Matiz vs. Žigul
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Matiz vs. Žigul
Sice to moc bolí, ale myslím, že Matiz si vedl dost dobře
Btw. ruský časák "Za ruljem" asi bude dost ve vatě, když financuje crashtesty...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
Re: Matiz vs. Žigul
rychlost narazu (jejich soucet) jsi nezaznamenal? Tipuju to na max 55 dohromady ...Ondras píše:Sice to moc bolí, ale myslím, že Matiz si vedl dost dobře
Btw. ruský časák "Za ruljem" asi bude dost ve vatě, když financuje crashtesty...
Jakube , bacha na Fyziku, rychlosti se nesčítají , záleží na hmotnosti jednotlivých aut, takže Matiz, který je lehčí je v nevýhodě, protože těžší žígo bude mít po nárazu do Matize menší zpomalení ( má vetší kinetickou energii) , takže proto je Matiz borec , protože pro něj vychází ta rychlost větší ( síla nárazu) , než jakou jel
Re: Matiz vs. Žigul
to bude aj viac...jakub píše:rychlost narazu (jejich soucet) jsi nezaznamenal? Tipuju to na max 55 dohromady ...Ondras píše:Sice to moc bolí, ale myslím, že Matiz si vedl dost dobře
Btw. ruský časák "Za ruljem" asi bude dost ve vatě, když financuje crashtesty...
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Škoda Octavia 1.6
Dobrej crash
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
rychlost
Dal jsem si práci a juknul na stránku o tom crash testu. Ta azbuka mi toho ale mnoho neřekla Všiml jsem si však jedné věci - "112 км/ч".
Jen mě napadlo, že to bude znamenat 112 km/h. Což "náhodou" je také 56 + 56 = 112 km/h. Takže bych řekl, že každé z aut jelo 56 km/h. A matiz si při střetuu s větším "borcem" vedl docela dobře.. má mé uznání.
S tím sčítáním rychlostí je to věčné téma... pokud ty auta vážila přibližně stejně, tak byly učinky nárazu jako by každé z nich narazilo do zdi!
Tak jsem asi řekl všechno, co jsem říct chtěl.. zdravím...
článek: http://www.zr.ru/show_block.pl?ida=97
Jen mě napadlo, že to bude znamenat 112 km/h. Což "náhodou" je také 56 + 56 = 112 km/h. Takže bych řekl, že každé z aut jelo 56 km/h. A matiz si při střetuu s větším "borcem" vedl docela dobře.. má mé uznání.
S tím sčítáním rychlostí je to věčné téma... pokud ty auta vážila přibližně stejně, tak byly učinky nárazu jako by každé z nich narazilo do zdi!
Tak jsem asi řekl všechno, co jsem říct chtěl.. zdravím...
článek: http://www.zr.ru/show_block.pl?ida=97
rychlost pri narazu se rovna souctu rychlosti jednotlivych aut, vaha rozhodne, kam a jak se ktera sila prenese - kdyz pojedu proti tanku, tak mnou projede - komplet 112 km/h si vychutnam ja (podobne jako kdyz v teto rychlosti narazim do zdi). kazdopadne jaka je soucet rychlosti je relevantni informace vzhledem k vysledku, ktery je videt na fotce ...Tomáš píše:Jakube , bacha na Fyziku, rychlosti se nesčítají , záleží na hmotnosti jednotlivých aut, takže Matiz, který je lehčí je v nevýhodě, protože těžší žígo bude mít po nárazu do Matize menší zpomalení ( má vetší kinetickou energii) , takže proto je Matiz borec , protože pro něj vychází ta rychlost větší ( síla nárazu) , než jakou jel
rychlosti se nesčítají!
To, že se rychlosti sčítají je totální kravina !!!
Pokud narazí matiz v 56 km/h do zdi, tak je to stejné jako když narazí dva naprosto stejní matizové do sebe (každý z nich jede 56 km/h). 112 km/h je tak trochu blbost....
Obě auta mají stejnou energii (hmotnost i rychlost). Takže ani jedno "nepřetlačí" to druhé. Je to stejné, jako by narazil do zdi- tu také "nepřetlačí" ani o cm.
Dále.. kinetická energie roste KVADRATICKY. Takže pokud zdvojnásobíme rychlost, tak energie zroste čtyřnásobně. To znamená, že ve 112 km/h je energie jako 4 * ener. nárazu v 56km/h. Pokud by platila ta kravina, že se rychlost sečte, tak by muselo platit že energie v 112 km/h = 2 * ener. v 56 km/h. To ale neplatí..... TAKŽE SE RYCHLOST NESČÍTÁ
Pokud narazí matiz v 56 km/h do zdi, tak je to stejné jako když narazí dva naprosto stejní matizové do sebe (každý z nich jede 56 km/h). 112 km/h je tak trochu blbost....
Obě auta mají stejnou energii (hmotnost i rychlost). Takže ani jedno "nepřetlačí" to druhé. Je to stejné, jako by narazil do zdi- tu také "nepřetlačí" ani o cm.
Dále.. kinetická energie roste KVADRATICKY. Takže pokud zdvojnásobíme rychlost, tak energie zroste čtyřnásobně. To znamená, že ve 112 km/h je energie jako 4 * ener. nárazu v 56km/h. Pokud by platila ta kravina, že se rychlost sečte, tak by muselo platit že energie v 112 km/h = 2 * ener. v 56 km/h. To ale neplatí..... TAKŽE SE RYCHLOST NESČÍTÁ
Teda né že bych répal, ale z tohoto obrázku není jasné vůbec nic, protože není rozhodující velikost deformace, ale velikost přetížení u osob ve vozidle. 112 km/h je nesmysl sám o sobě, střetová rychlost je pouze cosi imaginárního, rozhoduje hmotnost obou vozidel. Pokud je jedno těžší, je na tom z hlediska zpomalení při shodné rychlosti obou lépe, protože přetlačí to lehčí vozidlo. Zase bych nebyl z toho Matize tak na větvi, každé auto uvedené do provozu ve vyspělých státech musí splňovat nějaká bezpečnostní minima, takže je musí splnit i Matiz. Pokud ale dojde k většímu průšvihu, je na tom velké auto výrazně lépe, má větší rezervu.
Ale to se nám tu vyrojilo fyziků na slovo vzatých . Mé znalosti v této oblasti jsou takové že rychlosti narážejících aut se sčítají o deformaci nebo přetížení tu není ani slovo to je uplně o něčem jiném ale rychlost jako taková je součtem vždy . Deformace a přetížení už záleží na pevnosti karoserie a hmotnosti atd. a to už je potom nutno brát v úvahu i to ostatní samozřejmě
dekuji za podporu ja taktez mluvim pouze o rychlosti a pro ostatni snad jen tolik, ze az si budu moct vybrat v padesatikilometrove rychlosti mezi zdi a protijedoucim matezem jedoucim nejakou rychlosti, asi uhnu pred protijeoducim autem ...petrm píše:Ale to se nám tu vyrojilo fyziků na slovo vzatých . Mé znalosti v této oblasti jsou takové že rychlosti narážejících aut se sčítají o deformaci nebo přetížení tu není ani slovo to je uplně o něčem jiném ale rychlost jako taková je součtem vždy . Deformace a přetížení už záleží na pevnosti karoserie a hmotnosti atd. a to už je potom nutno brát v úvahu i to ostatní samozřejmě
součet rychlostí
Kdo nevěří, že se při nárazu dvou předmětů rychlosti sčítají, ať poprosí kamaráda a rozeběhnou se proti sobě a srazí se (nejlépe hlavami). Možná se mu pak rozsvítí a nebude už konečně tvrdit takové nesmysly, jakože swe rychlosti nesčítají.
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: součet rychlostí
Nesčítaj ! Záleží hodně na hmotnosti. Když vrazíš s tankem do matesa. Tank jede 20, Mates 70, tank jede dál 20 a nepozná nic kdežto Mates to má jako by to vzal v 70 do zdi. Takže se vlastně sčítaj ale díky hmotnosti jenom pro matese.jiri32 píše:Kdo nevěří, že se při nárazu dvou předmětů rychlosti sčítají, ať poprosí kamaráda a rozeběhnou se proti sobě a srazí se (nejlépe hlavami). Možná se mu pak rozsvítí a nebude už konečně tvrdit takové nesmysly, jakože swe rychlosti nesčítají.
Pak je pravda že z tohodle testu nepoznáš nic. Je hezký jak to Mates přežil ale nevíš jak by dopadla posádka, což je při testech to hlavní.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram