Stránka 1 z 3
Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: pát úno 11, 2011 08:50
od hlavna
Nexia 1,5 8V.
Po výmene vačkovej hriadele sa motor správa divne. Po štarte ide pravidelne do určitej teploty čiže za studena do mierneho zohriatia, potom začne vynechávať, evidentne jeden valec nepravidelne odpaľuje aj pri pridaní a hlavne pri voľnobehu. Keď sa motor zahreje do pracovnej teploty, tak to prestane. Motor vynecháva len pri určitej teplote, keď ešte nie je motor dostatočne zahriaty. Keď je studený alebo zohriaty ide perfektne. Čo robiť.
Skontrolované rozvody, remene, všetko v poriadku, vymenené sviečky, káble, cievka, palec hlava rozdeľovača.
Určite je tam niektorý snímač, ktorý riadi bohatosť paliva v závislosti od teploty motora, okolia, vzduchu, vody čo blbne. Kde ho hľadať ak je to príčina.
Poradte mi niekto prosím.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: pát úno 11, 2011 15:29
od hlavna
Nebude to náhodou poškodená lambda sonda ?
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: pát úno 11, 2011 16:20
od Bladzej
Tak ji zkus odpojit (dočasně na test). Pokud po odpojení bude zlobit dál, takl hledej jinde. Taky jsem to zkoušel podle palixovi rady.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: pon úno 14, 2011 20:21
od hlavna
Neviem, či ma má každý na háku, ale pre informáciu stále to nejde, vymenil som aj lambda sondu a nič. Zajtra budem meniť aj čidlo teploty motora tak sa nechám prekvapiť. Inak dík za rady.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: úte úno 15, 2011 21:50
od Bladzej
Poradil bych rád, ale sám fakt nevím. Moje potíže konzultuji přes PM s palixem.
Jinak stále se odhodlávám na ERG ventil. Mám jen zaslepenou trubičku a chtěl bych zkusit o úplné zaslepení na přírubě. Všechno vázne na na pikaču přístupu k dost zatuhlým šroubum. Golu nenasadim a ještě jsem neměl cestu kolem prodejny, kde bych sehnal očko klíč.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: pon úno 21, 2011 16:51
od Serpico
...jediný co mi napadá zkus proměřit kompresi, nejde o maximální hodnoty ale o to aby naměřené hodnoty byly zhruba stejné, rozdíl maximálně 1 BAR, tedy asi 10%, na čidla bych tolik nesázel...
...jinak pokud něco napíšeš za chvíli to už není na nových a tak se to lehce vytratí
Mějte se fajn
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: úte úno 22, 2011 09:51
od hlavna
Čo sa týka tej závady, tak sa konečne prejavila a to tak, že začalo tlakovať hadice chladenia z dôvodu čo teraz zistil mechanik malú prasklinku tesnenie pod hlavou vedľa 4 valca, ďalej stvrdnuté buferá na ventiloch a asi najhlavnejšia príčina toho divného správania upchtá odvetrávacia trubka mazacieho systému sajrajtom z motora ktorá vedie zo spodnej časti hore k hlave. Teraz to skladá. Či to pôjde zistím večer.
Čaute
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: úte úno 22, 2011 09:55
od hlavna
Inak čo sa týka tej kompresie vo valcoch, tá bola premeraná a v každom valci rovnaká v norme okolo 11 - 12, už neviem presne.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: úte úno 22, 2011 10:59
od Serpico
...těsnění jasný vysvětleno, myslel jsem si, že jsi ho taky dělal
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: stř úno 23, 2011 14:38
od hlavna
Všetko spravené, tesnenia, snímače, tlaky, všetko v poriadku a stále to blbne. Teraz sa to prejavuje hlavne pri mierne zohriatom motore, nie studený a nie ešte v pracovnej teplote na voľnobeh. Vtedy začne motor vynechávať, sú nízke otáčky okolo 700 - 800. Keď to nechám tak, tak sa motor ustáli a prestane to. Potom už pracuje normálne. Vyčistil som krokový motorček voľnobehu, nepomohlo. Môže to robiť on? Prípadne predzápal, zvýšiť otáčky?
Pomôžte som totálne v koncoch Čaute.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: čtv úno 24, 2011 17:32
od Serpico
kontrola hlavy, dělal to mechanik?
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: sob úno 26, 2011 21:10
od hlavna
Kontrolu hlavy robil mechanik. Teraz som zistil, že na 4 valec v inkriminovanej teplote neprichádza impulz na vstrek paliva. Vymenil sam vstreky a na štvrtom valci sa prejavila tá istá závada, nereagoval valec pri vynechávaní motora aj po výmene vstreku. Inak vstreky pracovali normálne pri studenom motore. Dnes večer sa závada neprejavila. Zajtra idem premerať elekt. prívod ku streku v čase objavenia závady. Už neviem kde hľadať závadu, asi to bude niekde v elektrike.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: úte bře 01, 2011 10:18
od hlavna
Premeral som odpor vstrekov, všetko rovnaké, prehodil som vstreky medzi sebou, bez zmeny, premeral som energiu na všetkých strekoch, každý dostával impulz.
Auto ide stále rovnako, studené perfektne, zahriate perfektne, len v určitej teplote pred úplným zahriatím vynecháva motor ale len na voľnobehu, akonáhle zvýšim otáčky na 1500 ide motor normálne. Vyčistil som sací kolektor aj vzduchový ventil (krokový motorček), čiastočne sa zlepšil ťah motora pri pridaní z voľnobehu do otáčok, teraz okamžite reaguje.
Čakám na dodanie nového krokáča, po výmene budem múdrejší. Ale už som asi vyčerpal všetky možnosti.
Čaute, možno to niekomu pomôže.
Inak hlava musí byť v poriadku, auto sa neprehrieva, hadice chladenia netlakujú, nestráca sa voda ani olej ktorý je čistý bez známok prímesi vody.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: pát bře 04, 2011 14:34
od hlavna
Ešte stále čakám na krokáč, ale už ma informovali že asi cez víkend alebo v pondelok mi ho dodajú.
Re: Vynehávana motor pri prechode z volnobehu na plný výkon.
Napsal: úte bře 08, 2011 13:44
od hlavna
Krokový motorček som vymenil a nič. Stále tá istá závada, motor vynecháva stále pri tej istej teplote. Kde ešte hľadať závadu.