v unoru se to zrobilo znova .. no škoda mluvit ..

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 11:10
od Pajin
díky hned jim to povím.. ještě se zeptám ať vím na jaků stranu?? to zvětšit? ven nebo dovnitř??

Re: Ne opravitelná geometrie kol... co radíte?

Napsal: úte úno 22, 2011 11:53
od jece
paja truhlik píše:díky hned jim to povím.. ještě se zeptám ať vím na jaků stranu?? to zvětšit? ven nebo dovnitř??
Spodny gulovy cap ramena drzi naboj kolesa zospodu, tlmic drzi naboj kolesa zvrchu. Ty potrebujes vysunut vrchnu cast kolesa von spod blatnika o 1° takze tymto smerom je potrebne zvacsit vrchny otvor v tlmici. Pozor, automaticky sa zmeni aj zbiehavost kolies, ktoru bude treba znova nastavit. A este jedna vec: pri nastavovani geometrie ma byt spravne auto zatazene a to: plna nadrz a 2 x 75kg na prednych sedackach. Ja viem, ze to nikdo nedodrzuje, ale si spominal, ze tam mas znamych, tak ich kludne na to mozes upozornit ;)