Stránka 1 z 1
vzduchovy filter
Napsal: čtv led 13, 2011 17:09
od matizek22
zdravym vas chcel by som sa opytat či sa može vymenit original vzduch.filter za športovy?kvoly tomu kablu čo tam je pripojeny.a ak ma niekto aj volake foto či by miho neposlal diki.
Re: vzduchovy filter
Napsal: pát led 14, 2011 10:54
od misojogi
papírové filtry mají filtrační schopnost vyšší, než 99,9%, což u těch různých bavlněných nebo dokonce molitanových není pravda ani omylem, účinnost 98% se už dnes považuje za nedostatečnou z hlediska životnosti motoru. Většinou se má za to, že kdo robi tunning, tak má dost peněz a dlouho stejné auto nedrží...
Jakmile se zvětší průtočný průřez fitrační vložky, sníží se odpor sání, motor si nasaje více vzduchu a tedy dosáhne vyššího výkonu. To se dosáhne zvětšením plochy papíru, který filtrační vložku tvoří. Papírová vložka ma velmi malé otvory, tedy zachytí částice prachu i velmi malé. Prolém je ten, že v motorovém prostoru je málo místa a tak se nedá vyrobit příliš velká vložka. Systém K+N, Grenn atd. je něco na způsob řídké vaty, která je napuštěna olejem, který na sebe díky vysoké smáčivosti nalepí velkou část prachových částic, ale otvory má větší než papírová vložka, tedy se do motoru dostává více a hrubšího prachu. Tak si to domysli sám - prach s olejem tvoří brusnou pastu...
Právě že se srovnáváte dva odlišné principy filtrace.
Jako filtrační vrstva slouží netkaná textilie nebo jemný molitan (popřípadě kombinace obou) napuštěná olejem při průtoku vzduchu dochází následkem průchodu znečistěného vzduchu vrstvami fitrační látky k prudké změně směru vzduchu částečky prachu nejsou schopny tuto změnu sledovat (odstředivá síla) narazí na vlákno které je obaleno vrstvou oleje který prachovou částici zachytí. Tyto filtry mají výhodu malých tlakových ztrát se znečištěním nestoupá jejich průtočný odpor ale klesá kvalita filtrace proto jsou náročné na údržbu a provozně dražší, při zanedbání údržby může dojít j poškození motoru vytvořením tzv. brusné pasty, ale to je naprostý extrém. K tomu je nutno dodat ž papírové vložky se chovají právě naopak pokud nedojde k mechanickému poškození filtrační vrstvy čím je vložka více zanesena tím lépe filtruje ale prudce stoupá její průtočný odpor v exrtému může dojít následkem tlakového spádu k vytvoření mikrotrhlinek a nasávání nefiltrovaného vzduchu.
Dovolil bych si malinko poopravit tvrzení předchozího anonymního přispěvatale:
V první fázi znečištění textilního filtru dochází paradoxně ke zlepšení kvality filtrace. Prachové částice, které ulpívají na olejem napuštěném textilním povrchu jsou vzlínáním také pokryty olejem a zvyšují adhezívní plochu filtru - stávají se jeho činnou součástí. Až poté, co je množství nalepených částic takové, že "spotřebují" všechen olej, jímž byla vložka napuštěna, filtrační účinnost poklesne.
Re: vzduchovy filter
Napsal: pát led 14, 2011 11:24
od Serpico
...to misojogi troufám si ti odporovat tzv. mokré sportovní filtry byly například odzkoušené a dosud jsou používané na " Dakaru " právě pro vyšší účinnost filtrace 98 - 99% nic ale nic není absolutní..., běžné " papíráky " neobstály, nicméně nic nového pod sluncem, staré Tatry měly něco podobného jenom místo vlny to byla drátěná vložka omývaná olejem za spoda air boxu,
molitanové vložky bych neuváděl jsou opět " suché " a to je právě to špatné...
Mějte se fajn
Re: vzduchovy filter
Napsal: pát led 14, 2011 11:29
od Serpico
...to matýzek 22 jsou dva druhy tzv. sportovních mokrých filtrů do stávajícího airboxu anebo kuželové, které se montují bez airboxu tím ale změníš odpor celého nasávacího traktu
Mějte se fajn
Re: vzduchovy filter
Napsal: pát led 14, 2011 18:35
od matizek22
dakujem za rady ale mne sa jedna aj o ten kabel ktoryy je pripojeny do plastu na vzduchovom filtry.lebo ked ho odpojim tak my svieti jedna kontrolka.
Re: vzduchovy filter
Napsal: pát led 14, 2011 19:35
od Vojta
Re: vzduchovy filter
Napsal: pát led 14, 2011 20:40
od Mikeš
Kontrolka motoru Ti svítí,protože odpojíš čidlo které snímá teplotu nasávaného vzduchu.
Re: vzduchovy filter
Napsal: pát led 14, 2011 21:19
od Serpico
...to matyzek 22, pokud dáš do stávajícího air boxu tzv. bavlněný - sportovní nic nezkazíš naopak a čidlo bude nadále funkční...
Mějte se fajn
Re: vzduchovy filter
Napsal: sob led 15, 2011 07:43
od Robert08
Ahoj,
tyto úpravy typu placebo bych úplně vynechal.
Vyměnit výfuk a filtr přidá hlavně spotřebu a nějakých 5 PS- diskutabilních
.
Pokud budeš chtít měnit odpor sání můžeš vyndat ten špunt co je ve vrchním dílu filtr boxu.
A proč to tam asi je ?? Proč výrobce zvyšuje odpor sání ??
Jen k těm filtrům, když koupíš dostatečně "mastnej" a budeš se o něj starat tak možná.
Já bych si to do auta nedal viděl sem zničenej motor právě nedostatečnou filtrací od nějakého moc "kvalitního" , "sportovního" kónického filtru.
Celý sací trakt byl plný jemného a drsnného prachu.
Re: vzduchovy filter
Napsal: sob led 15, 2011 11:47
od Serpico
...no nic Roberte08 mám v airboxu " mokrej filtr tzv. sportovní " ale klasických obdélníkových rozměrů 8let a pravidelně se o něj starám, tedy airbox víko na sání je čisté, výkon neřeším, jenom " subjektivně " motor lépe dýchá odspodu... a účinnost filtrace právě proto, že je " naolejovaný " je lepší
Mějte se fajn
Re: vzduchovy filter
Napsal: sob led 15, 2011 18:51
od matizek22
dakujem vsetkym za rady