Stránka 1 z 2
s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 12:59
od PetrT30
Zdravím všechny na fóru
Rozhodli jsme se pro stříbrného Sparka v řadě LT a zvažujeme, že si připlatíme za ESP a ptám se zda je jízda s touto výbavou znát v chování vozu.
Nikdy jsem auto co má ESP neřídil a moje zkušenost je nulová.
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 13:58
od PeterF
Ahoj ak mate moznost dostat sparka s esp v normalnej dodacej dobe urcite nevahajte priplatok je minimalny a prida ti to kopec istoty za volantom hlavne na snehu.Len si dobre prezisti tu dodaciu lebo ked sme objednavali sparka mal som na vyber do 3 tyzdnov bez esp alebo s esp za 3 mesiace....takze ho nemam.
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 14:13
od conpet
Jestli se jedná o kontrolu trakce, tak určitě jo. Leganza ji má , ale tam se to jmenuje TSC. V zimním období dobrá věc, v létě asi k ničemu, leda by jsi zapadl někde do bahna.
Příklad :
Vjíždíš na hlavní silnici z vedlejší , dáváš přednost, musíš se rychle rozjet (je moc aut) na uklouzaným sněhu bez kontroly trakce se běžně stane že se ti jedno kolo prosmekne a prakticky stojíš , klouzající kolo se prosmekává a ty nejedeš, pokud si doklouzal do půlky silnice , tak je problém a auta na hlavní nepočítají s tím že jin náhle zatarasíš cestu.
Pokud máš kontrolu trakce , systém prosmekávající se kolo okamžitě přibrzdí a síla se převede na kolo které zabírá a jedeš jakoby nic
Pokud dorazíš na sraz na Olšovec a bude zase tak strašně pršet jako v loni, tak ho můžeš vyzkoušet i v tamním bahně
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 14:59
od kesko
Možno sa mýlim, ale TCS a ESP nieje to isté. ESP zabraňuje preklzovaniu kolies pri rozjazde, a TCS vyrovnáva voz pri jazde v zakrutách a funguje hlavne pri väčších rýchlostiach. Ak sa mýlim, prosím opravte ma .
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 15:12
od -peha-
Kesko presne naopak ESP vyrovnává a TCS je na pretáčanie
ESP Elektronický stabilizačný program
-Vám pomôže zvládnuť všetky kritické situácie tak, že jednotlivé kolesá automaticky a cielene pribrzďuje a vozidlo vedie do požadovaného smeru. Vďaka tomu ovládate vozidlo pri vyhýbacích manévroch ešte lepšie a nezídete z cesty.
TCS Traction Control System
-Regulácia preklzu kolies pri akcelerácii - elektrohydraulický systém zabraňujúci pretáčaniu kolies pri akcelerácii znížením prísunu krútiaceho momentu na poháňané kolesá. K zníženiu hodnoty krútiaceho momentu dochádza buď na strane motora - vypínaním zapaľovania, resp. zavtáraním prívodu paliva pre jednotlivé valce, alebo na strane kolies - pribrzďovaním jedného, či viacerých poháňaných kolies. Systém TCS je principiálne totožný so systémom ASR.
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 16:10
od Rastos
ESP je predovšetkým bezpečnostný prvok, pri normálnej jazde nijako nepomáha. Zasahuje až v kritických momentoch, keď dôjde k šmyku. Vtedy je lepšie ho mať
Mal som 1 rok auto s ESP a nijako sa to neprejavovalo. Ak teda nepočítam to, že v zime sa občas ozvalo TCS, ktoré bolo súčasťou ESP.
Je to ťažký výber. Ak si kúpiš auto s ESP, je dosť vysoká pravdepodobnosť, že to nikdy nevyužiješ. Na druhej strane, keď si ho nekúpiš a dostaneš sa raz do kritickej situácie, môže Ti zachrániť život alebo majetok...
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 17:20
od Richard
Přesně jak píše Rastos, radši se chovat tak abys zásah ESC (tak se u Chevroletu jmenuje ESP) nikdy nepotřeboval, stejně tak i ABS..... když tyhle systémy začnou pracovat, je něco mezi volantem a opěradlem špatně
ESC pomůže snížením výkonu a přibrzďováním jednotlivých kol stabilizovat vozidlo, které se dostalo do smyku, ale jak je známo zákony fyziky platí pro všechny stejně a pokud přeženeš zatáčku o 20km jsi v příkopě ať tyto systémy máš nebo nemáš
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 17:26
od -peha-
V našom výjazdovom Mercedesu máme po zapnutí klúčika farebnú hudbu a takže využíváme všetky možné ESPéčka a iné vychytávky no a môžem povedať že aj na lade sa udžím v zákrute 150 bez problémou a v daždi 180 nieje žiaden problém a tak si myslím že elektrosystémy majú čosi do seba a mimochodom v Kráske na lade a snehu TCS využívam naplno
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 17:29
od limach
ESP je fajn věc a u Sparku navíc skoro za babku, takže pokud máš čas na auto chvíli počkat, nebo je náhodou hned k dispozici, tak neváhej. My jsme jej do Sparku nedali ze 2 důvodů:
1. Čekali bychom na něj o dost déle
2. Protože jezdíme se Sparkem striktně jen v centru města a na vyšší rychlost než 50 se dostaneme jen málokdy, tak jsme jej oželeli. Ale u druhého auta, které máme naopak na dlouhé štreky, je to fakt slušná, i když ne samospásná, pojistka. Auto pro rychlé jízdy mimo město už bych si bez ESP nedokázal představit
Re: s ESP nebo bez
Napsal: úte led 18, 2011 21:00
od -peha-
Re: s ESP nebo bez
Napsal: stř led 19, 2011 19:05
od PetrT30
Díky za vaše postřehy a připomínky.
Podle toho co píšete jsem usoudil, že ESC je dobrá věc, ale na Sparku jí nikdo nemáte z důvodu dlouhé čekací lhůty.
Na já si asi raději počkám ty 3 měsíce. Moje přítelkyně měla nedávno nehodu z důvodu nezvládnutí řízení (za zatáčkou volantem doleva-doprava-doleva-doprava-doleva-hodiny-báááááác)
Myslím, že s tímto by se jí to nastalo, ale samozřejmě není možné se na to spoléhat a z mé strany to může být jen klid v duši, že pro bezpečnost posádky jsem při výběru autí udělal maximum.
Re: s ESP nebo bez
Napsal: stř led 19, 2011 19:11
od PetrT30
Re: s ESP nebo bez
Napsal: pát led 21, 2011 10:54
od tomask
Na ESP se myslím oplatí počkat
Re: s ESP nebo bez
Napsal: pát led 21, 2011 11:11
od Jajuska95
Také doporučuji s ESP, my jsme čekat nemohli, tak máme bez ESP.. A nemyslím si, že když použiješ ABS nebo ESP,tak je něco špatně mezi volantem a sedačkou, viz. Mercedes z dálnice, může se prostě stát cokoli, včera při cestě z práce potkala na silnici dva blbce, kteří zároveň vedle sebe předjížděli náklaďák a já jsem musela uhnout, mám pud sebezáchovy a "nenaperu" to do nich.. Spark se zachoval skvěle i bez ESP, sice jsem dostala menší smyk, ale vše o.k., jen jsem těsně minula příkop..
Re: s ESP nebo bez
Napsal: pát led 21, 2011 12:48
od tomask
Dávam ti za pradvu, že hodně záleží na tom kto to auto řídi
Včera jsem taky potkal blbečka který mně předjel vysokou rychlostí (octávka) a po 5 km se ho dojel.
Byl pěkne napasovanej ve stromě (odnesli to jenom plechy naštěstí) ale já jsem měl 100 chutí mu ještě naložit.