Stránka 1 z 1

DPF, životnost motorového oleje.

Napsal: čtv led 27, 2011 19:24
od tomxxxxx
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na lačety 2.0 D. Mám problém s tím, že se mi pravidelně, cca. asi po 3000 km rozsvěcí kontrolka životnosti oleje. Olej jsem si nechal vyměnit a provedli mi reset, jak životnosti oleje,tak i DPF. Po dalších těch málo kylometrech, to na mě začalo blykat znova. V servisu uznali, že se jedná skutečně o nějakou závadu, protože do 80 000 km jsem s tím neměl problémy, a množství oleje taktéž (jezdím pravidelně velké vzdálenosti, takže by prý s tím neměl být problém). Přeprogramovali mi jednotku motoru (zdarma), ale znova a znova to na mě bliká. Od té doby jsem ji začal ignorovat a nechal si měnit olej v pravidelných intervalech 30 000 Km, se svítící kontrolkou do ksichtu. Mám tam teď 163 000 Km a auto jezdí v pohodě akorát ta kontrolka. Pokaždé mi programují jednotku a bádají bez vísledku. Bohužel jsem přišel o garanci dříve než jsem měl, jinak bych auto vrátil. Asi ji nechám vyndat (doporučil mi kamarád, akorát ať si hlídám hladinu oleje a snad projdu i EMS). Nechcete to auto někdo koupit? + Výměna za Š105

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Napsal: pát led 28, 2011 14:47
od Richard
Jakou máš spotřebu? Jde o to že každé i započaté a nedokončené vypalování filtru odebírá 3% životnosti oleje, pokud se vypaluje třeba 1x za 1000km vyměníš olej po 30000 km...... tak by to zhruba mělo být. Ten filtr má na sobě čidla na vstupu a na výstupu a nějaké čidlo teploty..... tedy jestli není problém tam a autí ti nevypaluje DPF každejch 100km..... nebo není už přicpanej atd. jinak určitě nechat na sebe svítit kontrolku není dobré, totiž při vypalování se do motoru vstřikuje ještě jedna až 2 dávky "do výfuku" a ty neshoří v motoru ale mají vypálit ten DPF samo se taky trochu dostane kolem koružků do oleje a olej se naředí naftou, z toho vyplývá i možné poškození motoru a turba.... :(

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Napsal: pát led 28, 2011 19:34
od tomxxxxx
Ano, ale mě motorového oleje nepřibívá a jiné chybové kódy se prý neoběvují, jen životnost oleje. Takže by, teoreticky k nadbytečnému počtu regenerací nemělo docházet. A zaplněnost Filtru je v pořádku podle diagnostiky, jinak by skusili vyměnit nějaké čidlo rozdílu tlaku před a za filtrem. Přemýšleli i o výměně jednotky motoru, ale nebylo by to zadarmo a není jistota, že to bude fungovat.

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Napsal: pát led 28, 2011 20:01
od tomxxxxx
Jó, zapoměl jsem. Filtr pevných částic stojí polovičku toho co nový SPARK.

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Napsal: pát led 28, 2011 22:08
od Hanzy
Kolikrat to tady budeme mit to tema zemedelske techniky?
Prisetri pulku a kup Sparka male ale aspon auto :D

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Napsal: sob led 29, 2011 14:49
od tomxxxxx
Spark neni auto, ale krabička sebevrahů na kolech. Výš jak ten dýzl táhne pěkně od spoda?

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Napsal: sob led 29, 2011 20:25
od Hanzy
Novy Spark je trikrat bezpecnejsi nez to stare Lacetti to najdes v testech. ;)
A co se tyce te zemedelske techniky ano vim ne VYM jede jen ve spodu jak traktor nad 4000 kdy zacina pekny zvuk motoru je po smrti -P

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Napsal: sob led 29, 2011 20:40
od palikx
tahle chytra kontrolka kvality oleje je vyrobni vada a kamarad co dela v autorizovanem servisu uz vzdal nejaka reseni -ono totiz zadne neni -teda je -vyndat snimac kvality oleje dokonale ho umyt a doufat ze to pomuze.
a na reset tehle kontrolky nemusis do servisu da se to udelat i bez ni.neni to slozite ale bohuzel si to nepamatuju.neco jako zapnout klicek a 3 krat slapnout plny plyn-ale nevim to jiste-zkusim to jeste proverit.
ale v autorizovanem servisu by ti to meli rict.