Stránka 1 z 2

Nepravidelny chod motora

Napsal: stř říj 20, 2004 20:25
od JRD McLAREN
Ludkovia mam 8Ventila...cca 120tis.Km nabehane..
a motor sa sprava horsie ako zle...

Za studena pokial bezi sytic je to ako taq ok..

ale ako nahle je to pri normalnej pracovnej teplote..
taq su to hrozne zvuky, co clovek pocuje..

Motor ma na volnobeh nepravidelny chod...
..[size=x-small]nieco ako ked skodovka ma velky predzapal..[/size]
..motoru idu volnobezne otacky cca z 1200 az na nieco okolo 600 /min
co uz je dost kriticka hranica...kde sa "zbadaaa" elektronika a nasledne zase
zdvihne otacky ktym cca 1200.... taqto sa to opakuje furt dokolecka, kym....
sa nestane to ze elektronika nestihne zareagovat..a motor skape...
..prip. "kopne naspat" valec...

NEROBILA UZ TOTO NIEKOMU VASA NEXIA ..???
..prip kde moze byt problem ked to toto robi..???

..Vymenil som sviecky, kable, hlavu rozdelovaca, palec [size=x-small]uz to potrebovali[/small]...
..vycistil saciu klapku, filter je ok...

Jazdne vlastnosti...
su hrozne, motor ma aky taky tah iba vo vysokych otackach,
..samozrejme potom to vela zere...
..niekedy sa vam nepodari ani rozbehnut, lebo motor chcipne..
..a to este ani spojka poriadne nezabrala...a plyn tiez neakosi nemal chut reagovat...

a napriklad mi to zakazdym skape, ked idem po dialnici z petrzalky..
..a odbacam pri ikei dole na galvanicku...(mam tam samozrejme volnobeh)
..tak v polovici zjadoveho obluka uz motor nebeziii....
[size=x-small]..potom dam trojku, pustam spojku, tak chytne a az potom mozem doskackat domov[/small]

.. :arrow: co vy na to..... :arrow: fasa ne...

..dik za hociaku konstruktivnu odpoved....

Napsal: stř říj 20, 2004 20:52
od Blue Lanos
No toto je dost casta porucha uz sa tu o nej co to pisalo :oops: Myslim, ze Granko mal nejaky problem aj miloshovi nechcela drzat volnobech. Ale nejak sa im to uz ustalilo?? Skusal si natankovat benzin niekde inde?

Napsal: stř říj 20, 2004 20:55
od Peca
Natankovat někde jinde....

jinak:
Kabely, svíčky, víčko a palec rozdělovače, imdukční cívka.....moc možností

Napsal: stř říj 20, 2004 21:09
od JRD McLAREN
Peca píše:Natankovat někde jinde....

jinak:
Kabely, svíčky, víčko a palec rozdělovače, imdukční cívka.....moc možností
Citash poriadne..????
zapalovanie som kontroloval..opravoval...
cievka je OK...

a benzinom to nieje...(Slovnaft, Jurky, OMW, Aral, $HELL)
a voda v nadzi tiez nie...
..palivovy filter...cca pred 10tis/km meneni..
..tam chyba nebude...
..je to to prve co ma napadlo, ked to zacalo byt skackavee...

Napsal: stř říj 20, 2004 21:11
od Ivan
Krokový motorek?

Napsal: stř říj 20, 2004 21:42
od JRD McLAREN
Este ma tak napadlo.....
..ze mi jeden "servisak" pretesnoval hlavu valcov...
... :? Zeby dobre netrafil rozvody :? ...
... :? Zeby dal zle rozvodovy remen :? ...

Napsal: stř říj 20, 2004 23:05
od JRD McLAREN
Ivan píše:Krokový motorek?
No ten "krokovy motorek" jak to vsetci volaaate..

je v podstate piezoventil..,
teda polohovatelna elektromagneticka zavorna tryska..
...dvojpolohova...
(teda aspon ta co tam mam ja, aj ked konstkukcne by to mohol byt aj krokovy motorek)

poloha High - sytic - otvorena je naplno..
poloha Low - bezny chod - otvara sa podla potreby...
...teda ventil chodi medzi polohou Low a High...
...pri otvoreni "hlavnej" sacej klapky, je taaato uzavreta uplne...

...v pripade ze su tam necistoty... blbne volnobeh, a to tak ze necistoty
bud zalepia trysku, zmensia priechodnost, teda prudenie vzduchu nieje take, ake si elektronika mysli ze je...


aaale kedze zo sacou klapkou som sa hrajkal dnes...
..taqze tam chyba tiez nebude.....

Napsal: čtv říj 21, 2004 19:15
od petrm
A co takhle tlak paliva nech ho změřit . Krokovej motorek se neustále pohybuje i při přidaným plynu je na nějaké hodnotě a ta se neustále mění v závislosti na všech možných veličinách v motoru . V diagnostice je jeho poloha udávána jako STEP a pohybuje se od nuly do asi 150 max je 270 nebo tak nějak volnoběh většinou kolem 20 až 25 kroků . Jednou mi něco podobného dělal oříšek spínací skřínky a mohli by to být i špatně nastavené rozvody nebo předstih .

Napsal: čtv říj 21, 2004 22:11
od JRD McLAREN
petrm píše:A co takhle tlak paliva nech ho změřit . Krokovej motorek se neustále pohybuje i při přidaným plynu je na nějaké hodnotě a ta se neustále mění v závislosti na všech možných veličinách v motoru . V diagnostice je jeho poloha udávána jako STEP a pohybuje se od nuly do asi 150 max je 270 nebo tak nějak volnoběh většinou kolem 20 až 25 kroků . Jednou mi něco podobného dělal oříšek spínací skřínky a mohli by to být i špatně nastavené rozvody nebo předstih .
No tlak paliva ma nenapadol....
..ale nemam pocit ze by to malo maaaalo sataavy...
..kedze su cierne sviecky...(co je v tomto pripade "samoska")

spinacka je OK...merane rucickovym voltmetrom...aj pipakom...
...elektrika tam neblbne...

rozvody som dneska kontroloval....
a su v poriadku.....
takze..uz tam je len jeden slaby clanok...rozdelovac..
..lepsie povedane ...elektronika vnom...cievka...
..napr...

cidlo teploty je OK...
potaaaak na sacej klapke tiez...
..sonda..tiez...

BTW: je normalne ze po odpojeni Lamda sondy sa kotrolaka rozsvieti az po cca 15 min.. :?

..zohnal som si servisnyyy manual,
sice v spanielscine....(ale sak odcoho je PC Translator... ;) )

takze si idem nastudovat presne co ta jednotka riadi a sleduje...
..a jak sa vlastne ten motor ovlada....
..a snad budem chytrejsiiii...

ono tych MPIcok je plno...a kazde je niecim speeeci...

Napsal: čtv říj 21, 2004 22:44
od Dano
nemohol by si mi prosim ta poslat ten spanielsky manual? ten moj rumunsky tazko prelozim. bol by som ti povdacny. keby si sa nahodou unuval, tak na adresu responder@azet.sk alebo povedz kde si ho stiahol alebo je nebodaj papierovy?

Napsal: sob říj 23, 2004 21:29
od petrm
To že se po odpojení lamdy rozsvítí chyba ze několik minut je normální No kontroluj a uvidíš doufám že to brzo najdeš 8)

Napsal: ned říj 24, 2004 12:42
od JRD McLAREN
No takze po prekontrolavi vsetkeho mozneho...
to ukazuje na vadu v rozdelovaci...
a vsetko to ma nasvedomi ta elektronika v nom...
...taqze si niekde pozicaim druhu..
..a snad to zabere...

Napsal: úte lis 16, 2004 13:14
od maros
No mna napadaju tieto diagnozy:
Tlak paliva mi podobne veci robil ale to som tam mal cerpadlo z kadeta lebo povodne zhorelo.Ta lambda by mohla byt tiez zaujimava aj ked som sa s tym u nexie este nestretol.Ona vlastne obohacuje ci ochudobnuje zmes v zavislosti od zlozenia fyfuk.plynov.Musi byt ale zahriata(felicia ma tusim aj jej vyhrievanie a teda tri kable, ale nexia len dva)vyfukove koleno musi byt tiez tesne.Mozno sa da lambda zmerat ale len rucickovym pristrojom lebo na dig.lietaju vselijake cifry.Skus ju jednoduch odpojit a motor by mal v pohode ist.
A este ma napada, na jednej nexii sa takto prejavovalo nejake odidene cidlo na sacej komore ale uz neviem ktore -asi snimac polohy skrtiacej klapky.

Napsal: úte lis 16, 2004 13:55
od JRD McLAREN
dik za rady...

to co spominash ty, napadlo aj mna...

ale uz teraz viem ze je to rozdelovacom,
lebo z pozicanym (od susedy) mi to islo ako hodinky..

..a mam aj zmerane to, ze sa mi meni predzapal...
..nepravidelne....
...takze zla je ta riadiaca elektronika v nom...

Napsal: úte lis 16, 2004 19:28
od Dano
Potom aby si nahodou nekupoval novy rozdelovac v Piestanoch za nejaku nizku cenu :) Pekne chod do servisu, tam si sadnes, odovzdas kluce a za hodinu uz len zaplatis 500 korun za robotu, o 300 % drahsie material a pojdes pekne domov.