Stránka 1 z 1

kolisani teploty motoru

Napsal: čtv led 20, 2011 18:32
od maralin
Cau lidi mam problem kolisa me teplota motoru pri jizde i pri stani..mam nubiru teprve par dni a hned jsem si rekl jasne termostat ale dnes jsem ho vymenil a nic se nestalo zadna zmena...dokonce jsem stary termostat vyzkousel ve vode a otevira se presne na 87 stupnich...tak ted nevim cim to muze byt...kdyz jedu je okolo 1 stupne teplota vody kolisa od 4mm pod pulkou teplomeru az k 1/4....a topeni samozrejme skoro nic ale myslim si ze neni ucpany protoze hadice maji stejnou teplotu na vstupu i na vystupu...diky moc za nejakou radu

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: čtv led 20, 2011 18:48
od Vít, Jiří
Nejjednodušší řešení ... používám karton před chladič .. ale nubi stejně moc netopí ,budu měnit termostat i chladič .. pak uvidím .. :) :)

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: čtv led 20, 2011 19:16
od maralin
Karton pred chladic dobry pomocnik ale myslim si ze to moc nepomuze kdyz klesa teplota i pri stani na miste...jakmile pusti termostat vodu do chladaku tak klesne teplota i kdyz je okolo 0 C na 1/4 teplomeru a jsem zvedavej co to bude delat kdyz bude -10 za jizdy....napadlo me dat tam jinaci termostat ktery ma treba teplotu otevreni o par stupnu vyssi ale kdyz jsem nekde cetl ze ostatnim lidem na nubire rok 2000 1.6 teplota drzi tesne pred pulkou tak me to stve...

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: čtv úno 24, 2011 21:12
od comodor
kolisani teploty motora je spusobené tesnenim pod hlavou motoru sou vysipaný prechody od vložek motoru do hlavy a zmenil se tlak v chladici soustave ,prvi pťiznak teto poruchy je to že auto špatne topí

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: sob úno 26, 2011 16:20
od koniQ
ale v tom pripade mi mala byt aj voda z chladiacej v oleji alebo nie?

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: úte bře 01, 2011 07:57
od palikx
no pokud je vymeneny termostat tak by mohlo byt tesneni pod hlavou.u daewa vseobecne netece voda do oleje
kazdopadne by chtelo zjistit jestli se skutecne meni teplota nebo jen kolisa rucicka budiku.
tedy jestli chladne topeni nebo ne.

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: stř bře 02, 2011 17:51
od koniQ
no takze zacalo to robit aj mne, voda nechyba, ale zato som si vsimol ze pri splynovaci mi slzi ako su tie kolienka do splynovaca na oteplovanie resp. schladzovanie, pondelok idem tam a spravi generalku splynovaca, tak dam vedet ci sa to potom nemeni, lebo fyzika neklame, ak klesne tlak voda nemoze ani zovriet v chladiacom systeme, predpokladam ze mi to tade syči, dam vedet napisem -i

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: ned bře 06, 2011 08:36
od krcmarj
palikx píše:no pokud je vymeneny termostat tak by mohlo byt tesneni pod hlavou.u daewa vseobecne netece voda do oleje
kazdopadne by chtelo zjistit jestli se skutecne meni teplota nebo jen kolisa rucicka budiku.
tedy jestli chladne topeni nebo ne.
Mě by zajímala ta druhá varianta. Často mi za jízdy vyleze ručička budíku vpravo úplně na maximum,za červené pole. A pod kapotou se nic neděje, nic nikde nevaří,nesyčí,ventilátory nesepnuté, hadice k chladiči a k radiátoru tak normálně horké. Po nějaké, různě dlouhé, chvíli se ručička vrátí zpět k normálu,mírně před střed budíku. Bude to čidlem teploty, budíkem, nebo něčím jiným? Díky za radu.

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: ned bře 06, 2011 13:00
od comodor
voda sa strácat nebude lebo nieje prerazené tesnenie medzy valcama a chladenim ale le rozpadnute tesnenie medzy kanálama chladenia velcov a hlavy a tim pádom sa zmenil prietok určite vám aj zle kurý. v tesneni pod hlavou su 5 mm dierky cez ktore proudi voda do chladenia hlavy a v tom mieste se to tesnenie rozpadlo takže sa voda do oleja nedostavá ale projevý sa to tak že auto špatne kurý a kolisá teplota chlazení a nieje rozhodujuce či auto ide a lebo stoji na mieste ak máte záujem o viacej info napište na moj mail ..comodor@centrum.sk a možme sa skontaktovat

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: sob bře 19, 2011 22:39
od palikx
no to s tim tesnenim jsem jeste neslysel.ale teoreticky by na tom mohlo neco byt i kdyz kolikrat vyndam tesneni uplne rozpadly a auto topi a ohriva se uplne normalne.
ale i tak jelikoz pumpa vsechnu vodu protahuje pres cely motor do chladice tak by mel byt normalne teply.s topenim to muze byt horsi.pokud by se topeni vypnulo nemelo by teplota kolisat.
no a pak samozrejme novy termostat neznamena dobry.vlastni zkusenost me vytrenovala.novy termostat byl horsi nez ten stary.
ale zaujala me ta informace o rucicce v cervenem poli.
kazdopadne by to chtelo zjistit skutecnou hodnotu teploty na diagnostice.tim by se hodne vysvetlilo a napovedelo by to kde je problem.

Re: kolisani teploty motoru

Napsal: ned bře 20, 2011 10:58
od Richard
já bych to spíš viděl na nějaký špatný kontakt, nebo kostru..... 2x se mis talo že jsem měl v nádrži asi 1/4 a najednou ručka začla stoupat a stoupat a stoupat a hned bylo plno, moc příjemný, akorát to dlouho nevydrželo :-( za chvíli zas ručka spadla