Stránka 1 z 3
Motr - zhasíná na volnoběh
Napsal: úte říj 19, 2004 23:51
od Návštěvník
Mám VELKOU prosbu NUBIRA 1.6 benzín/LPG zhasíná na volnoběžných otáčkách a motor má zvuk jako nafťák. Šíleně sebou škube v uložení. Při otáčkách nad 2tis. se zdá být vše OK. Při rozjezdu je motor strašně línej a pomalu zhebá. Dělá to jak na benzín tak LPG. (Nová lambda dává od 200mV do 1V, nové svíčky BKR6E-11, řemen měněn v90tis (jistota -dovoz z D do ČR)současný stav 111700km. Pokud odpojím jeden krajní kabel od svíček1,4, tak zhebne. (číslováno 1234 při pohledu na motor od chladiče).
Díky za rady Franta
Napsal: úte říj 19, 2004 23:58
od Franta
To jsem psal já - nějak mě to odhlásilo (to jsou ty plovoucí IP - stojí to za Ho...)
Franta
Napsal: stř říj 20, 2004 08:50
od PavelZ
Jde ten motor na vsechny valce (tomu, ze by nemusel napovida to, ze kdyz odpojis jeden valec, tak uz chcipne)? Davaj vsechny svicky jiskru? Kontroloval si vstriky (kdyz mi to delal Fiat, mel sem pripojenou diodu ke vstriku, abych videl, jak blika - jak to tam strika benzin)?
Napsal: stř říj 20, 2004 17:55
od Franta
Vstřik to není, protože to dělá jak na benzín tak na plyn kterej jde úplně jinou cestou. Napadá mě takhe nějakej přívod vzduchu na volnoběh. Má tam být nějaký krokový motorek. Svíčky jou OK jiskry taky dávají všechny. Připadá mi moc bohatá směs, protože když jsem vyndal svíčky vem tak byly černý. Jak seřídit ten krokovej motorek?
Díky moc Franta
PS. Bez auta jsem jak bez hlavy.
Napsal: stř říj 20, 2004 22:27
od Richard
Franto, zkus se podívat na polsky klub Nubiry adresa je
www.autokacik.pl
vybereš Nubiru a tam v rubrice Porady na poslednim miste je něco problémech a čištění krokového motorku v sání, nějak obzvlášť jsem to nezkoumal, ale je to tam. Polsky se dá něco pochopit a jsou tam i fotky o co jde. Tak zlom vaz a hoď pak zkušenosti na naše forum.
Napsal: čtv říj 21, 2004 17:48
od petrm
Tak mě napadlo jesti správně zavírá ventil na plyn když se ti bude cpát plyn do benzínu tak by to mohlo dělat takovýhle věci krokovej motorek by chtěl zresetovat pro jistotu . Skus si za pomoci někoho dalšího nejdřív povolit ten motorek ale drž ho stále na svém místě někdo ať ti nastartuje a ty se ho pokus postupně vytahovat ven z motoru jestli se to nezlepší funguje to na principu že ti kužel zavírá díru kudy proudí vzduch pro volnoběh
Napsal: pát říj 22, 2004 06:10
od Franta
Tak jsem to celý rozebral a strašně jsem se divil. (prvně jsem vymdal celej motorek a ucpal vzniklou prostoru hadrem. Nastartoval a motor běžel o něco klidněji a stále nabíral otáčky. Ale stejně sebou šíleně cukal v nízkých otáčkách. Tak jsem ho zhasl. Podíval jsem se na ten krokovej motorek a hrůza mně jímala. Celá kuželka obalená nedefinovatelným svinstvem (olej, saze, dehet ......). Vyčistil jsem motorek a komůrku motorku. Dáno do kupy start a ono nic nenastartoval. Další start se sešlápnutým plynem to už běží,ale po sundání nohy z plynu zhebne. tak jsem sundal celou klapu a divím se jak je celé sání pokryto tím dehtem.
Takže budu mít práci.
Zatím čau FRANTA
Napsal: pát říj 22, 2004 09:00
od PavelZ
No jestli mas v sani nejaky "cerny leptavy svinstvo", tak muj odhad je (aspon podle toho, jaky mam zkusenosti s LPG jeste z karburatorovych motoru), ze ti jde do sani jeste kapalnej plyn, jinak receno, ze poradne nefunguje splynovac.
Napsal: pát říj 22, 2004 18:00
od Franta
Základ bude uchodit to na benzín pak se budu zabývat LPG. Máte někdo nějakou fintu jak nastavit ten krokovej motorek na volnoběh???
Franta
Re: Motr - zhasíná na volnoběh
Napsal: sob říj 23, 2004 09:10
od mark70
Anonymous píše:Mám VELKOU prosbu NUBIRA 1.6 benzín/LPG zhasíná na volnoběžných otáčkách a motor má zvuk jako nafťák. Šíleně sebou škube v uložení. Při otáčkách nad 2tis. se zdá být vše OK. Při rozjezdu je motor strašně línej a pomalu zhebá. Dělá to jak na benzín tak LPG. (Nová lambda dává od 200mV do 1V, nové svíčky BKR6E-11, řemen měněn v90tis (jistota -dovoz z D do ČR)současný stav 111700km. Pokud odpojím jeden krajní kabel od svíček1,4, tak zhebne. (číslováno 1234 při pohledu na motor od chladiče).
Díky za rady Franta
Asi nie diela jeden kabel od svicek 2,3, promien wse kabli.
Napsal: sob říj 23, 2004 20:38
od petrm
Taky by to mohla dělat zapalovací cívka ale píšeš že v otáčkách to docela jde to by ale nešlo i když může v ní být nějaký zádrhel
Napsal: ned říj 24, 2004 18:24
od Franta
Tak jsem to všechno prošel, od sání až po vačky. Krokovej motorek na valnoběhu jsem seřídil na maximální otevření a vyčistil veškerá odbočení ze sání - různé podtlakové trubičky... Provedl odpojení baterky na cca 10 min. (řídící jednotka udělá reset) zapnul klíček chvíly počkal a nastartoval a ejhle motor běží na volnoběh sám a udržuje 1000 ot/min při studené vodě po zahřátí spadne na 900 ot/min. Tím by byl jeden problém vyřešen. Další prblém je neklidný chod motoru. To jsem si myslel že budou zapalovací kabely, ale smůla po proházení je to stejné, tak přišla na řadu zapalovací cívka. Tím, že je dvojtá pro válce 1,4 a 2,3 tak jsem přehodil VN kabely ke svíčkám a zároveň ovládací signály na konektoru A,B a vše funguje úplně stejně. Zapalovací cívka to taky není. Tak došlo na nejhorší - změřit tlaky ve válcích. Starou svíčku jsem předělal na přívod tlaku k měřáku na měření tlaku v pneumatikách. Propojení jsem provedl obyčejnou hadicí. Vindal svíčku v 2. válci nechal zastartovat a divil jsem se jenom 300 kp to stejné ve 3. válci. Přívodní tlaková hadička se tlakovala a zároveň i splaskávala - podtlak. V 1. a 4. měřák za roh a hdička pouze tlakuje nesplaskává. Z toho jsem usoudil na prostřelené těsnění pod hlavou mezi 2.a 3. válcem. (mohly by to být ventily, ale na dvou válcích se mi zdá nepravěpodobné). Nevíte někdo kolik stojí vlastní těsnění, nebo jeho výměna? Případně adresu nějakého slušného servisu nejlépe v Praze a okolí. Nechci to moc trápit na dva válce. Díky moc Franta
Napsal: ned říj 24, 2004 21:03
od Richard
Tak to sis pěknýho počasí dneska moc neužil,co? Ale šel jsi na to metodou postupného vylučování chyb opravdu od lesa. Fakt dobrý. To s tou úpravou svíčky na měření komprese by mě asi dnes nenapadlo.Myslel jsem, že tam jsou tlaky dost vysoký na měřič pneumatik. Ale alespoň orientačně to stačí. Já kdysi, když jsem začínal jezdit jsem měl Ivana (Moskviče 2140 1,5 l) a u něj jsem se stal šampionem ve výměně těsnění pod hlavou. Originální těsnění nebylo, jen takový kšunt, který vyráběla DIPRA (snad výr. družstvo ivalidů) a ten vydržel v autě tak 1000 - 2000 km a většinou se profoukl do vody. 3x jsem ho měnil, než jsem sehnal v Unhošti v servisu ruskej originál (přes známého) a pak byl pokoj. Tak jen jednu malou radu nekupuj neoriginální těsnění, nebo si ho tam nenechávej namontovat.
Jinak jsem vzhledem k cenám benzinu uzavřel závazek, že budu jezdit úsporně a musím se pochlubit: 60km po Praze, 80 km po dálnici (zap.tempomat 120) 160km po okreskách tak kolem 100 ve vesnicích tak 60-70 a spotřeba 8 litrů to s dvoulitrem jde ne? Ale je to houby svezení - nuda
Napsal: ned říj 24, 2004 21:49
od Návštěvník
No to, Franto, neco prace tebe ceka...
Napsal: pon říj 25, 2004 00:14
od Franta
Hnet dnes vzhledem k času 0:09 začnu shánět těsnění nebo servis. Zasílejte adresy opraven, případně cenu za opravu. Nebo postup na výměnu případně návod na nějaká udělátka pro fixaci polohy vaček a klikovy. Prostě jak se to rozebírá a skládá, Jak odhadnout dotahovací moment a tak dál...
Díky Franta