k tym nevyhodam
1. ako som pisal, tak par renault meganov malo "podpalene" vyfukove ventily, tu na konfere ak si dobre pamatam, tak palix pisal dokonca aj o nejakych daewroletoch. Ja som s lpg nemal problem ani na skodovke 741.136 cize sedan ala 120 s inkarnaciou favoritoveho motora a to som na nej vozil najprv niekolkorocny benzin a potom po rozleptani kolena pred nadrzou uz len prach v nadrz
. Ani ziadne nastavovanie ventilov sa nekonalo, po cca 30 az 40tkm som to uz ani nesledoval, kedze sa ani nehli. A na espere mam ja 110tkm a predosly majitel na rozstelovanom neriadenom 90tkm a tiez bez problemov. Ale par vynimiek sa naslo, ci to bolo jazdou alebo chybovostou vo vyrobe, alebo cim to neviem.
2. a rezerva ostava kde? no predsa v kufri, ktory bol pred lpg prazdny. Nevozit rezervu je fajn, ak ma clovek na odtahovku a na slovensku aj na pokuty. Rezerva je u nas povinna vybava, na ktorej sa da dobre plnit kvota vybranych pokut.
3. Stanic je plno, v noci su zavrete, cez vikend vacsina, 24x7 su benzinky, kde vas v noci neobsluzia bud vobec, slovnaft, alebo len s problemami, obsluha je jeden clovek, zase slovnaft (ine okrem jurkiho ani lpg nemaju, snad na par vynimiek v mestach mimo hlavnych tras), a musel by zamknut benzinove stojany a predajnu a sami si natankovat mate zakazane. Je pravda, ze u zastrcenejsich benziniek si mozete nataknovat aj sami a obsluha s tym nema poblem, ale ked tankujete na neznamej benzinke, tak sa neodvazite, lebo nasrata obsluha nie je prave prijemna a uz som zazil aj to, ze sa neiktorych dotklo to ze som sa po zazvoneni isiel slusne spytat ci si mozem nataknovat sam pripadne ci nemaju vela prace ci zvoncek vobec poculi (aj take sam i stalo, ze zvoncek nepoculi, asi im nezvonil, ak neviete ako spraven zmacknut tlacidlo so zaoxidovanymi konektormi). A aj ked obsluha pride a je ochotna a dokonca ma aj dobru naladu (mozno zaciatok smeny), tak je to stale zdrzanie, lebo lpg stojan je obvykle dost daleko od budovy, navyse bez vyhovujuceho pristresku v dazdi. Ked to porovnas s tankovanim benzinu, ktoreho tankovanie je podstatne nebezpecnejsie ako lpg a pritom s tym nik nema problem, tak dostupnost tankovania lpg je na slovensku mizerna.
4. Skus si zaparkovat pri novsich nakupnych centrach v BA, kde su parkoviska uz len podzemne, kedze miesta na nadzemne je malo. A novopostavene obytnonakupne komplexy ponukaju majitelom bytov len podzemne parkovacie miesta. Samozrejme lpg vstup zakazany.
5. nepisem o navratnosti ale o investicii a ti co maju starsie auto a chcu lpg tak kvoli ombedzenym financiam tych 1 az 1.5t eur proste nedokazu vzdy naskrabat, takze je to nevyhoda. Co sa tyka kvality, tak s tym mam uz par skusenosti, uz som tu o nich aj pisal. To ze su poisteni nic neznamena, u nas este musia mat navyse vdaka likvidacnemu zakonu (likvidacnemu pre mensich ale sikovnych montaznikov) dost nezmyslenu hotovost na ucte, ale ako som uz uviedol tak lpg si casto davaju menej solventni majitelia aut, takze je pre nich dost tazke sudit sa s lpg montaznikmi. To ze ty s tym problem asi nemas, len potvrdzuje pravidlo.
Mna sa niektore nevyhody netykaju, o kvalitu montaze sa viem postarat vdaka jednej dielni, kde sa predpokladam viem dohodnut z konkretnym vyhotovenim (vsak peha
), dalsie servisovanie si budem robit sam, s tym problem nemam. Nadrz uz mam celkom slusnu, len zatial zle namontovanu, ale cez leto sa uz do nej vode 53 az 60litrov, takze s dojazdom tiez problem mat nebudem. Ale ten zvysok ma proste netesi ale ked uz som sa dal na boj ako lpgckar, tak s tym musim nejako vydrzat
. Vyhody zatial prevazuju neyhody. Aspon si to myslim. Tie vyhody a nevyhody som nepisal ako to pocitujem ja, ale pre pripadnych zaujemcov o lpg. Preto napriklad nebudem pisat ze stare auto je fajn, pretoze ma nizku nadobudaciu cenu a lacny servis (u mna na zahrade
) , lebo to plati pre mna. Nie pre 90% ostatnych ludi.