Stránka 1 z 1
olej
Napsal: sob úno 19, 2011 10:39
od jirka.tirak
ahoj lidi mam nubiru 5dni 2,0,16v a nevim co za olej do motoru jestli polosynt nebo synt.olej.co je doporuceno diky
Re: olej
Napsal: sob úno 19, 2011 10:45
od Hanzy
Zdarec doporucuje se 5W30 taky je origo ale pokud nevis co tam bylo tak dej 10W40 tim nic nezkazis a pak muzes prejit na plnou pokud uvidis ze ti olel nezere
Re: olej
Napsal: sob úno 19, 2011 16:52
od ppp
z uzivatelskeho manualu:
Oznaceni:
API SH grade nebo ACEA A1/A2/A3
SAE 5W-30
SAE 10W-30
SAE 10W-40
Extremne teple oblasti: 10W-30
Interval vymeny:
Provedte vymenu kazdych 15.000 km nebo 1x za rok. (Ale pri ztizenych podminkach provozu kazdych 7.500 km nebo po 6 mesicich) (Zarovne vymente olejovy filtr)
Objem 2.0 DOHC 3.8l
Za stazene podmienky sa daju povazovat napriklad denne jazdy do prace do vzdialenosti cca 10km az 15km ked sa motor este nestiha prehriat. Alebo jazda v prasnom prostredi alebo casta jazda cez kopce, kedy je motor dost namahany.
Co sa tyka tych SAE oznaceni viskozit, tak preto je v manuali ako letna uvadzana len 30, pretoze v tych rokoch boli predpokladam dostupne taketo niskoviskozitne oleje a oleje s oznacenim SAE 5W-40 velmi nie. Ale kedze dnes su uz dostupne, je zbytocne zase zhanat 5W-30 kedze rozsah viskozit oleja 5W-30 je podmnozinou olejov 5W-40, takisto 10W-30 je zbytocne zhanat, ked je to zase podmnozina 10W-40, ktore su dostupnejsie a preto lacnejsie.
API SH znamena, len to ze motor v nubire je stary a bol postaveny v casoch, ked boli dostupne taketo oleje. Takze netreba zhanat ziaden API SH olej. Novsie, teda API SJ, SL, SM (pismenka za S idu v abecede po H) splnaju to iste plus splnaju naroky naviac.
ACEA A1/A2/A3 to je europska norma, a znamena to ze do tychto starych motorov moze ist takmer cokolvek, a kedze v polovici 90tych rokov neboli novsie specifikacie je mozne ze tie by tiez vyhoveli ale najdostupnejsie a teda aj najlacnejsie oleje su ACEA A3 netreba zhanat ine.
Oznacenia API CX (X - niketore pismeno z abecedy) alebo API SJ/CX alebo ACEA A3/B3 a podobne si netreba vsimat. Pismeno C za API udava specifikaciu oleja pre dizle a B za ACEA je tiez oznacenie spezifikacie pre dizle.
Na polosyn a synt. olej neodporucam pocuvat, to je nespravne zludovele oznacenie, ktore od zneuzivali marketingovi kuzelnici, ktori tym chceli olamat zakaznikov. Ked kupujem olej, tak ma zaujima specifikacia oleja a ci obal predomonou nik neotvoril a cena a to kde ho kupujem (ci od zlatokopa, individua na trznici alebo zo znameho eshopu alebo kamenneho obchodu). Znacka a krasa obalu je na poslednom mieste. Este povazujem trochu za dolezite aky ma kvalitny uzaver, pretoze pri 1l baleni je to dost dolezite ak ho chcem pouzivat na dolievanie tak nechcem aby sa mi vylial do kufra. A tiez neodporucam pocuvat podavacov v obchodoch a servisoch, ktori tvrdia ze tento olej je kvalitnejsi tak ho nemusite menit tak casto. Podavaci v obchodoch nemaju co hovorit o intervalu vymeny oleja. Ten urcuje vyrobca motora a nie vyrobca oleja alebo predavac. V zasade nema vyznam kupovat znackove a predrazene oleje. Motoru viac prospejete castejsou vymenou menej znackoveho oleja nez oneskorenou vymenou draheho oleja. Pretoze vyrobca oleja nema moznost ovplyvnit mnozstvo splodin horenia, ktore sa do oleja dostanu, mnozstvo vody skondenzovanej v oleji ani prachu preniknuvsieho z cesty ani to ako vodic tlaci na plynovy pedal ani stav motora do ktoreho ho majitel leje.
Viac na oleje.cz v clankoch, nie v diskusii, tam je dost ludi, ktori tie clanky asi necitali.
Re: olej
Napsal: ned úno 20, 2011 09:52
od Richard
k tomu nelze nic dodat......
já tam leju 5W40 a většinou ho kupuju v Německu, naposled jsem narazil na 5 l Liqui moly asi za 15 Eur... a je tam
Re: olej
Napsal: ned úno 20, 2011 10:25
od Serpico
...Richarde máš pravdu, přesto si dovolím upozornit na klasifikaci A1 / B1 a A5 / B5 long oleje s trošku jinou vizskózní specifikací právě pro menší výrobní tolerance, pro starší motory A3 / B3 a ještě je tu schválení výrobce označované např. GM 00025... tedy bylo odzkoušeno samotným výrobcem motoru a to odzkoušení je dosti drahá záležitost proběhy 100tisíc km a následné rozdělání na prvosoučástky a změření jejich opotřebení...
to ppp:
Na polosyn a synt. olej neodporucam pocuvat, to je nespravne zludovele oznacenie, ktore od zneuzivali marketingovi kuzelnici, ktori tym chceli olamat zakaznikov. souhlas
...jasně, navíc syntetický olej vlastně není, je jenom víc nebo míň s přísadou " syntetiky ", dnes se proto užívá ještě označení " fuul " více syntetiky...
...stránky www.oleje.cz jsou dosti obsáhlé ale právě proto mají co říci....
Mějte se fajn