Stránka 1 z 2
Přestavba - jak tam dostat jiný motor??
Napsal: úte říj 19, 2004 21:44
od shaman
Zdravím všechny zkušené montéry, jen mě tak napadlo jestli by bylo prakticky možné vyměnit motor u Matize. Moc se mi totiž líbí 1,3 turbo z Fiatu Uno, váhově je to stejné a s Unem je to fakt svezení. Problém je asi v tom, že by asi bylo potřeba vyměnit i převodovku, zavěšení, poloosy atd? Má někdo zkušenosti s výměnou motoru? Je to asi dooost práce. Co vy na to? Hynek
Napsal: úte říj 19, 2004 21:46
od Robert
Ty jsi blazen, ze? Kdyz UNO, tak 1,4ie TURBO--->>115kW v zakladu
Napsal: úte říj 19, 2004 21:46
od petrm
Tak k tomuhle se nebudu vyjadřovat
Napsal: úte říj 19, 2004 21:55
od shaman
mno takže unreal myšlenka?
Napsal: úte říj 19, 2004 22:50
od jakub
shaman píše:mno takže unreal myšlenka?
takhle pokud bys to auto chtel provozovat jako normalni ucastnik provozu, tak unreal
teoreticky jde vse a je to jen otazka penez, coz by imho v tomto pripade nebylo (v pripade precizniho provedeni) daleko od ceny noveho auta s pozadovanym vykonem ... navic by te asi dost tlacily rozmery prostoru pro motor, preci jen 1,2/1,4, vetsi je imho jak prevodovka, tak i spojka, ... v matesovi je to vsechno na knop
daleko realnejsi bych v pripade osmistovky mateze videl to turbo, svody, vyfuk, ... motor tim taky sice odepisujes, ale kdyz vezmu za kolik se dnes da koupit novy matiz, tak mi to furt vychazi jako levnejsi reseni, nez komplet jiny motor/prevodovka/...
Napsal: úte říj 19, 2004 23:07
od shaman
Byla to jen takova myšlenka - nápad. Ale než cpat prachy do 0,8 je asi lepší si koupit už jiný auto... Nicméně Matýsek je super, každej druhej den řeším parkování u školy jen díky tomu, jak je uzoučkej a vmáčkne se na šířku tam kam ostatní ne. To je fakt výhoda. Ještě kdyby byl tak o metr kratší a bylo by to totálně super. Hynek
Napsal: stř říj 20, 2004 00:30
od jakub
shaman píše:Byla to jen takova myšlenka - nápad. Ale než cpat prachy do 0,8 je asi lepší si koupit už jiný auto...
ano i ne, kdyz budes chtit rychlost a vykon, tak ano, kdyz budes chtit unikat, tak ty prachy vrazit do mateze, to je kazdyho rozhodnuti
pokud totiz mateze brutalne neokridlujes (jakoze to nema smysl - vse konci u ksiltu), tak do nej ten vykon nikdo nerekne
i kdybys tam mel sto koni, coz u takovy fabky neni byt pravda - ta muze mit pres sto koni a ty to casto i cekas
shaman píše:Nicméně Matýsek je super, každej druhej den řeším parkování u školy jen díky tomu, jak je uzoučkej a vmáčkne se na šířku tam kam ostatní ne. To je fakt výhoda. Ještě kdyby byl tak o metr kratší a bylo by to totálně super. Hyne
smart, motorka nebo kolo
, ale mateze vidim jako kompromis mezi smartem a velkym autem jak rozmery tak cenou
Napsal: stř říj 20, 2004 06:41
od zabijec
Ono právě jde o to že by ten výkon od Mateze nikdo nečekal, to by byl asi protaženej ksicht nějakýho Fábkaře, až by jsi ho natřel. Jinak si myslím že je to utopie
Napsal: stř říj 20, 2004 07:11
od milosh
Pokzud chces silnejsi motor, tak bych zauvazoval o jinym aute. Nejsme v Nemecku, aby ta prestavba byla jednoducha
Napsal: stř říj 20, 2004 08:30
od Ondras
Při swapu motoru se dá uvažovat o litru z Matize dvojky, nebo 1.2 z Kalose, který má IMHO stejný blok. 53kW už by mohlo s Matizem pěkně rvát. Jeden kolega z polska už koupil 1.3 DOHC 16V motor ze Swifta a plánuje zamontování. Tak uvidíme, zdali se do toho v zimě pustí.
Furt mi leží v hlavě myšlenka elektrického fukaru. Matiz při 5000 ot. nasaje za hodinu nějakých 119.4m3 vzduchu. Kdyby byl fukar, který by uměl průtok tak o 1/4 až 1/3 větší, byl by regulovaný podle otáček, mohlo by to fachčit. Tlačítkem na klímu nebo přes SAFC by se přidal benál a bylo by to!
Btw. kdo z fyziků mi spočte teoretický příkon takového fukaru?
Napsal: stř říj 20, 2004 13:12
od Ondras
Tak kompresor, co natlačí asi 160m3 vzduchu za hodinu, má příkon asi 2kW. Otázka kolik to přidá na výkonu motoru, když dostane o třetinu více vzduchu. Odhaduju výkon tak na 45kW z 0.8. Přitom 4kW si veme přes altík ten kompresor a zbylé 3kW se spotřebují na vození samotného kompresoru. Hmmm, takže na prd? Kdo mi to vyvrátí nebo potvrdí?
Je tedy čas myšlenku zavrhnout a nasadit si do hlavy brouka třeba se sáním přes suchý led?
Napsal: stř říj 20, 2004 13:34
od shaman
Ondro, už jsme to jednou myslím řešili a zkušenosti s tím byly nevalné. Já myslím, že tady více méně zafunguje zákon zachování energie. U klas turba použiješ ještě jednou energii co vyletí výfukem, kdežto tady musíš tu energii znovu vyrobit. Jinak na
www.vutbr.cz jsou skripta pro konstrukci motoru a aut a jsou tam vzorečky na výpočet kolik hodí turbo atd. Pokud se zadaří, budu to za rok či dva studovat life i s přednáškama, tak to pak aspoň hodím do praxe
Napsal: stř říj 20, 2004 13:40
od PavelZ
Ondras píše:Tak kompresor, co natlačí asi 160m3 vzduchu za hodinu, má příkon asi 2kW. Otázka kolik to přidá na výkonu motoru, když dostane o třetinu více vzduchu. Odhaduju výkon tak na 45kW z 0.8. Přitom 4kW si veme přes altík ten kompresor a zbylé 3kW se spotřebují na vození samotného kompresoru. Hmmm, takže na prd? Kdo mi to vyvrátí nebo potvrdí?
Je tedy čas myšlenku zavrhnout a nasadit si do hlavy brouka třeba se sáním přes suchý led?
Mrkni sem
, ten neco podobnyho ma:
http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_knight/
Napsal: stř říj 20, 2004 16:34
od jakub
Ondras píše:Tlačítkem na klímu nebo přes SAFC by se přidal benál a bylo by to!
Btw. kdo z fyziků mi spočte teoretický příkon takového fukaru?
ondro, je mi to jedno, kazdopadne to vymysli tak, at to funguje i mne, kdyz uz mam to tlacitko obsazeny klimou ...
(to jen, ze jsem chtel tak nesobecky prispet do diskuze
)
Napsal: stř říj 20, 2004 22:53
od Ondras
jakub píše:ondro, je mi to jedno, kazdopadne to vymysli tak, at to funguje i mne, kdyz uz mam to tlacitko obsazeny klimou ...
(to jen, ze jsem chtel tak nesobecky prispet do diskuze
)
Hehe
. No stejnak, v případě přeplňování bude potřeba zřejmě zasáhnout do managementu motoru, tzn. buďto přeprogramovat ŘJ nebo ji nějak obalamutit. K tomu jde použít právě třeba SAFC. Chytrá krabička si osáhne jak ŘJ řídí vstřik podle různých čidel a pak umožní signály těchto čidel prohánět přes sebe a do ŘJ posílat falešné signály, třeba že je klapka více otevřená než je, nebo že je chladící kapalina chladnější a ŘJ pak stříká více
.
viz.
http://www.cardomain.com/item/APX401A007